Oameni care n-au treabă

Ieri au venit niște nenea, când eram la birou, să-mi schimbe tâmplăria la două balcoane plus o cameră. Vă dați seama ce înseamnă, jde fiare tăiate cu flexul (alea de pe un balcon, care avea un fel de zăbrele în partea de jos), tâmplărie de când s-a făcut blocul+geamurile aferente de scos din casă etc. Ergo, zgomot și mizerie.  Soră-mea, șefă de șantier, a reușit să negocieze cu un mic reprezentant al etniei rome care era interesat de fierul vechi ca, în schimbul lui, să care tâmplăria de la un balcon și s-o ducă unde-o ști. Problema este că astfel a fost rezolvată o infimă parte a problemei, fiindcă au rămas o grămadă de lemne, cadre, geamuri. Desigur, vom închiria un tomberon de-ăla mare de la primărie (pe care trebuie să-l păzești tot timpul, altfel ți-l umplu imediat binevoitorii cu ce nu le trebuie lor prin casă) ca să le scoatem. Până când reușim să ducem la capăt această intnție civilizată, sunt depozitate lângă ușa noastră, la etajul 6. Țin să precizez că ieri soră-mea a fost să-i avertizeze pe vecinii maneliști de jos, care mă trezesc în fiecare sîmbătă și duminică între orele 8 și 9 cu muzica lor cretină la maximum, că vor avea de suportat zgomot.  N-au protestat (sunt obișnuiți). Atenție, resturile nu împiedică trecerea, nu sunt lângă alte uși, datorită dispunerii apartamentelor.

Ei bine, ieri au venit nu mai puțin de 4 vecini (necunoscuți pentru soră-mea, care s-a mutat acum 3 ani în bloc, iar ei nu salută) să răcnească la ea că… e mizerie pe scară. Evident că s-a făcut mizerie, țigănușul căra fiare și geamuri, sigur că n-a spălat după el la fiecare drum!  Dar soră-mea îl aștepta să termine, ca să poată mătura după el la 6 și în scara blocului la sfârșit!  Spuneti-mi si mie: cum e posibil asa ceva? Adica ce fac astia? Vad mizerie prin scara si se apuca de umblat din etaj in etaj sa vada cine e vinovatul?!  Cum poti sa te duci la administrator sa te plangi la nici 3 ore dupa ce a inceput toata povestea?!  Cum de ai tu, idiot fara preocupari, timp sa vezi ca e mizerie, sa depistezi infractorul (desigur, ei nu si-au renovat cu totii, n-au facut exact acelasi lucru…) si sa mergi sa te plangi intre 10 dimineata si 1 ziua?!  Si de ce mama ma-tii de plangi?  De cateva fire de moloz scapate prin scara? Cu ce te deranjeaza?!  Si nu de-aia platesti femeie de serviciu?!  Si, mai ales, de ce nu-l lasi pe ala macar pana la sfarsitul zilei sa vezi daca a strans dupa el sau nu?!  Voua v-a dat prin cap vreodata sa megeti la cineva la usa?!  Va intereseaza ce fac vecinii de bloc?!  Iar daca mergi la aia la usa, ca un bou patentat ruda cu Dabija, si vezi ca-ti deschide o femeie singura de 1,59 si 50 kg in viu, o pui sa care o tona de lemne si fiare?!!! Faci pe justitiarul?!  Ce animale…

Cred ca am nevoie de Rhetta Marx… 😀

21 Comments

  1. kvala said,

    14/05/2010 at 9:12 am

    Capri… Am scapat de belelele astea de cand m-am mutat la “tara”. De ce te incapatanezi sa stai la bloc? In oricare bloc al patriei noastre vei descoperi astfel de personaje plus neamurile lor proaste. Nu m-as mai muta in Bucuresti sau in orice alt oras (exceptie: Budapesta, Barcelona :)) pentru nimic in lume.

  2. Jen said,

    14/05/2010 at 10:15 am

    sugerez ca data viitoare cand un vecin dintre aia isi renoveaza ceva, sa fii la usa lui imediat ca sa ii spui de dulce.

  3. mulliganoglu said,

    14/05/2010 at 10:35 am

    meseria de ieri, pasiunea de azi

  4. capricornk13 said,

    14/05/2010 at 12:39 pm

    @kvala: aaaa, eu nu ma incapatanez sa stau la bloc, da’ cumva n-am reusit sa gasesc prin buzunare cei 50,000 EUR de care as avea nevoie ca sa-mi renovez casa de langa Bucuresti a bunica-mii (care, oricum, a murit saraca acu’ 3 luni, ar fi fost cam naspa sa vreau s-o dau afar’ din casa pana atunci) si nici macar mezelicul de 100,000 de care as avea nevoie ca sa-mi iau un teren si o casa (la mama zmeilor, ceea ce nu-mi permit, ca nu conduc si lucrez in Pipera); In plus, eu nu vreau sa locuiesc in Romania pe termen lung, daca-ntelegi ce vreau sa zic 😀 deci n-am de ce sa investesc; plus ca nu vreau sa ma fac sclav la banca… pentru o casa; uite-asa, nu vreau;
    @jen: who, me? pai eu nu observ cand renoveaza, ma doare la başcheţi, tocmai de-aia nu pot să înţeleg…
    @mulli: corect 😀 asta tre’ sa fie explicatia…

  5. dana said,

    14/05/2010 at 2:49 pm

    mie da, mi-a dat de mai multe ori prin cap sa ma duc la cineva la usa. stiu ca nu are legatura cu subiectul, dar acum ca mi-am amintit trebuie sa spun 😛
    eu am deasupra niste oameni care se cearta tot timpul si se aud busituri si tipete (ca si cand ar exista.. durere, nu ca si cand cineva urla la altcineva) si mereu imi spun gata, ma duc la ei sa o salvez pe femeia aia. sau sun la politie. sau… ceva. si mereu mi-e frica, nu stiu precis de ce. poate mi se trage din copilarie cand la fel am vrut sa-mi salvez o prietena si taica-su m-a impins pe scari :))
    si da … voiam sa intreb… sunt lasa? un om rau? ma gandesc ca daca femeia aia sta cu el probabil ca e decizia ei. sau e si treaba mea, indiferenta ma face complice? dar vecinii care sunt.. adulti si barbati de ce nu fac nimic?
    etc.
    of. viata e prea complicata pentru mine 😀

    • capricornk13 said,

      18/05/2010 at 2:27 pm

      In primul rand cer scuze tuturor pentru pauza de raspunsuri, insa am fost pe mioritice plaiuri fara net (ei, de fapt pana la Iasi)
      dana, cred ca trebuie sa faci cum te trage inima; eu nu m-as duce niciodata la cineva la usa ca sa-l cert pentru ceva; m-as duce daca m-ar inunda, nu de alta, dar cred ca trebuie sa stie si omul:) sau dac-ar fi evident ca acolo se petrece o infractiune, atunci as suna la Politie;

  6. adinab said,

    14/05/2010 at 3:37 pm

    @dana – am si eu unii de-astia (una bucata cuplu langa, una in apartamentul de sus). am chemat politia pentru amandoi, i-a calmat. dar ambele sunt familii de betivi si se bateau oarecum prieteneste, nu se urasc unii pe altii cand sunt treji.

    in cazul alor tai nu stiu ce ar fi de facut, e complicata problema; probabil ca nu strici prea multe daca mergi la sectia de politie de care tii si le explici oamenilor alora ca ii vei suna daca mai exista bataie. ca sa stie cum sa ii ia.

    @capricornk13 – acum depinde cat de pasnic e blocul; in al meu se renoveaza de vreo 4 ani in continuu (50 de apartamente, baraiala 10 luni pe an de la 8 dimineata la 10 seara). resentimentele ajung la cote inalte. e drept ca o singura data am batut la usa unei brute care isi darama un perete pe la 12 noaptea, dar daca acelasi si-ar fi pus peretele pe coridor cred ca ii dadeam foc 🙂

    poate i-o fi enervat deci altceva de prin bloc si au tinut sa se elibereze de nervi.

    sau e cum zice mulliganoglu 😀

    • capricornk13 said,

      18/05/2010 at 2:28 pm

      blocul nu este foarte pasnic, vecinii renoveaza si ei destul de des; insa in limitele suportabilului; btw, a doua zi dimineata totul era luna, am aranjat cu omul de serviciu, a carat tot si a facut bec; tarif ieftin, baiat civilizat! 🙂

      • adinab said,

        18/05/2010 at 5:00 pm

        asa da 🙂

        ce mai fac vecinii mei si mi se pare venit de prin alte parti ale universului e sa imi fure spam-ul. adesea plec de-acasa, vad ca is pliante enorme in cutia postala, ma intorc si au disparut. ma gandeam ca sunt eu nebuna, dar de cateva ori i-am surprins. nu stiu exact de ce ma enerveaza, prolly pt ca ii suspectez ca nu le pun la reciclat…

  7. Oana said,

    14/05/2010 at 7:16 pm

    Da’ de cind nu mai conduci tu???

  8. sabina said,

    14/05/2010 at 7:49 pm

    iti inteleg dezgustul,da’zau…nu merita( oamenii pur si simplu nu suporta sa va vada ca faceti ceva,cat de mic,invidie,frustrare,etc.)
    mult mai misto de taifasuit ,de pilda : de ce nu conduci,unde vrei sa pleci,cam ce planuri ai( stiu,stiu ca nu se spune….) dar suna cumva incitant,ti se potriveste.

    • capricornk13 said,

      18/05/2010 at 2:32 pm

      ei, ma intrebam si eu cum e posibil sa te intereseze atat de tare ce fac altii… vara ma retrag la munte la niste rude (prin iulie) iar la iarna plec cu o gasca in Cambodgia si Thailanda; alte planuri nu am sau nu spun 😀

      • Oana said,

        18/05/2010 at 4:49 pm

        Great choice! Lemme guess: Bangkok, poate Chiang Mai sau Pattaya, neaparat Angkor Wat… ce altceva? Spune-mi daca vrei sugestii de hoteluri, etc…

        • capricornk13 said,

          19/05/2010 at 11:59 am

          Multumesc de ajutor, dar totul e deja aranjat, avem un britanic foarte tipicar in gasca, are deja toate rezervarile de hoteluri si zboruri 🙂 Zburam Buc-Istanbul-Dubai-Bangkok, stam 2 zile acolo, luam o cursa interna pana la PnomPenh, stam 2 zile pe-acolo, plecam cu rata la Angkor Wat, apoi tot cu rata intr-un oras cu S (i-am uitat numele) unde stam 4-5 zile. Apoi luam o alta cursa pana pe undeva in Thailanda de unde luam un bac pana pe o insula de-aia de vis 🙂

  9. Oana said,

    14/05/2010 at 8:07 pm

    Ooo, si imi pare rau de bunica ta… abia cind am recitit am percutat.

    Cit despre vecini, eu am cu mult mai putini, si circul e macar la fel de mare: aia din dreapta si din stinga sunt certifiably nuts, si se urasc intre ei cu patima, pe deasupra capului meu; aia de sub noi sunt mitocani cu diploma si-mi numara mie banii mai ceva ca pe ouale lui Nastase, plus ca – dac-ar fi sa astept dupa ei sa contribuie cu ceva – n-am mai face nimic prin curtea asta; baba ne blesteama toata ziua si aduna troace vechi si ciorciobute de care eu nu stiu cum sa scap mai repede, pentru ca a doua zi sa le vad la loc in curte. Sunt constienta ca asta nu-ti rezolva tie spumele, dar ca sa stii ca nu esti singura in suferinta ta…

    • capricornk13 said,

      18/05/2010 at 2:34 pm

      Ei, la 93 de ani parca te astepti…
      Hei, stiu ca nu sunt singura, mai dau si eu acolo un exemplu, ca sa pun paie pe foc 😀
      Pe aia care-ti numara banii roaga-i sa-ti tina contabilitatea, sa faci misto de ei 😀

  10. 15/05/2010 at 1:54 am

    buna,

    scuze de offtopic, insa poate te intereseaza:

    http://questioare.com/pentru-voi-bloggerii-mei-dragi/

  11. balinferi said,

    18/05/2010 at 9:18 am

    E clar, ai nevoie de un vecin ca mine. 🙂
    Eu, după un prim incident similar celui povestit de tine, am explicat frumos prezenţilor Dabija pe care de treburile mele îi întreba grija, că la următoarea abatere de acest gen voi coborâ noaptea şi le trag curent din tablou direct în clanţa uşii, apoi n-au decât sa se întrebe cine a fost şi sa meargă în delegaţie la poliţie înarmaţi până în dinţi cu presupuneri. Nu ştiu dacă m-au înţeles dar de atunci n-am probleme, pot să demolez tot blocul pentru că ai mei Dabija vor avea alte griji în timpul acesta.

    • capricornk13 said,

      18/05/2010 at 2:47 pm

      😀 eu nu prea pot să fiu fioroasă, nuş de ce… prefer să fiu sarcastică, însă oamenii nu prea se prind!


Leave a Reply

