Niuz – SF autohton

Aveţi ocazia să citiţi în premieră, la “cald”, două texte SF româneşti mişto pe site-ul SRSFF:

În ordinea cronologică a publicării lor pe site, primul este al lui Balin Feri, aici: http://www.srsff.ro/453/planeta-zeilor/

iar al doilea al lui Dănuţ Ungureanu, aici: http://www.srsff.ro/494/ploi-tarzii-i-danut-ungureanu/

După cum se vede, SRSFF-ul începe să mişte în cea mai importantă privinţă, după mine: promovarea autorilor (care este, de fapt, scopul societăţii, nu?). E foarte bine şi foarte important ca aceste texte să fie expuse şi online înainte de (eventuala) publicare – nu stau să fac teoria chibritului, că e evident de ce: audienţă mai largă, trezirea interesului cititorilor şi al editorilor şamd. Iar site-ul SRSFF e un mediu tocmai bun, pentru că dă un certificat de calitate, garanţia unui filtru. OK, nu e obiectivitate absolută, vor spune unii (de ex. textele de mai sus aparţin membrilor), insă oricum mi se pare mai semnificativ să publici acolo decât să publici pe blogul tău personal, unde poţi scrie orice trăznaie şi n-ai nicio cenzură cu excepţia propriei conştiinţe.

Enjoy!

Pe tema publicării de SF autohton am descoperit astăzi, printre comentariile la editorialul lui Mike Haulica din Nautilus-ul pe iulie, un răspuns de la Lucian Dan Teodorovici care mi se pare cel puţin demn de luat în seamă. Pentru că nu pot pune link direct la comentariul respectiv şi oricum e interesant să-l citiţi în context, vă invit să mergeţi să citiţi pe adresa editorialului, la care am pus link mai sus. Sper să mă ierte Mike, însă am selectat un mic fragment din acest comentariu, care sper că vă va trezi interesul:

“… Doriţi interes editorial pentru SF? Şi eu mi-aş dori. Pentru asta, tocmai SF-iştii ar trebui să arate editurilor că există valoare, că există scopuri finale clare. Trebuie deci să creeze presiune prin calitatea ofertei lor. Să fie mai vizibili. Prin site-uri precum acesta. Prin publicaţii, prin demonstraţii coerente că există o piaţă pentru SF şi că există valoare printre SF-işti. Credeţi cumva că editorii vor fi nebuni să nu „profite” de aceste lucruri dacă ele vor fi demonstrate?…”

Leave a Reply

