Hei, strigoiul era simpatic!

O după amiază cu bere şi zâne – Liviu Radu

Tritonic, 2009

Cea mai recentă carte din seria lui Waldemar (că nu ştiu dacă e ultima – Liviu, ce zici?) ne introduce într-un nou tărâm fantastic, cel al zânelor, şi ne întoarce puţin şi prin cel al zmeilor şi al ielelor.  Nu mi s-a părut, sincer, mai izbutit decât celelalte, aşa că preferatul meu rămâne “Blocul câş”.  Waldemar îşi continuă taclalele şi, drept urmare, aventurile, alături de simpaticii prieteni găsiţi în volumul trecut, spiriduşul Spirache şi Bau-baul Grigore.  Toată acţiunea se petrece într-o după amiază la bere cu cei doi şi scriitorul SF-ist Liviu, prietenul lui Waldemar, care nu seamănă prea tare cu autorul şi e tratat cu un sarcasm bine temperat 🙂

De data asta Waldemar e chemat de zâne să jurizeze un concurs între pretendenţii la mâna prinţesei (gen jumătate din împărăţie, ştiţi voi)dintr-un sub-tărâm al zânelor, locuit de copii pământeni orfani (zânele fiind ursitoare, de, miloase).  Întâmplările sunt haioase, la fel ca în celelalte volume, dar parcă se leagă mai puţin, suferă de inconsistenţă.  Poveştile cvasi-SF scrise de prinţesă nu prea au nicio noimă sau mare legătură cu restul (sau n-am priceput-o eu, ceea ce e grav), răpirea prinţesei de către zmeu nu e foarte spectaculoasă, nu prea intervin băieţii răi, aşa că totul se axează mai degrabă pe umorul legat de aranjamentele administrative de prin tărâmul zânelor sau de rivalităţile dintre ele. 

Singura creatură care chiar mi-a trezit interesul a fost strigoiul (iniţial prezentat drept vampirul Miron Mironeanu, cu o poveste savuroasă de sec. XVIII), însă bietul de el nu primeşte prea mare atenţie ulterior şi se comportă de-a dreptul tembel la peţit, este imediat aruncat la gunoi şi astfel dispare ceea ce, în opinia mea, putea fi marele centru de atracţie al cărţii.  Începuse promiţător, jucându-se cu toate clişeele despre vampiri, tip Bram Stoker et alia la Hollywood şi propunând un personaj neaoş interesant.  Mi-ar fi plăcut să aibă un rol mai important.

Evident, Waldemar mai are o aventură şi pe tărâmul zânelor, confirmându-şi talentele de cuceritor, dar la final are loc o reîntâlnire cu ielele sale preferate (cele două… sau nouăzeci şi nouă) care-i pun nervii şi sensibilitatea la grea încercare, poate pentru a mai şterge din imaginea de Don Juan şi a reveni la băiatul vulnerabil şi uşor naiv cu care începe seria, precum şi la nişte întrebări despre dragoste şi alte lucruri serioase. 

Am terminat cărticica de mult, aşa că e posibil să-mi mai fi scăpat una-două chestii pe care vroiam să vi le spun despre ea.  E dulce, relaxantă, amuzantă, merită o după amiază cu un ceai şi o dulceaţă ca la bunica.  Conversaţiile de la bere între Spirache, Grigore şi Liviu fac toţi banii 🙂 Enjoy…

6 Comments

  1. liviu radu said,

    27/01/2010 at 10:17 am

    Draga Rodica, si recenziile tale fac toti banii! M-ai facut fericit – vezi ce putin cer eu de la viata? Sa fiu bagat in seama de o domnisoara tanara, desteapta si frumoasa, care sa-mi laude cartile. Multumesc tare mult.

  2. capricornk13 said,

    27/01/2010 at 2:59 pm

    @liviu: 🙂 cu placere, hai ca pe asta n-am vorbit-o asa de bine ca pe celelalte! oricum, am citit-o intr-o dupa amiaza cu bere si din pacate fara zane, deci m-a prins!

  3. michael said,

    27/01/2010 at 10:52 pm

    sper sa cititm un roman despre mironeanu. punem de-o asociatie care sa-l bata la cap pe liviu?

  4. capricornk13 said,

    28/01/2010 at 8:31 am

    @michael: eu ma bag! 🙂

  5. Raluca said,

    23/05/2010 at 1:39 am

    :)))pai puse autorul un viking neaos(Waldemar…sau Valdemar,nume vechi tipic nordic) sa faca toate cele ispravi la noi in Ro?suna ff amuzant ce ai povestit tu despre carte….mi-ar fi placut ca pe Miron Mironeanu..sa-l cheme Moroianu…daca tot era moroi:)))
    m-ai facut curioasa anyway!

  6. capricornk13 said,

    24/05/2010 at 8:02 pm

    @Raluca: toate cartile seriei sunt misto; ideea cu Waldemar e ca e roman neaos, numele e intentionat ridicol, ca apoi sa inceapa sa-l merite 🙂
    a, pai nu stiu exact, poate Liviu vrea sa faca moroii alta specie 🙂


Leave a Reply

