Un fel de raport :)

O leapşă venită din două flancuri, de la adina b şi cinabru – n-am cum să mă mai ascund. Să încercăm:

Câte cărţi ai citit până acum în 2010?

32 (incluzând recitirile)

Câte cărţi de ficţiune şi câte de non-ficţiune?

31 de fictiune, 1 de non-fictiune.

Care e proporţia de scriitori bărbaţi vs. femei?

Cred că aproximativ 2 la 1

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?

Picnic la marginea drumului, A&B Strugaţki, Cartea şoaptelor, Varujan Vosganian şi The Ballad of the Sad Cafe, Carson McCullers

Care e cartea care ţi-a plăcut cel mai puţin până acum în 2010?

Horia Ursu, Asediul Vienei, mă chinui cu ea de vreo două săptămâni…

Ai început vreo carte şi n-ai putut să o termini?

Da, Poveste despre dragoste şi întuneric, Amos Oz – am renunţat pe la jumătate. Şi The Book of the New Sun a lui Gene Wolfe, insă nu pentru că nu mi-ar plăcea, ci pentru că e prea frumoasă şi complicată în engleză pentru cât timp am eu, aşa că m-am hotărât să citesc numai când am stare şi timp pentru ea.

Care e cea mai veche carte citită?

Cred că Nimic nou pe frontul de vest.

Dar cea mai nouă?

Păi nu ştiu ce să zic, după data apariţiei Frumoasele străine.

Cel mai lung şi cel mai scurt titlu?

O după-amiază cu bere şi zâne si, respectiv, Voica.

Cea mai lungă şi cea mai scurtă carte?

Cea mai lungă cred că Viaţa unui om singur, Adrian Marino. Cea mai scurtă cred că spaţiu privat, Elena Vlădăreanu.

Câte cărţi împrumutate şi /sau de la bibliotecă?

Zero.

Câte cărţi citite sunt traduceri?

15 cărţi româneşti (uau! must be a record!), 7 traduceri şi 10 în original (engleză).

Care e cel mai citit autor anul acesta?

A&B Strugaţki, am terminat între timp şi Scarabeul în muşuroi şi Valurile liniştesc vântul. Ca autor nou, că altfel iese JK Rowling, am recitit toate cele 7 HP.

Ai recitit vreo carte?

Vezi mai sus, plus LOTR.

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?

Maiorul Scipion din Medgidia, oraşul de apoi. Mack Sim şi Toivo Glumov din Scarabeu… şi Valuri… Tot aşa, dacă vorbim de cărţi noi, altfel Harry Potter, Hermione, Aragorn şi Gandalf 😀

Ce ţări ai vizitat prin cărţile citite?

Offff, păi Anglia, Israel, România, diverse neprecizate fantastice, SUA… Am uitat în rest

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ţi-ar fi fost recomandată?

E foarte greu de răspuns, practic toate mi-au fost recomandate, într-un fel sau altul, cu excepţia Frumoaselor străine şi a Zăpezilor de pe Kilimanjaro, fiindcă eu cumpăr Cărtărescu şi Hemingway fără să mi-i recomande nimeni! 🙂

Ce scriitori descoperiţi în 2010 ai vrea să citeşti mai mult?

Carson McCullers, Siri Hustvedt, Cristian Teodorescu, Angela Marinescu, Claudiu Komartin, A&B Strugaţki, Marian Truţă.

E vreo carte a cărei lectură îţi pare rău că ai amânat-o?

Să explic: aseară mi-am pus toate cărţile în cutii de carton sau valize (se va zugrăvi…).  Cărţile necitite stau pe birou (nu mai au loc de mult în bibliotecă, la renovarea asta vor primi şi rafturi). Am umplut cu ele un geamantan de mărime medie (nu de cabină, de cală, ok? :), o cutie de 75x75x75 cm  şi am lăsat vreo 20 afară, ca să am ce citi în cele 2-3 săptămâni.  De ele îmi pare rău 🙂

Leapşa asta merge mai departe, cu voia lor, desigur, la zum şi la alexandru, că tot ne-am conversat mult lately 🙂

20 Comments

  1. zum said,

    13/05/2010 at 12:55 pm

    nu stiu cum se face da ma nimeresti mereu cu toate lepsele care nu-mi plac 🙂 (tremuram de frica asteia, tare-am sperat sa n-o primesc 🙂 ). vad eu ce si cum fac.

    imi place cum suna “O poveste cu bere si zane”, ma gandesc de o groaza de vreme sa mi-o iau si eu.

  2. capricornk13 said,

    13/05/2010 at 1:04 pm

    @zum: te rog eu, nu raspunde la ea daca nu-ti place, n-are niciun rost; si mie mi-era cam frica de ea, ca e cu statistica; am sa inventez una mai dragutza, promit, oricum imi daduse DJ o idee…
    Te-as sfatui sa nu iei O dupa-amiaza cu bere si zane direct (desi se poate citi si stand-alone), ci sa incerci intai Waldemar (prima din serie), apoi, daca-ti place, Blocul cas. In primul rand mie mi-au placut mai mult (in special Blocul cas), in al doilea rand e bine sa incepi cu inceputul. Vezi ca sunt fantasy (Liviu Radu a fost, dealtfel, nominalizat anul acesta de USR pentru Dupa-amiaza… la Premiul pentru literatura pentru copii si tineret, ca la noi critica zice ca orice e fantasy sau SF e in categoria aia; daca citeste vreun copil cartile astea, o sa ramana cam socat…) si stiu ca nu esti mare fan. Insa este primul autor (cred) de fantasy romanesc – romanele au iele, zmei, stime, zane, strigoi etc. 🙂

  3. Andreea said,

    13/05/2010 at 1:17 pm

    Am si eu un site de Filme Online Gratis si anume http://www.filme-online-gratis.com
    Daca doresti un link sau banner exchange si noi te rog sa vizitezi http://filme-online-gratis.com/blog/linkbanner-exchange/
    sau sa ma contactezi pe mess la id : filme_online_gratis
    O zi frumoasa in continuare!

  4. zum said,

    13/05/2010 at 2:22 pm

    @ capricornk13: uffffff, de fiecare data cand ma tenteaza o carte sf/fantasy si zic ca as citit-o vine repede cineva si-mi spune ca de fapt ar trebui sa incep cu aia sau cu ailalta si dupa aia sa citesc nu stiu ce alta carte si de-abia dupa sa citesc ce vreau (la final mi se explica ca de fapt e vorba de o serie). si uite-asa imi trece tot cheful. you people nu stiti cum e cu acel chef spontan pentru o carte anume? 😀
    pot sa incep atunci cu Blocul cas? sau e musai cu Waldemar?

    • capricornk13 said,

      14/05/2010 at 7:45 am

      aoleu, acum am vazut ca nu ti-am raspuns! te rog eu, incepe cu ce vrei! sunt foarte simpatice toate si in niciun caz atat de dificile incat sa conteze ca nu le-ai luat in ordine, iar detaliile fac toti banii! 🙂
      despre waldemar am scris aici, despre blocul cas aici, iar despre dupaamiaza aici

  5. Alexandru said,

    13/05/2010 at 2:58 pm

    Merci pentru leapşă, dar nici eu n-o vreau, că nu-mi plac întrebările, sînt prea statistice : )

    Trebuie să citesc şi eu Carson McCullers.

    P. S. Ce inseamna ‘fantasy’, de fapt?

    (Scuze, stiu ca e o intrebare stupida, dar eu nu reusesc sa fac o distinctie clara intre SF si fantasy.)

    • capricornk13 said,

      13/05/2010 at 5:56 pm

      Nicio problema cu leapsa, cum spuneam, sper sa inventez una mai de soi 🙂
      Zum ti-a raspuns foarte bine la intrebarea cu diferenta – diferenta este S-ul 🙂 de la Science, adica…
      Fantasy este cam egal cu ceea ce stiam noi ca inseamna poveste (cu precizarea ca, in principiu, tre’ sa cuprinda ceva fiinte supranaturale :))

  6. zum said,

    13/05/2010 at 3:29 pm

    @ Alexandru: da, trebuie sa citesti Carson McCullers 🙂

    dupa mintea mea, fantasy e cu zmei, sabiute, vrajitori si magari vorbitori (vezi ca oamenii astia zic ca Teodosie e fantasy 🙂 ) iar sf e cu roboti si nave spatiale si tot felul de chestii care au legatura cu “stiinta”. deci cre’ ca Lord of the Rings e fantasy iar alea ale lui Asimov sunt sf. am nimerit?

    • Alexandru said,

      13/05/2010 at 5:35 pm

      @zum: Merci, acum e mult mai clar : ) Dar exista carti care sa fie, in acelasi timp, si fantasy si sf? adica cu ‘magari vorbitori’ care ar fi, de fapt, un fel de roboti creati in urma unor experimente stiintifice?

      • capricornk13 said,

        13/05/2010 at 5:57 pm

        Mon cher, ce rau esti! Nu, daca magarii vorbitori sunt roboti e SF, na! Da’ numa’ daca magarii sunt inteligenti, da? 😀

        • Alexandru said,

          13/05/2010 at 6:16 pm

          Daaaa, pe zum n-o vezi, numai eu sint rau : )

          • Alexandru said,

            13/05/2010 at 6:29 pm

            (inseamna ca ‘Magarul de aur’ e si fantasy – ca e cu magar vorbitor – si SF – pentru ca e inspirata din stiinta vremurilor de atunci : )

          • zum said,

            13/05/2010 at 6:30 pm

            da, sigur, repede cu pâra 😛

          • capricornk13 said,

            14/05/2010 at 7:55 am

            Ei, sunteti doar un pic rautaciosi amandoi; 😛 da’ las’, ca vine ea si vremea aia cand o sa va indragostiti de vreun SF, va arat eu voua! 🙂

  7. Micawber said,

    13/05/2010 at 4:10 pm

    Pai vedeti? Si mai spuneati ca eu as fi acela care citeste mult.

  8. capricornk13 said,

    13/05/2010 at 5:59 pm

    @Micawber: Va rog eu frumos, macar cu mine, renuntati la pronumele de politete! 🙂
    Bineinteles ca cititi mult mai mult, 32 de carti inseamna un pic mai mult de 1 pe saptamana, dvs. postati, in medie, despre una la doua zile si mi-ati spus ca nu aveti timp sa scrieti despre cat cititi. In consecinta, sunteti muuuuuuult mai tare! 🙂

  9. Oana said,

    14/05/2010 at 7:56 am

    Un pic off-topic: ce minunat e când auzi că a murit şi capra vecinului! Adică atunci când afli că mai sunt şi alţii în chinurile renovărilor. Treizeci de cutii cu cărţi şi nenumărate baloturi legate cu sfoară am cărat în subsol (în afară de cele 3-4 cutii pe care le-am dus la birou, fie în speranţa că o să conving un anticar să vină să le ia, fie cu justificarea, oricât de flimsy, că ar fi de “business”). Acum, că se apropie de sfârşit renovarea, mă gândesc cu groază la momentul când va trebui să le aducem din subsol… dar ne e şi dor de cărţile noastre. Happy remodeling!

  10. capricornk13 said,

    14/05/2010 at 9:03 am

    🙂 iar eu ma bucur tare c-ati reusit sa ajungeti la Lisabona! Ai scris foarte frumos despre ea si ai vazut muuuuult mai mult decat mine! way to go, astept urmarea!
    cat despre remodelling, nu e mare lucru, doar geamuri si zugraveala (zic eu…)

  11. sabina said,

    14/05/2010 at 7:57 pm

    de ce nu ai putut termina Amos Oz – “Poveste despre..”?


Leave a Reply

