România mea literară

În sfârșit mi-am luat inima-n dinți și am făcut comanda pe care mi-o doream de multă vreme la Cartea Românească.  Conform legilor lui Murphy, cartea pe care mi-o doream cel mai tare, Medgidia orașul de apoi, era epuizată – c-așa e-n tenis. Bravo mie că mă tooot codesc de luni de zile, c-acum o s-o caut probabil în van pe cine știe unde.  Sau poate se milostivesc și-o reeditează… Am achiziționat o grămadă de poezie, pe care o aștept cu nerăbdare – mi-am propus să alternez un volum de poezie cu unul de proză, să vedem dacă-mi și iese.  Evident că mă enervează foarte tare că nu poți să combini comenzile de pe Cartea Românească cu cele de pe Polirom, deși sunt fain-frumușel același lucru.  Acum trebuie să mai fac o comandă (tot uriașă probabil) și acolo, fiindcă țin cu tot dinadinsul să-mi iau memoriile lui Marino.  Dar să vă zic ce-am luat, că tot sunt pe drum dragele de ele și mai am câteva zile de așteptare, în care e ridicol să sper că dau gata măcar două din teancul acela știți voi care, cel jenant.  Vă mărturisesc, la mine sunt de fapt teancuri și sunt pe birou, căci rafturile s-au epuizat de mult 🙂

Asediul Vienei – Horia Ursu

Amantul colivăresei – Radu Aldulescu

Circul domestic – Claudiu Komartin

Cartea tuturor intențiilor – Marin Mălaicu-Hondrari

Foxtrot XX – Răzvan Petrescu

Cinci nori colorați pe cerul de răsărit – Florina Iliș

Coborârea de pe cruce – Florina Iliș

Cruciada copiilor – Florina Iliș

Cutia cu bătrâni – Andrei Oișteanu

Nașterea dorințelor lichide – Ruxandra Cesereanu

Tainele inimei – Cristian Teodorescu

spațiu privat – Elena Vlădăreanu

Probleme personale – Angela Marinescu

Floarea de menghină – Svetlana Cârstean

cartea micilor invazii – Ștefan Manasia

Lucrări în verde – Simona Popescu

Centura de castitate – Nichita Danilov

corpuri romanești – Răzvan Țupa

Dilecta – Octavian Soviany

europa. zece cântece funerare – Elena Vlădăreanu

nicolina blues – Ovidiu Nimigean

Pauza dintre vene – Miruna Vlada

(Poemul din carton). urme de distrugere pe Marte – Bogdan Ghiu

Rimelări – Șerban Foarță

Ruj pe icoane – Livia Roșca

Submarinul erotic – Emil Brumaru

Acum vă rog să mă ghidați și pe mine printre stele, că, oricum, de mulți poeți știu de la voi.  Ca să-mi redeschid apetitul, azi am luat primul La lilieci al lui Sorescu de la Jurnal (se țin bine băieții ăștia, au scos super cărți!) și intenționez să citesc măcar câteva poeme înainte de culcare.

18 Comments

  1. zum said,

    07/04/2010 at 8:54 pm

    deci: Simona Popescu, Svetlana Carstean si Stefan Manasia imi plac foarte, foarte mult. e ok si cartea Elenei Vladareanu, Brumaru si Foarta sunt… Brumaru si Foarta 🙂 deci nu am eu ce sa-ti zic despre ei, sunt meseriasi. 🙂 a, si Nimigean imi place.
    cartea lui Marin Malaicu-Hondrari mi-a placut foarte mult, cu Florina Ilis nu stiu ce sa zic, in afara de Cruciada copiilor nu stiu nimic si nici ceva de bine n-am auzit de cartile celelalte. ti-am zis doar despre cei care-mi plac mult spre foarte mult 🙂
    despre cateva dintre cartile astea am scris si eu, pe unele nu le-am citit (Danilov de exemplu cred ca tocmai ce ajunge si la mine zilele-astea 🙂 )

    acum cu Medgidia: daca e epuizata pe site-ul editurii nu inseamna mare lucru. o gasesti sigur in alta librarie online (incearca librarie.net, sau oricare alta dintre cele multe care exista). sau o gasesti la librarie, mergi pana la Carturesti, sau la Humanitas, sau la Noi, imposibil sa nu fie. si daca nu si nu, verifica, o sa reapara cu siguranta. nu cred ca s-a epuizat tirajul, probabil n-o mai au ei acum prin depozit. a, nu te teme, cartuliile astea de poezie de la CR se citesc extrem de rapid, n-o sa ai un nou teanc (stiu ce spun, ca si la mine tot teancuri, teancuri stau prin casa 🙂 )

    si da, si pe mine ma enerveaza ENORM ca nu pot sa combin comenzile de la Polirom si CR. chiar ma gandeam sa protestez, bine c-ai zis tu 🙂

  2. zum said,

    07/04/2010 at 8:56 pm

    si pune mana si comanda-ti Leonid Dimov de la Paralela 45. Levantul banuiesc ca l-ai citit (si restul poeziilor lui Cartarescu). daca nu, urgent 🙂 n-o sa te plictisesti, n-o sa fie nevoie de mari eforturi, n-o sa duci dorul prozei (nici macar al sefeurilor 😛 )

  3. zum said,

    07/04/2010 at 9:09 pm

    nu vreau sa te ingrozesc, dar nu ma mai pot opri 🙂 ziceai de Polirom, vezi ca reediteaza Cerul din burta a Ioanei Nicolaie (se mai gaseste prima editie la P45, se gasesc si celelalte carti de poezie ale ei acolo). cred ca ti-ar placea. si iti mai trebuie Dictionarul Mara al lui Dan Coman si Monstrul fericit al lui Radu Vancu 🙂 (si ti-am zis doar de cartile care ar trebui sa se gaseasca destul de usor). Chelbasanul l-ai citit pana la urma?

  4. Micawber said,

    08/04/2010 at 6:52 am

    Despre cateva din cartile astea am scris si eu candva pe blog. Radu Aldulescu, C. Teodorescu, R. Petrescu bunicei, Foarta acceptabil, R. Cesereanu usor penibil etc.

  5. capricornk13 said,

    08/04/2010 at 7:52 am

    @zum: nuuuuu, cum sa ma ingrozesti, imi faci o mare favoare! multumesc mult, mult!
    Medgidia am s-o caut la librarie, evident, problema este ca nu prea ajung, de-aia-mi tot comand carti pe net; dj radea de se prapadea la un moment dat de mine, c-o sa ajung sa-mi comand de pe amazon carti care se gasesc la coltul strazii 😀
    La Paralela trebuie sa dau un raid, intr-adevar; am ratat un Gomez de la Serna la targ si alte bunatati, ca nu mai aveam cum sa car; zici ca dimov merita, am sa pun mana (am citit ceva la ai mei, mi-a placut); Levantul e o exagerare sa spun ca l-am citit, cred ca mi-ar trebui vreo doi ani s-o citesc cu adevarat 🙂 alte poezii de Cartarescu vreau sa-mi cumpar, pentru ca nu le am in biblioteca, desi am citit o gramada, asa ca ideea e foarte buna;
    iar din Dictionarul Mara am citit niste PDS-uri splendide la voi, de Radu Vancu ce sa mai zic, la fel; si Ioana Nicolaie e pe lista cu Cerul, offff…
    da, Chelbasanul l-am citit cand l-am luat si mi-a placut, insa mi-e destul de greu sa scriu despre poezie pe blog; ar trebui sa trec peste asta, stiu, insa de fiecare data cand ma apuc am impresia ca versurile sunt mult mai interesante decat tot ce-as putea sa scriu eu despre ele si-mi vine sa copiez poezii intregi! 🙂
    @micawber: multumesc mult de vizita si de info, am sa trec sa citesc (probabil despre unele din nou), sa ma pregatesc sufleteste 🙂

  6. mulliganoglu said,

    08/04/2010 at 10:34 am

    elenea vladareanu e chiar misto,
    miruna vlada nashpa rau,
    bogdan ghiu obositor

    foarta & brumaru se multiplica precum celulele cancerigene (culegerile lor de poeme amintesc de raposatul ford)

    nu vad in lista domnica drumea: “not for sale” – f.buna

  7. capricornk13 said,

    08/04/2010 at 10:52 am

    @mulli: da, cartea domnicai drumea era disponibila la CR, insa nu stiam nimic despre autoare in afara faptului (neinteresant) c-a fost colega de facultate la engleza cu o foarte buna prietena de-a mea 😀
    merci de recomandare, o s-o iau data viitoare
    raposatul ford? nu ma prind (cu scuzele de rigoare)

  8. mulliganoglu said,

    08/04/2010 at 11:49 am

    re ford: adica produc poeme pe banda, dupa o schema bine stabilita (imi cer scuze pt. referintele industriale)

  9. capricornk13 said,

    08/04/2010 at 1:00 pm

    aaaa, la acel Ford ma gandisem si eu initial, dupa care m-am speriat c-o fi vreun Ford cultural, si m-am pierdut 😀

  10. Micawber said,

    08/04/2010 at 3:48 pm

    @ capricornk13

    Pai eu zic sa nu cititi ce au scris altii despre cartile respective ci, eventual, sa le cititi si dvs. si abia apoi…. spre comparare de opinii.

    Nu ca sa ma dau pe mine insumi de exemplu, dar cand citesc o carte sar intotdeauna peste prefata/prezentarea autorului sau ce reclame carnataresti mai are la inceput sau pe cate o coperta. Abia dupa ce citesc ma uit si la treburile acelea.

    • capricornk13 said,

      08/04/2010 at 6:04 pm

      Please, hai sa ne tutuim aici pe blog, cu scuzele de rigoare daca nu se potriveste 🙂
      Sigur ca-mi formez si eu propria opinie (citesc prefetele etc. tot la sfarsit), insa pentru asta trebuie sa ajung la carte, sa-mi devina atragatoare prin ceva. Ca sa nu ma uit doar la coperta 🙂 mai citesc un articol, un blog, mai ascult o discutie.
      La fel, atunci cand imi iau un card de carti, ca cel de fata, imi place sa ascult ce parere au avut si altii despre el, astfel incat sa pot prioritiza, chiar daca pe criteriile subiective ale altora. Fireste ca exista posibilitatea ca cinci insi sa spuna despre o carte ca este exceptionala si mie sa nu-mi placa deloc (mi s-a intamplat cu Italo Calvino) sau pe dos (mi s-a intamplat cu Dan Brown, Ingeri si Demoni), insa ambele variante sunt, in fapt, exceptii. Din experienta mea de comunicare aici, pe blog, parerea mea a coincis cu aceea a majoritatii.

  11. Hoffa said,

    09/04/2010 at 11:11 am

    Marin Sorescu, seara, inainte de culcare… hmmm… chiar crezi ca este indicat? Sau il citesti tocmai sa te apuce somnul? 😀
    Sincer, l-as lasa deoparte pe Sorescu, nu merita efortul, ca poet mi se pare mediocru. Incearca, daca nu l-ai descoperit inca, sa-l citesti pe Ion Barbu. E doar o parere, nu dati cu pietre ca le arunc inapoi 😀

  12. capricornk13 said,

    10/04/2010 at 10:54 am

    @hoffa: scuze, comentariul tau intrase in spam, dintr-un motiv obscur; ai cam avut dreptate, nu prea m-a prins Sorescu cu La lilieci, imi placeau mult mai tare poemele mai vechi; cat despre Ion Barbu…trebuie sa mai studiez; intotdeauna mi s-a parut criptic (stiu, asta e si ideea); sunt foarte inculta si naiva in materie, asa ca pana sa ajung la Barbu mai am 🙂

  13. voicunike said,

    11/04/2010 at 9:54 pm

    Florina Ilis merge am luat-o si eu! Mai trebuia sa comanzi inca doi autori=Dan Persa si Cosmin Perta! 😀 Ce zici se mai poate ?! 🙂

    • capricornk13 said,

      12/04/2010 at 2:43 pm

      voicunike, am impresia ca nici dac-as comanda toate cartile care apar in Romania (si afara) zi de zi nu te-as multumi! 🙂
      nu-i nimic, incerc data viitoare! 🙂

  14. voicunike said,

    13/04/2010 at 5:17 pm

    E bine s-asa, capricornul meu drag! 😀

  15. Octavian Soviany said,

    02/05/2010 at 9:39 pm

    sunt surprins ca ma regasesc si eu in selectie. astept impresii despre Dilecta si as fi dealtfel foarte curios de reactii si la celelalte volume de poezie. felicitari pentru tenacitatea livresca.

  16. capricornk13 said,

    03/05/2010 at 11:08 am

    @octavian soviany: pai am tot citit despre tine prin diverse alte locuri, n-ar fi normal sa incerc? 🙂
    of, acum ma simt pusa la colt, sub presiune – o sa te rog sa nu te superi, insa nu stiu cand ajung sa scriu, in ultima vreme am izbutit sa citesc mai repede decat sa postez pe blog 🙂
    felicitarile le primesc si ma bucura tare; nu de alta, dar as vrea sa fie o incurajare pentru toata lumea – se poate citi si daca esti corporatist, si daca ai o viata sociala, si daca si daca 🙂


Leave a Reply

