Ce minunăție!

Dilecta – Octavian Soviany

Cartea Românească, 2006

4 ani. 4 ani am stat ca toanta și mi-am pierdut vremea de-aiurea fără să am habar că există bijuteria asta de carte… Impardonabil!  Îmi vine să va chem pe toți, voi, hoardelor de cititori apatici, să posedați sălbatic Dilecta! Vă conjur! 

Mare mi-e bucuria, îmi recit mie însămi versurile cu glas tare, zâmbind, apoi le mai citesc o dată, și încă o dată, iar viața e muuuuult mai frumoasă.  Cum să nu jubilezi la atâta joacă sofisticată, la acest ritm obsesiv, la atâta virtuozitate?  Pur și simplu nu pot părăsi muzica versurilor, îmi vine să mă înclin și să fac pe menestrelul 🙂 E atâta spirit ludic în cartea asta, încât am senzația că mi-e soră geamănă!

Nu pot să spun mai mult, pentru că nu vreau să las „obiectivitatea” sau „intelectul” să-mi umbrească entuziasmul câtuși de puțin… Vă invit să vă bucurați de poezie, așa cum eu nu mai credeam că se poate.  Ladies and Gentlemen, Octavian Soviany:

din Dilecta desnuda:

(16)

Sunt împăratul

Japoniei.

Dau

poruncă

de pe un scaun de

aur călăului:

-Adu-mi

pe o tavă de

aur

ochii bărbaților care

au privit vreodată

goliciunea Dilectei.

(18)

Mirosul tău

se strecoară în mine

ca o curtezană-n chilia

unui călugăr.

(23)

Caut binele,

adevărul și frumusețea.

În corsajul Dilectei

am găsit

două căprițe.

din „Evantaiul Dilectei”:

(5)-(10)

Dilecta prețuiește cât Franța și Navara.

Picioarele ei albe sunt Sena și Loara.

Te tot privesc, Dilecta, cu ochii mei mongolici:

Azi suntem foarte palizi și foarte melancolici.

Am, ascultat tăcerea torcând a cotoșman

Sunt singur cu Dilecta-n salonul otoman.

Am dobândit, marchize, de-o vreme, ticuri stranii.

Dilecta mea mă face să miaun ca motanii.

Vreau să-ți sărut, Dilecta, a rochiei pulpană,

Căci rochia ta-i verde , ca marea musulmană.

Târziu, la lumânare, ea-mi deslușește slova:

„Te-ador. Și vin la noapte.

Giaccomo Casanova”

(76-81)

Când bem, spre seară, ceaiul, din cești de majolică,

Tu graseiezi, Dilecta, cum toarce o pisică.

Vrăjit peste măsură de trupul tău fosforic,

Ți-am dăruit parfumuri și fructe de la tropic.

Ce ne-a sortit, Dilecta, la lumii arhitect?

Fără amorul nostru aș fi un mort perfect.

Cum îți citeam aseară răvașul de departe,

Am mirosit o roză. Și mirosea a moarte.

Când o s-ajung în raclă merinde pentru vierme

Îmi vei păstra, Dilecta, regrete sempiterne?

Deși îmi spune lumea phirronyan și cinic,

Cu palmele acestea eu vin și te beatific.

As mai scrie (si o sa mai scriu) dar mi-au disparut diacriticele (iar). Imi pare rau ca miercuri, cand l-am ascultat la MTR (unde a fost foarte frumos, btw), desi aveam cartea in geanta, mi-a fost nu stiu cum sa-l rog sa-mi scrie ceva 🙂

din „Grădina din Șiraz”:

(1)

Flori de migdal sub pernă și-n pat sunt presărate.

Precum Khayam ți-aș face, Adora, rubayate,

Când luna se strecoară-n alcov ca o pisică,

Privindu/ți roșcovanul izvor de voluptate.

(10)

Spunându-ne în șoapte povești despre Bagdad.

Bem vin de rodii roșu din cupe mici de jad.

Apoi Adora-și scoate iașmacul de mătase.

Am azvârlit cu sorții și a căzut Jihad.

(11)

Eram emir la Mecca, iar tu erai emiră

Avea seraiul nostru pilaștri de porfiră.

Purtam pe-atunci o pană de ibis la turban

Și-abia dacă trecuse un veac de la hegiră.

(12)

Părea un cort albastru seraiul caravan.

Dezbracă-te, Adora! Deschide-te, Sesam!

 

87 Comments

  1. răvăşita said,

    11/06/2010 at 8:10 pm

    …da, da, da… îmi place, îmi place (foarte,foarte,foarte) mult(mişto)!

  2. zum said,

    11/06/2010 at 8:10 pm

    vad ca suntem foarte diferite, pana acum ti-a placut tot ce nu mi-a placut mie 🙂

    mi-ar placea o discutie mai aplicata despre cartea asta si poate la tine e locul, ca ti-a placut asa de mult. eu m-am plans ca imi scapa multe din aluziile din carte, poate ma ajuti tu sau altcineva sa inteleg mai bine (si vorbesc serios, nu sunt ironica, sper sa nu fiu iar inteleasa gresit!)

  3. 11/06/2010 at 8:18 pm

    Îmi face poftă, Dilecta, din ce-ai scris tu aici. 🙂
    (18) mă încântă.

  4. mulliganoglu said,

    11/06/2010 at 9:32 pm

    Ca să mă strângi cu sete în braţe, libertino,
    M-am deghizat azi-noapte în Rudolf Valentino.

  5. Raluca said,

    12/06/2010 at 3:26 am

    Cartea Romaneasca,care vra sa zica;e semn bun,inseamna ca ar fi sanse s-o citesc luna viitoare.

  6. capricornk13 said,

    12/06/2010 at 10:04 am

    @răvășita: și înca n-am pus nimic din ultima parte, Grădina din Șiraz…
    @zum: eu nu te interpretez aiurea, nu te îngrijora! 🙂
    și mie îmi scapă multe dintre aluziile din carte, pentru că stă pe un munte de referințe culturale (sau cel puțin asta este impresia mea) – așa că aici suntem de acord; însă pe mine m-a cucerit jocul, ritmul, ironia, bucuria și pofta de viață pe care le degajă; cu alte cuvinte, sunt un pic superficială 🙂 poate n-am înțeles conținutul până la ultima fibră, însă mi-am permis să mă bucur de ce am priceput și de formă 🙂 ce-mi mai trebuie pentru a gusta versuri ca cele puse de mulliganoglu mai sus sau „De patruzeci de zile, necunoscând istov,/Îi tot presar Dilectei lalele în alcov”? te rog continuă, deocamdată cam asta am de zis la ce ai comentat tu
    @zvârluga Bond: da, comparația e într-un fel 🙂
    @raluca: înțeleg că stai în altă parte? 🙂 foarte drăguțe desenele tale, btw

  7. capricornk13 said,

    12/06/2010 at 10:07 am

    @mulli: știi ce tentată am fost să le adaug și pe astea? mă bucur c-ai făcut-o tu! ia că mai pun acum, cât mă țin diacriticele, câteva versuri din Grădină…

  8. mulliganoglu said,

    12/06/2010 at 10:22 am

    Gradina e partea cea mai izbutita, iar ultimele doua strofe, a la Khayyam, sunt geniale.

    bag una a la (imi pare) Po Chu-i:

    Tu şerpuieşti spre mine, Adora, ca un S.
    Mă duc să-ţi aduc luna căzută în Yan-tzi

  9. capricornk13 said,

    12/06/2010 at 10:30 am

    tocmai ma pregateam sa le pun si pe ele (cele pe care le-ai pus si tu la tine) cand iar mi-au disparut diacriticele; urasc porcaria asta

  10. capricornk13 said,

    12/06/2010 at 10:32 am

    pentru toata lumea: gata, ca stau la povesti cu voi toata ziua si tre’ sa plec la targ! imi iau un rucsac (fara gluma) si vreo 2 kile de apa – cam atat imi trebuie din Balta Alba la Romexpo! 😀

  11. 12/06/2010 at 11:30 am

    Pe lângă faptul că e un poet excelent, e şi un profesor de stirpe nobilă (atât de rari în vremurile din urmă). “Hoarde” de elevi pot depune mărturie. Iar cursurile despre Eminescu sunt un festin din cel savuros şi înmiresmat.

    Dilecta e pentru aceia având cerul gurii dedat la miroase zăpăcitoare.

    • capricornk13 said,

      13/06/2010 at 9:26 pm

      a, ce misto! incredibil, nu mai credeam ca exista elevi care sa aprecieze profesori sau invers 😀 daca asculti la tv te crezi la apocalipsa prin licee 😀
      corect cu miroasele 🙂

  12. Octavian Soviany said,

    12/06/2010 at 12:30 pm

    iti multumesc foarte mult pentru aceasta “redescoperire” a Dilectei. ma bucur ca ai resimtit joaca si bucuria de viata din aceste poeme, pana la urma referintele livresti nu sunt decat un bonus. e bine ca se pot simti bucuria si ironia fara alte adaosuri intelectuale (aici o inteleg si pe zum). imi pare rau ca nu mi-ai spus la MTR, ti-as fi dat un autograf cu mare placere. la umatorul eveniment o voi face, promit. sunt mandru ca am astfel de cititori.

    • capricornk13 said,

      13/06/2010 at 9:28 pm

      multumesc mult pentru compliment, de fapt cred ca e pe dos cu mandria 🙂 atunci o sa tin cartea la mine! 🙂
      si multumesc din suflet c-ati pus versurile de la lectura pe blog, minunate! (si pentru dedicatie, desigur – ala motiv de mandrie!)

  13. 12/06/2010 at 12:50 pm

    […] de carte. adaug aici poemele citite la Lectura in scop caritabil d ela MTR cu dedicatie pentru caprikornik13 si Adei Milea: O să te-aştept la gară în vesta mea […]

  14. zum said,

    12/06/2010 at 2:38 pm

    @ capricornk13: pai nu stiu ce sa mai zic, chestia e ca as vrea un pic de ajutor, fiindca da, e bine sa citesti asa, pur si simplu, sa te bucuri de versuri, dar dupa o vreme parca ai vrea mai mult. si fix pentru chestii de genul asta mi-am facut eu blog, fiindca sunt convinsa ca se gasesc pe aici cititori mai destepti ca mine care ma pot ghida. 🙂

    • capricornk13 said,

      13/06/2010 at 9:30 pm

      io’ una sigur nu-s mai desteapta ca tine! (nu glumesc!) 🙂 dovada ca nu stiu ce mai pot sa zic mai mult decat sa-ti mai citez niste versuri 🙂

      • zum said,

        14/06/2010 at 12:59 pm

        ei hai, toootusi! 😀
        nu-mi mai cita niste versuri ca am citit si eu cartea de cateva ori. da’ stii cum e – observa cineva ceva, altcineva altceva si din vorba-n vorba poate ajungem la vreo concluzie.

        vad insa ca tot cam asa se discuta si la tine – cartea musteste de referinte culturale si stim/zicem toti asta, da’ nimeni nu spune mai mult. o fi vreun legamant al tacerii, ceva? 😛
        (de fapt nu-i drept ce zic, a zis mulliganoglu ceva de Khayyam si Po Chu-i mai sus. e un inceput bun, eu habar n-am/n-aveam ce-i cu cei doi si normal ca n-as fi avut cum sa ma gandesc la ei 🙂 )

        • mulliganoglu said,

          14/06/2010 at 1:19 pm

          Khayyam

          Noi nu vom şti vreodată ce ne aşteaptă mâine.
          Tu bucură-te astăzi! Atâta îţi rămâne.
          Ia cupa şi te-aşează sub luna de cleştar,
          Căci mâine poate luna te va căta-n zadar.

          • mulliganoglu said,

            14/06/2010 at 1:53 pm

            eu stiu cate ceva despre poetii chinezi prin poezia japoneza. +ca am probleme cu numele chinezesti. e vorba despre un alt nemuritor betiv, Li Po, care, se povesteste, manga fiind, s-a aruncat in Yangtse incercand sa imbratiseze luna.

            ma rog, nu-s sigur ca la asta s-a gandit Octavian Soviany in versurile citate mai sus, e doar o impresie a mea

            poate ne lamureste poetul

          • Raluca said,

            14/06/2010 at 11:56 pm

            mulliganoglu:daca-l ai pe Khayyam la indemana,posteaza,please, catrenul cu ulciorul din tarana unui trup de fata! am incercat sa dau de el pe net si-mi tot apare, in fel si fel de variante poezia lui Eusebiu Camilar 😦

        • capricornk13 said,

          14/06/2010 at 1:59 pm

          a, pai eu nu ma refeream neaparat/strict la folosirea unui stil anume (nici eu n-am citit atata Khayyam incat sa-i recunosc imediat stilul, iar de Po Chu-i n-am auzit in viata mea), ci si la referiri directe, in cadrul poemelor la personaje/evenimente istorice sau culturale; n-am cartea cu mine acum, insa promit sa ma uit diseara si sa-ti zic; intre timp vad ca ne-a dat mulli o mostra de Khayyam 🙂

          • zum said,

            14/06/2010 at 2:29 pm

            @ capricornk13: stiu ca nu la asta te refereai, de-aia am zis ca e (doar) un inceput 🙂
            plus ca nu-i obligatoriu sa fie asa, sa fie chiar in stilul alora. la asta s-a gandit el, poate altii vad chestii diferite. zic si eu.

            @ mulliganoglu: Li Po, aha, pe asta il stiu da l-am descoperit recent iar Dilecta am citit-o acum vreo… doi ani, cred. in fine.
            hai ca m-ati facut s-o rasfoiesc din nou 🙂

  15. Raluca said,

    12/06/2010 at 3:29 pm

    stau,ce-i drept, cam departe:)),noroc cu bloggerii care au laudat Poliromul pentru eficienta la capitolul expediere in afara Ro (de-o luna incoace,cu trei colete la activ,m-am alaturat si eu corului:)))ca uite asa am pus rapid mana pe cateva comori:)!!!
    Am adunat mai multe titluri de la Cartea Romaneasca (a fuzionat cu Poliromul,sau..?) si sper ca vor fi la fel de profí la expediere:ma intreb de ce oare nu construiesc o librarie online comuna? Am vazut caHumanitas-ul,de ex,a pus ”pe raft” titluri de la diferite edituri.
    M-ati incitat cu O.Soviany,tu si mulliganoglu,cu privirile lui pe sub iasmac,cu parfum de 1001 de nopti si de Omar Khayyam: cand am citit ”shotia”cu Rudolf Valentino,he,he…am avut instantaneu in fata ochilor poseta de postav a bunicai,roasa de molii si de timp,plina cu foto ingalbenite cu Pola Negri,Valentino,Vivien Leigh & Garbo: o comoara cu miros de naftallina:))
    Sa ai o zi frumoasa la Bookfest!!!Ce as fi vrut sa fiu acum in Bucuresti!!Anul trecut (parca) un participant descria fabulosul targ de carte de la Frankfurt,caruia,scria el, parea la un moment dat ca-i lipseste ceva: solemn,impresionant,un targ de carte ”ca la carte”,aproape ”aseptic”,cu zgomotul lui de fond in surdina,comparat cu cel galagios si mustind de viata de la Bucuresti :))

    • capricornk13 said,

      13/06/2010 at 9:32 pm

      Da, Cartea Ro e a lui Polirom (au pastrat brandul); din nefericire trebuie sa faci comenzile separat, ne plangeam impreuna cu zum de asta 🙂
      Ce misto imaginea cu poseta bunicii! A fost foarte misto ziua la Bookfest, am sa pun maine cred, acum sunt foarte obo, lista de carti cumparate! Ce aseptic domne, am baut vreo 7 beri!

      • Raluca said,

        14/06/2010 at 12:17 am

        pai tocmai 🙂 (aproape)aseptic era al´ din Frankfurt,n-as putea lega cuvantul asta de Bookfest 🙂 da´stiu ca ai fost insetata,nu gluma 🙂
        cu Cartea Ro mi-ai dat vesti bune,am deja titlurile,nu-mi mai fac griji cu expediatul 🙂

        • capricornk13 said,

          14/06/2010 at 8:11 am

          da, stai linistita ca le trimit profi; eu le scrisesem o adresa aiurea din greseala (browser-ul), le-am trimis un mail (in disperare, ca era vineri seara), iar luni dimineata m-au sunat si au rectificat; uluitor!

  16. mulliganoglu said,

    13/06/2010 at 9:31 pm

    ce mai faci, mai Capri, mai?

    cum a fost la targ? te-au atacat PIRATI veninosi, vipere cu okelari?

    • capricornk13 said,

      13/06/2010 at 9:35 pm

      acuma’ deschisei computeru’, in sfarsit; misto de tot, multi scriitori, stii? 😀
      de viperele cu okelari cumva am scapat (cre’ca finca n-am poza pe blog!) piratii m-au atacat la buzunare, ca nu stiu altfel cum puteam sa cheltui atat… 😀

      • we said,

        14/06/2010 at 4:54 pm

        si nu pui o poza?:)

        sorry, mingea asta a fost prea la fileu ca sa o las sa treaca:))

  17. mulliganoglu said,

    13/06/2010 at 9:39 pm

    deci bine c-ai scapat, Capri, caci cine mai scria la compunerea despre targ la care eu nu am fost?! ce bine e cand totul se termina cu bine!

  18. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 8:10 am

    mulli, nu scriu compunere despre targ, caci mi-ar lua tone de timp deci 😀 am sa pun o lista de carti, cam atat

  19. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 2:54 pm

    @zum: e, uite, de-aia ma enerveaza groaznic optiunea asta cu reply si nu prea o folosesc, se tot inghesuie raspunsurile 🙂
    am inteles ce spui si ai dreptate, insa eu de multe ori n-am chef de gandire si obiectivitate (cum si spun in post, dealtfel), scriu din entuziasm / la nervi si gata; stii doar ca te-am suparat (si nu numai pe tine) cu Calvino, acelasi gen de insemnare; la poezie este, oricum, destul de dificil sa explici ce anume ti-a placut fara sa cazi in ridicol (gen criticii care folosesc sitagme atat de pretioase pentru a exprima ceva ce poetului sunt convinsa ca nu i-a trecut prin cap); insa da, e de dorit sa prezinti mai multe argumente decat am facut-o eu aici, altfel e greu sa-ti sustii puntul de vedere…

  20. zum said,

    14/06/2010 at 3:05 pm

    @ capricornk13: pai scoate optiunea de reply, ca daca e oamenii o folosesc 🙂

    inteleg ce spui tu, problema e ca daca facem toti asa nu mai putem sa comunicam unii cu altii si nu mai are rost sa avem bloguri. daca sunt doar pentru a ne prezenta senzatiile proprii… well. 🙂
    si nu suntem de acord nici in ceea ce priveste ‘sintagmele pretioase’ ale criticilor (dom’le, eu nu incetez sa ma minunez – ce critici cititi de vedeti numai de-astea?!!!) 😛

    si nu e vorba de gandire si obiectivitate cand scrii, ci cand citesti. ca dupa aia e usor sa spui pac-pac aici. ma rog, nu stiu ce sa mai zic 😦
    citeste Leonid Dimov, te rog eu mult de tot. si Brumaru, dar nu alea erotice pe care le stie toata lumea. hai ca nu-ti mai zic, oricum nu ma crezi 😛

  21. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 3:42 pm

    eu nu pot sa fiu obiectiva cand citesc! exclus! dac-as putea, m-as face critic 😀
    ce sintagme pretioase?!!! glumesti?!!! uite, intamplator am in fata Papusarul lui Komartin; editia din 2007 are referinte critice; iti citez din TOATE textele (fara sa dau nume) cu exceptia celor ale Elenei Vladareanu, Nicolae Tzone, Bogdan Ghiu, Stefan Manasia si Octavian Soviany, care sunt foarte normale si de bun simt (poate fiindca niciunul nu e critic?); sa-mi spui daca sunt eu dusa…
    “Claudiu Komartin urmeaza stilistica unei ritualice coborari in infern; gesticulatia oraculara, metaforismul intens oximoronic, sintaxa continua, mistica salvarii si a distrugerii ne indica directa sa descendenta rimbaldiana”; ce zici, o fi vrut Komartin sa faca metaforism intens oximoronic? sau gesticulatie oraculara?
    “Identitatea libertinului insingurat si incapabil de a-si gasi justificari metafizice, cu atat mai suferind, il prinde cel mai bine pe Claudiu Komartin”. Libertin insingurat? De unde dracu’ libertinaj in poezia lui Komartin?!!!!
    “Plonjand in spectacolul dezgustator al fiecarei clipe, Claudiu Komartin tradeaza un timbru poetic imposibil de ignorat acum, cand poetii trebaluiesc in atanorul deziluzionat al avatarurilor textuale“. E normala ultima propozitie?
    “Ea (imaginatia lui Cl.K, n.m.) proceseaza un jet de imaterialitate intr-o himera, iar conduita fantasmatica are nevoie de suportul unui epos.”
    “Expresionismul nativ al lui Claudiu Komartin pune metafora in regim patetic, dezvoltand-o ca pe o descarcare voltaica intre polii unui oximoron folosit nu atat ca figura de stil, cat ca scenariu existential, spasmatic si extatic laolalta.”
    “Revoltele sale, cate sunt, fac implozie in propriul discurs, lasand la sfarsit imaginea-cadru a unei lumi lipsite de omogenitate, cu plinuri si goluri semnificative, cu zvacnete biologice trase in tuburi retorice.”
    “Athanorul s-a transformat intr-un “abator de creatie” care nu poate da nastere decat unor fiinte si lumi mutilate, de vreme ce in clarobscurul constiintei se revarsa fantasmele teratomorfe ale unor iluminari macabre, care inunda in cele din urma peisajul familiar.”
    Mai continui? 😀 Mai gasesc, sa stii…

    • we said,

      14/06/2010 at 4:39 pm

      sunt mai misto dialogurile lui PK Dick din “trilogia divina”, la un joint…

  22. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 3:55 pm

    @zum: a, si de ce sa nu te cred? brumaru am citit tot ce a pus pe blog si prin Romania Literara; imi place; Dimov n-am citit, am sa citesc sigur 🙂

  23. zum said,

    14/06/2010 at 4:57 pm

    @ capricornk13: pai nu e vorba sa fii obiectiva in sensul ala la care te gandesti tu, ci sa incerci sa citesti fara sa te identifici cu ce gasesti pe-acolo, fara sa cauti ceva din tine sau din ideile tale (mie, din ce scrii tu uneori, mi se pare ca asa faci 😛 ). ma rog, nu ma bag in discutia asta, pana la urma citeste fiecare cum vrea si crede ce vrea, n-are rost sa ma mai zbat eu sa una alta.

    acum ce sa-ti zic de frazele alea? nici n-am rabdare sa le citesc scoase din context. da de ce vrei tu ca un critic sa scrie musai cum scrii tu pe blog? si de ce respingi mereu limbajul lor? nu zic, poate ai nimerit prost (o fi din cauza poeziei lui komartin, poate se transmite confuzia si criticilor care scriu despre ea. 😛 😛 😛 plus ca, evident, nu toti criticii sunt buni), dar nu mai generaliza. si incearca sa inveti din ce spun ei, nu sa razi din start ca i-auzi ce zice asta. 😀 pana la urma daca ar scrie si ei ca tine si ca mine n-ar mai avea nici un rost, n-ar ajuta pe nimeni. nu?

    de Brumaru zic sa citesti o carte, doua, trei, volume care strang poeziile laolalta, efectul e altul, te asigur. scosese Cartier la un moment dat Opere complete, eu pe-aia o am, e foarte misto. si citeste si Dimov (gasesti un volum la Paralela 45) si vorbim dupa aia de joaca si rafinament 🙂

  24. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 5:18 pm

    @zum: of, eu nu spun ca ei trebuie sa scrie cum scriu eu pe blog, nu spun ca nu trebuie sa foloseasca un limbaj specializat, imi place sa citesc critica, cu-i consider deloc pe toti niste prosti (dimpotriva)
    vreau sa spun exact ce am spus si am exemplificat; au exprimari pretioase (nu in totalitate, nu exclusiv etc); exprimari care nu spun in mod necesar ceva despre opera respectiva, ci despre calitatile lor personale; la noi criticul tre’ sa fie musai un intelectual rasat care se exprima livresc si “compune”, este si el foarte “literat” adica, “stilist”; nu am rupt nimic din context, te rog sa ma crezi – dupa cum vezi, toate exemplele pe care le-am dat sunt perfect inteligibile; eu invat de la ei, fac asta de ‘jde ani; si (in general) pricep ce vor sa spuna 😀
    nu generalizez, Manolescu nu scrie deloc asa; nici Marius Chivu, din cate am putut eu sa cconstat; nici Harold Bloom; parerea mea;
    daca nu gasesc ceva din mine (nu din ideile mele, ca de-astea nu prea am proprii; altfel as fi facut ceva creativ pe lumea asta) in sensul de ceva care sa rezoneze cu sentimentele, emotiile, gandurile mele, nu am de ce sa citesc, sorry; in special poezie; daca omul acela nu-mi comunica nimic, inseamna ca-mi pierd vremea; atentie, nu inseamna ca e in mod necesar “vina” lui, poate fi a mea (logic, doar procesul comunicarii este bi-directional), dar tot pierdere de vreme se cheama… daca m-as ambitiona sa “inteleg” fiecare lucru pe care il citesc si sa-mi obiectivez argumentele, ar insemna ca sunt la munca; iar eu citesc de placere…
    merci de sfaturi, asa am sa fac! (sper, intr-o viata apropiata!!!!)

    • zum said,

      14/06/2010 at 5:45 pm

      bineeee 🙂
      stiu si eu ca uneori gasesti texte imposibil de citit, problema mea era ca la tine mai mereu vad ‘plangeri’ de genul asta si am ajuns si eu sa cred ca nu-ti place nici un critic si asa si pe dincolo 😀
      sunt destul de multi cei care nu scriu asa si destul de vizibili, de-aia nu mi se pare ca lucrurile stau asa rau.

      despre treaba cu rezonatul nu mai zic nimic, promit. fermoar la gura 🙂

  25. mulliganoglu said,

    14/06/2010 at 6:21 pm

    credeam ca Po Chu-i ar trebui sa fie cunoscut macar pt. faptul ca nu o data e citat in “Insemnari de capatai” (am impresia ca toti de pe aici au citit-o)

    cine e, mai Capri, pataimbecilul ala care a personificat cuptorul si produce imbecilitati pe banda (aia cu dezvoltarea descarcarii voltaice e de o prostie rara, semaforizata)?

  26. mulliganoglu said,

    14/06/2010 at 6:59 pm

    Po Chu-i e un poet atat de mare si atat de proaspat (ca Sei Shonagon) incat ma simt obligat sa bag o legatura aici:

    http://www.humanistictexts.org/po_chu_i.htm#Drunk%20Again

  27. capricornk13 said,

    14/06/2010 at 10:06 pm

    @mulli: nu, eu n-am citit-o; multumesc si de link, am sa citesc 🙂
    nu spun cine este, ca n-are sens; nu asta e ideea… o sa te prinzi singur presupun

    • mulliganoglu said,

      15/06/2010 at 11:17 am

      slabe sperante sa ma prind- nu citesc critici romani in viata (=slugoi & prostaciuni)

  28. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 11:12 am

    Raluca, aasta sa fie oare:

    Acest vas fu odata un biet îndragostit
    Gemând de nepasarea unei femei frumoase.
    Iar toarta era bratul ce mângâia mâhnit
    Suavul gât cu-atingeri usoare, de matase.

  29. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 11:41 am

    a gasit-o gg. e foarte frumoasa.

    Dilecta

  30. capricornk13 said,

    15/06/2010 at 11:53 am

    @mulli: da, e geniala poezia aia; si aveam ceva khayyam pe-acasa-ntr-o vreme;

  31. gg said,

    15/06/2010 at 12:01 pm

    ma bucur ca va bucurati si voi ca mine.

  32. Raluca said,

    15/06/2010 at 4:48 pm

    mulli,gg,gasisem poemul asta(o frumusete!)va multumesc mult…dar nu-i asta; desi ”ma tem”(vorba vine),ca de fapt ASTA e: in sensul ca fix de aici s-a inspirat Camilar pentru varianta lui si ca ce-mi bantuia mie cu rima si ritm,apartine astuia din urma,nicidecum lui Khayyam.Pentru ca suna un pic a folk,a ”Om Bun”..e aproape cantabila 🙂
    ceva…cam asa(din amintiri aprox.):
    Stii tu,frumoaso, ca ulciorul
    Din care bei infrigurata
    L-a plamadit candva olarul
    Din tarna unui trup de fata

    Da´ ”tot raul spre bine”,ca uite ,il mai scuturam pe Khayyam un pic de praf,chiar daca nu-i sambata 🙂

  33. Raluca said,

    15/06/2010 at 4:55 pm

    …gg,pardon!mea culpa!acum am vazut link-ul cu variantele pe care le-ai postat la mulliganoglu,ma intorc la citit..mai cu atentie

  34. gg said,

    15/06/2010 at 5:35 pm

    raluca,stiam varianta folk,cu tatiana stepa(odihneasca-se in pace) si magda puskas,dar mi se pare jalnica.curat Om bun.

    iti place?

  35. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 5:48 pm

    si mie mi s-a parut cam mioritique ritmul, dar m-am gandit ca traducatorul nu s-a putut elibera de dealul/valea

    catrenele, in schimb, sunt cat se poate de omare k

    il copiez si aici pe cel mai bun:

    Da-mi cupa si ulciorul! Sa bem fermecatoare
    Faptura plamadita din roua si eter!
    Câte minuni ca tine zeflemitorul cer
    De mii de ori schimbat-a în cupe si ulcioare?

  36. Raluca said,

    15/06/2010 at 6:40 pm

    :))hai,ca nu-mi vine sa cred!! eu am zis ”cantabil” asa..la nimereala :-),uite ca am nimerit-o mai bine decat mi-as fi putut imagina !mie imi place folku´asa, in general,dar ”Ulciorul”asta :niiiet!

    rubaiata ASTA!! ce memento mori (liric) mai bun ati citit?

  37. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 6:46 pm

    deci melodia aia e groaznica, taranie ardeleneasca, oribilitate, brazi & pule nespalate

    e tot ce se poate inchipui mai anti-OK

  38. gg said,

    15/06/2010 at 7:46 pm

    mie nu mi-a placut never-ever folku,mai ales ca tampitii voiau sa fie si ei un fel de pauarflauar mhiorityqe.groaznici au fost(si sunt inca),cu marele maestru TG la conducere.aa,si sa nu-l uitam pa Marele alb. cah! doamne,si cate poezii bune au siluit,cu labareala lor.

    scuze,capri,da’ nu ma pot abtine.

  39. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 7:58 pm

    cine e TG?

  40. gg said,

    15/06/2010 at 8:01 pm

    tudorel menestrel gheorghe.

  41. mulliganoglu said,

    15/06/2010 at 8:11 pm

    nu-mi place gheorghe, desi mai nimereste cate una (am auzit o manea dupa Anton Pann f. mishteaux)

    seful lor, al folkistilor, e tot paunescu adrian, macar pe partea de feeling
    ciutanii, chirila ala cu vama veche, ala cu termopanele & 10, sunt proiectii ale porcului suprem

  42. gg said,

    15/06/2010 at 8:22 pm

    buck,o singura data am fost la un concert de-al lor.la inceputul anilor 70,pioniera sau utecista (da,am fost si de astea,comandant de unitate,huuo!)intr-o tabara la mare fiind, i-am auzit.si am fugeat cat m-au tinut picioarele. pai se puneau ei cu Boney M,cu Bee-Gees,cu Abba, pa care io ii iubeam la disperare ?!

  43. we said,

    15/06/2010 at 8:59 pm

    ca tot e offtopic: am vazut acum 2 zile o emisiune cu ada milea si cu un tip – am uitat cum il cheama. pusesera ceva de gogol, cred, pe “folk”. mi-a placut; era suficient de dement ca sa fie interesant.

    da, paunescu le-a avut cu dramele comuniste, cu racnetele cenacliste…

  44. capricornk13 said,

    16/06/2010 at 8:16 am

    intai de toate scuze tuturor ca mi-am terminat, in sfarsit de pus cartile inapoi, m-am uitat la Brazilia aseara cum era ca sa-i bata tovarashii coreeni, apoi am terminat Apropierea si m-am departat de computer, fiind splendida ea;
    @mulli: 😀 😀 😀 sa inteleg ca nu te-a trecut niciodata vreun fior patriotico-adolescentino-sexual pe la cenaclu?
    @gg: nu e nevoie de scuze! eu trebuie sa recunosc, fiind cu creierii spalati de patriotarzi (poate scuzabil la 10-12 ani, cat am mai prins eu cenaclul) ca nu ma dadeam in laturi sa-l ascult joi seara, iar apoi sa am nostalgii prin clasa a XII-a fin’ca-l iubeam tare pe un baiat care mi-a adus o caseta cu cenaclul si pe care o ascultam band vin si pupandu-ne de mama focului 😀
    altfel ai perfecta dreptate, au masacrat foarte multe poeme splendide
    @mulli: tudor gheorghe are niste kestii misto de tot (cele cu joaca, gen dona Clara); chirila cu vama veche are vreo 2 piese foarte bune, sa vezi cum canta (de fapt nu mai prea canta…) acum cu Vama, te ingrozesti…
    @gg: si io am fost comandanta de unitate, na! 😀
    @we: ada milea (parerea mea) n-are nicio legatura cu alde folkistii, e totul numai joaca si ironie la ea; am ascultat-o prima oara live si cu atentie saptamana trecuta la o lectura si mi s-au parut dementiale vreo doua piese din cele patru pe care le-a cantat; nu ma prea omoram, mie nu prea-mi plac ciudatzeniile

    • we said,

      18/06/2010 at 11:36 pm

      @ck13: si cum sa ii zic stilului ei? nu e un fel de folk f. acid. urban folk? si cred ca ai obs. ghilimelele mele – habar nu am cum sa ii zic.

      numai Marele Artist ne poate lumina…

  45. mulliganoglu said,

    16/06/2010 at 8:27 am

    deci, Capri, eram prea mic ca sa ma lase la cenaclu- oricum, muzica aia mi se parea ingrozitoare, n-as fi calcat p-acolo nici chiar sub farmecele fetelor hipioatelor

    mie nu-mi place vocea tegheului, are ceva naspa. chirila ala are (si) un glob hyperpenibil.

  46. capricornk13 said,

    16/06/2010 at 9:09 am

    @mulli: deci si eu eram mult prea mica, desigur ca nu ma lasau ai mei, de unde si atractia fructului oprit 🙂
    altfel, desigur ca din clasa a IX-a am devenit roackeritza si dispretzuiam suveran asemenea tampenii 😀

  47. capricornk13 said,

    16/06/2010 at 9:10 am

    a, chirila e foarte patetic la el pe glob, da’ ai vazut ce de admiratori are?

  48. mulliganoglu said,

    16/06/2010 at 2:44 pm

    dar mai ales admiratoare (imi pare ca, totusi, e sub negraciul ala, care umbla cu japita aia superpasiva, … cabral!)
    chirila are numai scenarii de telenovela in bostan/pe glob, cu tradari (d)in dragoste, cu astea. scarbos tare.

    • capricornk13 said,

      17/06/2010 at 8:48 am

      🙂 of, asa sunt actorii, draga mulli, trebuie sa aratam cat suntem de sensibili si duri in acelasi timp, cum avem curaj sa fim barbati plangand, de-astea… 😀

      • mulliganoglu said,

        17/06/2010 at 3:30 pm

        deci cum ar veni:
        barbat=dur
        plangand=sensibil
        barbat plangand = un dur sensibil

        hm… cred ca pe undeva am inmultit cu zero

  49. Raluca said,

    16/06/2010 at 5:13 pm

    oameni buni ,ce va starnirati 🙂 !
    eu eram si mai piscoace in perioada cenaclului,da-n liceu coexistara in pace,rocku´nrait si flauarpauar cat cuprinde:din spirit de fronda+ceva sentimentu´ro al fiintei+plaisir estetic mergeam la liceu in costum national”editie completa”..well,mai putin opinci,ca d-astea n-am gasit,neavand pe nimeni la tara(imi castigasem renume de zarghita in cartier)pana a prins mama de veste si mi-a zis:mamselle,ia ce ie vrei pe tine,da´lasa-mi fotele,ca-s piese de muzeu!Au,ce-i drept, mai bine de 100si.. de ani,da´la varsta aia,who cares si cred ca de fapt,le-am scapat de molii ”aerisindu-le” 🙂
    sunt de acord cu tine capri,ada milea e un gen in sine,nu ma omor dupa tot ce a scos,dar,recunosc,sunt topita raaau dupa ea 🙂 ,nici dupaTG nu ma omor,dar are cateva bune,buune si una cu care chiar”m-a omorat”:),da´nu va zic cu care,ca oricum nu a placut mai nimanui,ba chiar a trecut neobservata si nu vreau sa va hliziti 🙂
    gg,capri:voi ati fost comandante de unitate??ca-n ”vremea mea” snurul acela albastru il purtau doar adultii;la copii,recte pionieri,doar comandant de grupa(d-asta am fost eu), de detasament sau capo di tutti capi,caruia nu mai stiu ii zicea; imi amintesc asta pt ca am primit o mustruluiala zdravana ”post promovare” :))unforgettable! S-a dus tata la tutungerie dupa tigari si de-acolo mi-a luat snurul de comandant;el nefiind un connaisseur intr-ale codurilor cromatice si stiind ca am oarece ”carmino-fobie”, dar ca-mi place albastrul, a decis rapid 🙂 asa ca a doua zi,pan´s-au prins de poanta organele competente,cu sau fara buletin,am defilat far´ de jena dandu-ma drept ce nu eram 🙂

    • capricornk13 said,

      17/06/2010 at 8:49 am

      desigur ca-n vremea noastra eram noi, bietii copii-pionieri splati pe creier comandanti de unitate 😀

  50. Raluca said,

    16/06/2010 at 5:52 pm

    nu stiu cum suna Vama noua-din Vama Veche mi-a placut un singur cantec,cat se poate de epic si de pink floyd-bring the boys back home;ce titlu avea nu mai stiu,dar il auzi acolo pe chirila- actorul mai mult decat pe chirila-vocalul de la VV.
    blogul lui,de acord cu voi (eu am insa un blog si mai ridicol,cu mutzunachi si alte treburi puerile,asa ca nu-mi permit sa dau cu piatra)-acolo am aflat de-un proiect care suna fainescu,acea ”cruciada culturala”,care insa vad ca nu a avut nici un alt ecou,mai pe nicaieri-ma asteptam sa aud ceva zvonuri si impresii,din blog in blog,sa ma lamuresc si io,ce-a zis(neoficial) Bucurestiu´sub asalt…nica.Chiar asa,ca veni vorba,ce-a lasat in urma ”cruciada”aceea? ca-mi amintesc de o vara in Buc,prin 96(?) cand rasuna Mozart de peste tot,parca eram in Salzburg,in plin festival!O feerie…ca-n rest..rasuna ce rasuna,la peste 100dB

    • capricornk13 said,

      17/06/2010 at 8:51 am

      habar n-am ce a lasat in urma, nu m-a interesat prea tare; poate e vina mea; nici eu nu-i judec globul, e bun pentru ce si-a propus, lasa-l acolo; oricum, macar stie sa vorbeasca romaneste corect (ceea ce a ajuns o performanta) si are si postari de bun simt, unele scrise frumos

  51. mulliganoglu said,

    16/06/2010 at 10:31 pm

    si pe vremea mea tot comandant de unitate ii zicea (snur albastru inchis, ultramarin / snurul azuriu era pt. loctiitor de comandant de unitate, auriul pt. ala de detasament si rosu pt. grupa)

    asta cu uzurparea insemnelor puterii e ceva grav

    chiar, puteai sa ai doua comenzi d-astea in acelasi timp, adica de detasament si loctiitor de unitate?

    blogul tau nu e ridicol, Raluca

    Raluca, care e melodia aia a lu’ TG? m-ai facut curios (cumva In memoriam, dupa IB?)

    • capricornk13 said,

      17/06/2010 at 8:52 am

      nu, nu puteai sa ai doo in acelasi timp 🙂
      si sigur ca blogul Ralucai nu e ridicol (Ralu, you were not fishing for compliments, I hope! 🙂

  52. Raluca said,

    17/06/2010 at 12:05 am

    e grav,mai ales cand ai doar 7 ani juma´ 🙂 dovedesti potential

    cu TG,nu nu-i aia:am sa continui la tine ca suntem off topic rau de tot,am pornit de la poezie si am ajuns la snururi de comandant! delirant de-a dreptul 🙂

  53. gg said,

    17/06/2010 at 12:19 am

    da,raluca,recunosc,niminea nu-i perfect. ajunsesem naspa de tot,dar se pare ca rezultatele la invatatura mai bunicele decat media m-au dus intr-o directie gresita. doamne,cat mi-as fi dorit sa nu le am cu invatatul si sa am talent cu carul la desen sau la muzica(dupa cativa ani de pian,mama a hotarat ca artistii mor de foame,draga,doar doctorii mai traiesc bine in tara asta nenorocita). dar nu poti sa le ai pa toate in viata,nu-i asa?
    cand ma gateam cu tot harnasamentul ala stralucitor-snur,trese,insigne,centura cu stema pa pafta,basca alba(parca,sau bleumarin,nu mai stiu),pantofi negri de lac(cumparati de bietul tata de la bucuresti),bunica-mea ma lua de mana, ma pupa apasat pa obraji si-mi zicea:ptiu,sa nu te deochi,parca nu-i mai urasc pa porcii aia atat, cand vad ce frumoasa esti,arza-i-ar focu’ da ninorociti(de comunisti vorbea,da’ asta e alt film).

    raluca,din ce zona a tarii esti? pt ca la noi,in zona argesului,in satele vechi de munte(oiesti,arefu,capataneni,alea de la poalele barajului) duminica,batranii se imbraca si acum in portul vechi.si daca vin cu treburi la oras,mai vezi cate unul si pe strada. sunt foarte frumosi si demni. iar costumele sunt mostenite si sunt lasate mostenire.

    caprioara draga,ne simtim asa bine la tine,incat riscam sa devenim de-a dreptul indecente cu povestile astea.scuze.

  54. capricornk13 said,

    17/06/2010 at 8:56 am

    @gg: fermecatoare povestile tale gg, si ale ralucai, asa ca, repet, nu pot decat sa ma bucur ca v-ati starnit pe umilul meu glob 🙂 indecent ar fi narcisismul, pe care nu-l detectez deloc pe la voi 😀
    altfel si bunicii mei din ardeal se imbracau “national” si cand veneau, foarte rar, in vizita la noi; nu de altceva, insa nu detineau toale “de oras”, nu simteau nevoia 🙂

  55. Raluca said,

    17/06/2010 at 8:50 pm

    capri,nope,cum sa fishez dupa asa ceva 🙂 ?? ma uitam doar asa,vedere de ansamblu,in ograda(in a mea,adica:)) pt ca contextu´parea c-o cere 🙂
    si eu ma bucur ca ne-am starnit la povesti,aici la tine,ca uitasem complet ritualul cu uniforma(gg parca te si vedeam tzucata pe obraji:)!),snurul,inelul de cravata si matricola :-)!
    capri,gg,voi sunteti norocoase,e tare frumos ce ati povestit despre obiceiuri,despre portul inca purtat,treburi pe care le-ati putut vedea live

    ai mei,gg ,ca m-ai intrebat ,sunt ,ca sa zic asa, o mare ”corcitura” de diverse natii,dar mai ”la suprafata” suntem bucuresteni get beget(de cel putin trei generatii),acele fote vechi,de care vorbeam ,sunt din Sacele,le-a primit mama de la seful ei (el era din Sighet,foarte atasat de obiceiurile locului din care venise)

  56. capricornk13 said,

    19/06/2010 at 11:29 am

    @raluca: pai de-aia avem bloguri, sa ne jucam un pic, nu? frumos chiar!

  57. ioana said,

    24/06/2010 at 12:45 pm

    am facut meditatii la romana cu maestrul soviany prin anii 90′ si un pic, avea un apart micutz intr-un cartier normal din bucuresti, in care mirosea in permanenta a lapte dat in fiert , poate din pricina copiilor micutzi si nu putini la numar:))…cand deschidea gura ramaneai mut..eu chicoteam cu frate-miu pe seama lui pentru ca nu mai vazusem in carne si oase un om genial :-)))..ma bucur sa il reintalnesc astfel, in toate splendoarea Lui

  58. capricornk13 said,

    24/06/2010 at 2:05 pm

    ce frumos iti amintesti! 🙂 multumesc pentru impartasirea acestor ganduri calde 🙂


Leave a reply to capricornk13 Cancel reply