Ei, nu-i chiar aşa bătrânu…

Fundaţia şi imperiul – Isaac Asimov

Editura Adevărul Holding, 2010

M-am mai “îmblânzit” după ce am ajuns la finalul celui de-al doilea volum al Fundaţiei, în sensul că, deşi îmi menţin observaţiile cu privire la personajele tip western, spre finalul cărţii acţiunea e ceva mai vie şi ai într-adevăr senzaţia de SF.  Ce mă uimeşte (relativ) este că, în ciuda faptului c-am trecut prin toată seria acum 15 ani, nu mai reţineam absolut nimic din ea – dar nimic!  Asta cred că nu e o veste bună pentru Asimov 🙂 însă măcar am avut avantajul unei lecturi complet proaspete.  Catârul e un personaj destul de interesant, e adevărat c-ar fi fost mult mai bine dacă nu m-aş fi prins aproape din start (şi nu pe ultimele pagini cum şi-ar fi dorit autorul) de identitatea lui.

O altă problemă a cărţii e că e muuuult prea lungă.  Dacă mă întrebaţi pe mine, partea aia cu generalul trebuia expediată într-un singur capitol, iar cea cu Catârul în vreo două-trei, nu douăzeci sau câte sunt.  Hm, ziceam că m-am îmblânzit dar am pus numai cârcoteli pe-aici.  În fine, mi-am luat şi A doua Fundaţie şi am să duc seria până la capăt, adică o să-mi iau şi prequel-urile şi sequel-urile (probabil de pe Amazon sau Book Depository, la noi nu cred că am vreo şansă să le mai găsesc, decât dacă are Bebe vreun stoc strategic 😀 ) dar nu mă grăbesc prea tare.  Cred că am kestii mai interesante pe listă, mai ales c-am descoperit-o pe Florina Ilis, care scrie excelent (Baetica, Golea, Bradea? un moft, mă scuzaţi – deşi nu e prea cinstit s-o pun pe Ioana Bradea lângă primele două), iar în materie de SF tot nu m-am învrednicit să pun mâna pe Doru Stoica, de exemplu, pe care toată lumea îl recomandă extrem de călduros.

Plec la mare astăzi şi mi-am luat la mine, de-un capriţ,  “Cutia cu bătrâni” a lui Andrei Oişteanu – ştie cineva ceva de ea?

P.S.: Şi eu susţin Curtea Veche din toată inima!  Şi mă ruşinez că nu m-am alăturat şi că n-am cum nici în weekend, celor care, ca DJ, chiar fac ceva pentru asta… Bafta!

13 Comments

  1. 25/07/2010 at 12:16 am

    […] Bullington – The Sad Tale of the Brothers Grossbart, Mira Grant – Feed ) Capriconk13. Ei, nu-i chiar așa bătrînu… (Isaac Asimov – Fundația și imperiul) Dark Wolf’s Fantasy Reviews. Black Static […]

  2. voicunike said,

    27/07/2010 at 6:37 am

    Hai mai Capri chiar asa?1 😀 Auzi tu, sa nu citesti tu pina acum Doru Stoica? Nu se poaaaate! 😀

  3. impricinatul said,

    27/07/2010 at 9:31 am

    baga, domne, un doru stoica, ce faci!

  4. impricinatul said,

    27/07/2010 at 9:31 am

    akismet, te blestem! 🙂

  5. capricornk13 said,

    27/07/2010 at 10:52 am

    @voicunike: Stai, dom’le, ca abia am terminat A doua Fundatie 🙂 Ma apuc si de Intre bariere cat de curand 🙂
    @impricinatul: imi cer scuze, acum ti-am scos comentariile din spam, nu stiu de ce intra acolo! cat despre Doru Stoica, mai bine te-ai plange ca n-am apucat sa citesc nici Adrenergic, pe care-l am mai de mult! 🙂

  6. Aspoiu said,

    27/07/2010 at 6:41 pm

    “mai bine te-ai plange ca n-am apucat sa citesc nici Adrenergic”
    Replica zilei. Lol!

  7. impricinatul said,

    28/07/2010 at 12:03 pm

    atunci, baga si-u adrenergic! :))
    da’ sa nu-l uiti nici pe Doriu Stoica!

  8. capricornk13 said,

    28/07/2010 at 3:55 pm

    @aspoiu: rautate mica ce esti! 😀
    @impricinatul: desigur, asa am sa fac 🙂 uite, de Doru Stoica m-am apucat astazi, de Adrenergic probabil maine; pe bune 🙂

  9. impricinatul de corn said,

    28/07/2010 at 4:37 pm

    offff… ce ma fac acum? :-ss

  10. capricornk13 said,

    28/07/2010 at 4:40 pm

    @impricinatul: chiar ca! daca nu-mi place? 😀

  11. capricornk13 said,

    31/07/2010 at 11:17 am

    🙂

  12. 15/10/2013 at 8:27 am

    […] Bullington – The Sad Tale of the Brothers Grossbart, Mira Grant – Feed ) Capriconk13. Ei, nu-i chiar așa bătrînu… (Isaac Asimov – Fundația și imperiul) Dark Wolf’s Fantasy Reviews. Black Static […]


Leave a Reply

