Grossglockner

După cum promiteam în însemnarea anterioară, iată poze de pe Grossglockner, o şosea uluitoare, printre munţi. Peisajele îţi tăiau respiraţia, din păcate pozele nu pot spune totul.

Pe la 1800m:

View de pe Grossglockner (drum)

Mai sus, peste 2000:

Nationalism

Un panou ce înfăţişa înălţimile munţilor din faţă, într-un punct cu o panoramă incredibilă:

Inaltimile Lor

Şi cum arătau de-adevăratelea:

And for real

Iată cum se construieşte o şosea pe la 2000-2400 m:

Da, e sosea acolo

Şi cum se vede de sus:

Route 2

Vârful Gross Glockner, într-o zi splendidă (de obicei este cu capul în nori…):

...and Grossglockner himself

Şi Gross Glockner împreună cu gheţarul de lângă el, cel mai mare din Alpii Nordici:

Grossglockner (3741) si ghetarul

Care se numeşte Pasterze am Grossglockner şi desparte Salzburg de Carintia (Kärnten) – această zonă mai este denumită şi ţara marmotelor, deşi n-am reuşit să prind niciuna live:

Pasterze am Grossglockner (cel mai mare ghetar din Austria)

La întoarcere un mic ocol până la Vârful Florii de Colţ, un popas pentru nenumăraţii motociclişti de pe Grossglockner:

Varful florii de colt...indeed

Şi o mică privire în jur!

Pyramids

Sigur că multă lume va spune că şi România e frumoasă, are peisaje cel puţin la fel de impresionante etc. Eu sper, totuşi, să vă bucuraţi şi de pozele mele, pe care am simţit nevoia să vi le împărtăşesc de drag.  Au fost nişte zile incredibile…

15 Comments

  1. to-morrow said,

    06/09/2009 at 5:11 pm

    Ne bucuram, ne bucuram… Si aflam ca se construiesc sosele! Asta e o stire cam SF pentru cineva din Romania 🙂
    Peisajele sunt incantatoare!!!!

  2. bebe said,

    06/09/2009 at 8:33 pm

    Hai mai, ca si noi am construit 1 Km de autostrada in 5 ani! Si muntii astia sint uriti, prea inalti,au prea multa zapada si e frig!SI NU SE VAD MICII !!! Si strugurii sint acri !Si ia mai uitate tu pe listele lui Nicu, lasa distractia! 😀

  3. capricornk13 said,

    06/09/2009 at 8:53 pm

    @to-morrow: da, facem si noi! peste 30 de ani?:)
    @bebe: da, nu se vad micii, nu este nicio hartie si nicio sticla de plastic pe jos, iar in poza nu se vede, insa prostii aia nici manele nu puneau…:)

  4. voicunike said,

    06/09/2009 at 10:13 pm

    Uluitor! Este absolut FANTASTIC! Nu mai am nici respiratie! Transfagarasanul lor e bestial! Bine ca nu ai prins nici-o marmota vie! 😀 te baga aia la maltratare de animale! 😀 Pentru vacante din astea se merita sa renunti la multe! chiar si la carti!!!

  5. balinferi said,

    07/09/2009 at 12:49 am

    Frumoase locuri, superbe poze… dar fără ceva luptători de culoare de provenienţă hindusă ce să poarte cruci furate parcă de pe turla unei biserici…parcă sunt ireale. Asta ca să vezi că degeaba au ei munţi, gheţari şi şosele…ce avem noi ei nu pot avea.

  6. capricornk13 said,

    07/09/2009 at 8:30 am

    @voicunike: entuziasmul tau e molipsitor:) ma faci sa zambesc, desi azi ma intorc la birou… n-am renuntat la carti, stai linistit; am terminat inclestarea regilor si doua volume din iures pe-acolo;
    @balinferi: ei, lasa, ca unii se poarta ca si cum ar avea aceeasi provenienta de care povestesti; asteptam un microbuz care sa ne urce pana la o telecabina – era foarte multa lume si nu puteai parca decat departe, mult mai jos pe serpentine pe munte, iar austriecii, baieti organizati, au facut repede rost de transport; dupa ce turistii care erau deja acolo s-au bulucit ca istericii in primele doua masini, eram primii la coada si-l asteptam cuminti pe urmatorul; a aparut o familie de nemti cu doi copii, care au luat-o incet in sus pe langa noi – am crezut ca vor sa faca drumul pe jos; da’ de unde, muierea pandea microbuzul; cum a ajuns, nici nu parcase omul bine, s-a repezit ca o harpie cu tot cu plozi si s-a bagat in fata! toti cei din spatele nostru dupa ea, ca niste capiati! abia-abia am prins loc…

  7. balinferi said,

    07/09/2009 at 9:06 am

    @ capricorn N-ai înţeles tu cum stă treaba. Muntele a fost adus special pentru ziua aia, stătea doar câteva ceasuri şi cine nu se înghesuia nu mai apuca la el. Următoarea zi avea programare undeva la graniţa dintre Franţa şi Spania pentru ca sosea şi acolo o încărcătură de austrieci (sau australopiteci) gură cască disperaţi să prindă un loc în faţă. În orice caz când mai dă mama omoda peste tine grăbeşte-te să te dai din drum, altfel vei fi călcată în picioare şi ajungi plată de nu te mai vezi în poze, mai ales când se fotografiază din profil.
    PS. Sigur nu era de prin Rahova muierea aia?

  8. capricornk13 said,

    07/09/2009 at 9:11 am

    @balinferi: era nemtoaica, austriecii sunt foarte politicosi (cel putin la ei acasa); romanii pe care i-am intalnit pe munte erau foarte ok si plini de bun simt; idiotii cu ghiuluri sunt de gasit la Parndorf sau in Viena la shopping, nu la 2000 m:)

  9. balinferi said,

    07/09/2009 at 12:04 pm

    La pariu că se urca şi la două mii de metri? Ia dă tu sârmă în ţară că se dau găini rotisate, bere şi ţigări pe gratis!

  10. adinab said,

    07/09/2009 at 5:48 pm

    Foarte faine locurile & pozele. Si se salutau austriecii cu “Grüß Gott”? Prin muntii lor pe unde am ajuns eu numai grusgott-uri auzeai.

  11. capricornk13 said,

    08/09/2009 at 8:16 am

    @balinferi: o, n-am sa fac asa ceva:)
    @adinab: fireste! si-n Viena se saluta cu Grüß Gott, ba se-ntinde si-n Bavaria acelasi salut; e tipic lor; cum auzi pe cineva spunand Guten Tag poti sa fii sigur ca-i neamt:)

  12. Costi said,

    09/09/2009 at 11:53 pm

    Am fost acum vreo noua ani la Grossglockner si intr-adevar este superb. Complet diferit de peisajul Carpatilor. Pentru o experienta diferita de ce ofera Carpatii (care si ei au parti superbe si foarte diferite intre ele), Alpii sint doar la o aruncatura de bat. Si merita! Chiar si numai ca sa vezi autostrazile (sic!) care strapung muntii pe kilometri intregi, sau atirna la sute de metri pe deasupra ripelor. Meseriasa calatorie ai facut!

  13. Costi said,

    09/09/2009 at 11:54 pm

    Scuze, am fost acum vreo 19 ani! Deh, virsta…

  14. capricornk13 said,

    10/09/2009 at 8:37 am

    @costi: uau…acum 19 ani eu nu iesisem inca din Romania decat intr-o excursie cu scoala pana la Varna, 4 ore:)
    deci am dreptate sa fiu entuziasmata, nu-i asa? locul e o combinatie de maretie a naturii cu maretia omului; te copleseste…

  15. gingav said,

    15/09/2009 at 1:29 pm

    hmm… mi se pare foarte intunecat. (prafuit?!? ca si cum ar fi linga calea ferata.)

    ultima oara cind am fost pe-acolo arata mult mai bine. plin de zapada peste tot. 😀


Leave a Reply

