Mari autori necitiţi

Leapşa de la bughi mambo rag căreia îi urez şi eu (cu întârziere) bun venit în această controversată lume a blogging-ului. Și scuze de a doua întârziere în preluarea lepșei. Îmi plac articolele și comentariile ei mult, așa că am mai câștigat o lume frumoasă pe care am pus-o bine în blogroll, pentru ușoară navigare viitoare.

Se presupune că trebuie să dăm cinci mari scriitori pe care nu i-am citit. La mine e foarte simplu, sunt o tonă, singura dificultate fiind în a alege unii cât mai relevanți pentru măreața mea ignoranță! La poezie puteți să vă gândiți la aproape oricine, de exemplu! Să încercăm în materie de proză:

1. Günther Grass

2. James Joyce.

3. Voltaire, Rousseau și compania

4. Jose Saramago

5. Cervantes (da, ați citit bine! acel Cervantes…)

Dacă această întrebare mi s-ar fi pus acum 2 ani, de exemplu, pe listă ar mai fi fost următorii: Faulkner, Proust, Vonnegut, Celine, McEwan, Calvino, Ryu Murakami, Filip Florian, Răzvan Rădulescu, George R.R. Martin, Mircea Ivănescu, Ileana Mălăncioiu, T.S. Eliott, Cormac McCarthy, Joyce Carol Oates.  De ce scriu asta? Pentru că de aproximativ doi ani citesc blogul teroristei și, ușor, de atunci, pe celelalte din blogroll, iar multe dintre lecturile mele se datorează însemnărilor sau recomandărilor lor.  Thanks guys, you rule!

9 Comments

  1. C. SÎRB said,

    05/10/2009 at 10:52 am

    Well, un sfat bătrânesc (pe care poţi să nu-l urmezi): Rousseau mai poate aştepta până la vârsta de puţin peste 30 de ani.

    Uite aici, “leapşă”: Ţi s-a întâmplat vreodată să preiei o recomandare de la o “somitate” blogosferică de felul teroristei să citeşti cartea şi să te fi dezamăgit? Dacă răspunsul e da, indiferent de carte, e a bună, eu unul mă bucur anticipat. 🙂

  2. capricornk13 said,

    05/10/2009 at 4:53 pm

    @c.sirb: dragul meu, am depasit de ceva vreme varsta de 30 de ani si putin peste 🙂
    da, sigur ca mi s-a intamplat; doar nu putem avea toti aceleasi gusturi! nu mi-a placut Cum repara soldatul gramofonul a lui Stanisic, nici Daca intr-o noapte de iarna un calator a lui Calvino; si mai sunt destule, nu-mi aduc aminte acum…

  3. 05/10/2009 at 7:17 pm

    E în regulă, după felul foarte proaspăt, neafectat, în care scrii (noi, cei peste 30 şi… suntem mai ţepoşi, identificabili lesne, oricât am poza încă în adolescenţi; tu nu! decât în acest din urmă comentariu, cu acel sec “dragul meu”) NU aş fi zis! Mulţumesc pentru răspuns.

  4. capricornk13 said,

    05/10/2009 at 7:47 pm

    Multumesc inca o data pentru aprecieri, chiar daca m-am dat de gol cu “mon cher” 🙂

  5. gxg said,

    24/10/2009 at 12:07 pm

    hmm, eu am incercat odata sa citesc Jose Saramango (“Pestera”), dar m-am simtit de parca as fi nimerit intr-o groapa plina cu clei. Una dintre cele mai plitisitoare carti pe care am pus mana! Am abandonat-o dupa vreo max. 30 de pagini.

  6. capricornk13 said,

    27/10/2009 at 12:39 pm

    @gxg: si mie mi s-a intamplat exact la fel cu “Pluta de piatra” – am inceput-o de doua ori si n-am trecut nici de pagina 20!

  7. alynastan said,

    30/11/2009 at 2:22 pm

    Mmmm, de mult n-am mai vazut o leapsa despre carti si tare imi era dor. 🙂
    Pot sa o fur si eu?
    In ceea ce ii priveste pe cei de mai sus, despre care ai vorbit matale… apai ar fi asa:
    – cu Grass am incercat Toba de tinichea… a murit dupa jumatate de carte pe care am citit-o in 6 luni
    – spre rusinea mea de Joyce nu m-am atins si nici de Rousseau. Oare nu se pun amandoi pentru ca nu am inca 30 si putin peste? ;))
    – Cervantes am citit putin si nu prea m-a atras, dar poate am sa mai incerc
    – si pot sa zic si eu un lucru de bine, am citit Evanghelia dupa Isus Cristos a lui Saramago si mi-a placut foarte mult. 😀 Dar numai la recomandarea si imprumutul Ionucai, care a fost o minunata.

  8. capricornk13 said,

    30/11/2009 at 4:39 pm

    sigur că poţi s-o furi! 🙂 eşti binevenită!
    am înţeles, deci nu sunt atât de ciudată…
    nu, din păcate, cel puţin la Rousseau, nu se pune aia cu n-ai încă 30, de filozofie ori te apuci de tânăr, ori nu te mai apuci (e puţin probabil ca la 35 de ani cu nişte copii de crescut sau alte obligaţii să dea amocul peste tine şi să-ţi începi cultura filozofică 🙂
    iar pe Rousseau îl citeşti degeaba dacă-l citeşti numai pe el; ca să înţelegi ce revoluţie a însemnat el pentru gândire şi reflecţiile ei în politică, trebuie s-o iei mult mai de departe…

  9. alynastan said,

    30/11/2009 at 5:36 pm

    Saru’mana.
    uff, l-am ratat si pe asta 😉
    E adevarat ca filozofia a fost foarte frumoasa in tinerete, dar nu prea s-a lipit de mine. Dar inca nu am copii si mai dureaza ceva pana la ei, poate totusi nu e totul pierdut. 🙂


Leave a Reply

