Veşti excelente pentru SF-ul românesc

Nici nu mai ştiu ce să zic, mi se pare că s-au pus în mişcare forţe (ştiinţifico-) fantastice 🙂 prin România şi ies nişte lucruri grozave!  În ordinea cronologică a aflării noutăţilor:

Târziu (mulţi alţii au scris deja) vă spun şi eu de iniţiativa unei noi antologii MILLENIUM, volumul 3, care va fi dedicată Steampunk.  Spre deosebire de celelalte, editorul acesteia va fi Adrian Crăciun, nimeni altul decât “aspoiu”, cel care a lansat binecunoscutul blog cititor SF.  Spre şi mai deosebire de celelalte, această antologie îşi propune să culeagă trufandale de la consacraţi şi debutanţi, prin concurs – până în decembrie să se pună mâna să se scrie texte steampunk de 20,000-60,000 de caractere – astfel că vom avea ocazia să citim (sper) texte inedite.  Mi se pare o idee excelentă, şi sper ca tema steampunk să fie doar prima dintr-o serie de succes.  Găsiţi toate detaliile în revista Galileo online, aici sau pe blogul cititor SF aici.

O iniţiativă minunată (secret-surpriză! n-am aflat nimic, nimic până la publicarea pe site azi dimineaţă!) este organizarea de către SRSFF şi Editura Eagle (Eagle Publishing House) a unei integrale a SF-ului românesc, prin înfiinţarea unei colecţii numite Seniorii imaginaţiei.  Puteţi vedea în acest editorial de pe site-ul SRSFF mai multe detalii, precum şi un articol de prezentare a uneia dintre primele 5 cărţi apărute, “Phreeria” de Mihail Grămescu.  Veţi vedea acolo  care sunt celelalte 4 cărţi deja apărute şi care sunt cele 5 în curs de.  Deocamdată cărţile sunt disponibile pe Amazon, după 1 septembrie tot de acolo veţi putea lua şi versiunile electronice pentru Kindle, iar după 20 septembrie, cărţile vor putea fi achiziţionate şi din România, ediţiile print, prin Editura Virtuală şi Cărţiabc

Aşadar, avem o convocare-provocare pentru viitorul SF-ului românesc de la Millenium&cititorSF  şi o celebrare a poveştii şi “eroilor” SF-ului românesc de la SRSFF.  Îmi face o deosebită plăcere să constat că ambele grupări, în ciuda “contrelor” periodice pe care şi le aruncă reciproc la nivel declarativ, fac lucruri care merită admirate de toată lumea şi care ne aduc nouă, cititorilor, numai bucurie 🙂 

Deocamdată eu am o dilemă: să aştept 20 septembrie sau să comand cărţile Integralei de pe amazon? 😀

24 Comments

  1. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 12:07 pm

    Multumiri pentru semnalare. Cit despre comanda de pe Amazon… eu parca as zice sa astepti pina ajung exemplare tiparite la Bebe. Am avut ocazia sa vad o carte facuta de Mugur la Amazon (Ingerul lui George Lazar) si rezultatul e – modest spus – dezastruos.

  2. capricornk13 said,

    19/08/2010 at 1:17 pm

    @uglybadbear: cu plăcere, mare plăcere! 🙂 Ei, şi eu cred c-o să le iau de aici, e mult mai simplu. Cu Poşta Română nu ştii niciodată dacă decid să aducă pachetele de pe Amazon acasă sau să le ţină prin cine ştie ce oficiu poştal obscur 😀

  3. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 2:36 pm

    si o precizare: antologia lui aspoiu s-ar putea sa nu fie cea de-a treia in serie, e posibil ca pina atunci (adica in februarie-martie 2011, cind e programata sa apara) sa mai avem inca una. dar despre respectiva, la momentul potrivit. 🙂

  4. Skandalouz said,

    19/08/2010 at 2:49 pm

    Voi comenta aici ca pe SRFF imi da eroare de captcha.

    E foarte buna grafica colectiei!

  5. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 2:56 pm

    nici eu nu-s dorit pe site-ul srsff. mi se pare o initiativa misto, demna de ceea ce ar trebui sa fie SRSFF. pe de alta parte, ideea de integrala mi se pare nitel exagerata. nu de alta, dar nu vor reusi niciodata sa stringa chiar tot-tot ce merita in colectia respectiva. un pic de modestie n-ar strica.

  6. Aspoiu said,

    19/08/2010 at 4:23 pm

    @Bear
    Tu vorbesti de varianta kindle, presupun… ?!

  7. capricornk13 said,

    19/08/2010 at 4:55 pm

    @bear: oh, imi cer scuze anticipat, va cumpar si antologia aia, nu e problema! 🙂 ar cam trebui s-o citesc si pe 2, ca inca n-am apucat
    in ce priveste “nu esti de dorit”, nu e cazul, au probleme tehnice, nici eu n-am putut comenta momentan
    @skandalouz: si mie mi s-a parut foarte misto grafica, sa vedem cum arata live
    @aspoiu: eu nu-ti inteleg intrebarea, dar poate Ursu e mai intuitiv 🙂

  8. capricornk13 said,

    19/08/2010 at 4:58 pm

    @bear: later edit – ei, lasati, ca ideea si, mai ales, materializarea ei, sunt atat de misto si de importante pentru fandom, ca si tu te-ai fi laudat in locul lor 😀

  9. Aspoiu said,

    19/08/2010 at 4:59 pm

    @capricornk
    Nu inteleg daca se refera la varianta tiparita sau ala varianta electronica. Vezi primul comentariu.
    Nu de alta dar eu personal la variantele electronice si as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Oricum nu cumpar nimic altceva in afara de epub fara DRM.

  10. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 5:03 pm

    @caprikorn: la mine nu e ceva de data recenta, nu mai pot plasa comentarii acolo de vreo luna si ceva. deh, mi-s persona non grata.
    @aspoiu: nu, ma refeream la varianta tiparita, paperback, a romanului lui George Lazar, am vazut un exemplar in iunie si, categoric, desi s-a preluat ne varietur coperta de la editia MP, desi apare acolo, pe amazon, ca fiind publicata de MP, ISBN-ul nu ne apartine, iar continutul e o varianta anterioara celei pe care am publicat-o noi, in care apar, culmea, chiar si corecturile si stersaturile 🙂 altfel spus, e un fel de editie semi-pirat. de-asta iti si recomandam, dear capricorn, sa astepti varianta tiparita in romanica.

  11. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 5:06 pm

    @capricorn: ideea e misto, bineinteles, si e de apreciat (si nu-i noua). dar eu n-as fi numit-o integrala pina ce nu ma asiguram ca pot sa acopar denumirea asta 🙂

  12. Aspoiu said,

    19/08/2010 at 5:08 pm

    Daca si editia kindle are ca sursa aceeasi versiune… 😦

  13. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 5:11 pm

    tot ce se poate sa fie aceeasi versiune. versiunea definitiva, cea pe care am tiparit-o noi, nu avea cum sa ajunga la cei de la amazon.

  14. capricornk13 said,

    19/08/2010 at 5:12 pm

    @bear: aha, am inteles 🙂
    evident ca ideea nu e noua; cred ca ne bucuram cu totii ca o vom avea; daca e integrala sau nu, o sa vedem
    @aspoiu: sefu’ la carkotashi esti si tu 😀 stai sa vezi cum e mai intai 😀

  15. uglybadbear said,

    19/08/2010 at 5:15 pm

    @capricorn: sigur nu va fi integrala. sint anumite titluri, publicate inainte de 2000, la care SRSFF nu va reusi sa obtina drepturile, intrucit ele sint deja in ograda altora.

  16. Aspoiu said,

    19/08/2010 at 5:36 pm

    Vorbeam despre aia pe care a vazut-o Horia, si ziceam ca si varianta Kindle probabil arata la fel dat fiind ca a fost cel mai probabil creata din acelasi fisier.
    Evident ca astept sa vad cum sint cele din seria noua – inca nu le-am gasit pe amazon.

  17. danut said,

    20/08/2010 at 1:57 am

    Multumim frumos pentru semnalare.

  18. capricornk13 said,

    20/08/2010 at 8:56 am

    @bear: teoretic ai dreptate; practic se schimba lucrurile; daca seria are tinuta, asa cum pare sa aiba, cei cu drepturile de autor se vor mai gandi putin; e ca si cum ai refuza sa-ti editezi cartea la Gallimard, desi aia trag de tine…
    @aspoiu: cred ca despre cele electronice spun ca vor fi disponibile dupa 1 septembrie
    @danut: placerea e de partea mea; plus ca I am fishing 4 prioritate de livrare! 😀

  19. uglybadbear said,

    20/08/2010 at 10:29 am

    tinuta grafica, da. mi se pare o treaba bine gindita, editorial vorbind, nu vreau sa fiu gresit inteles. dar partea cu distributia mi se pare schioapa rau: comenzi din doua in doua luni pentru editia print (in lunile pare, parca asa scria)? iar un autor , daca are cit de cit un pic de fler, se va gindi si la asta. altminteri, e un proiect strasnic si e o dovada uriasa de curaj si ambitie, care justifica pe deplin existenta srsff.

  20. 22/08/2010 at 8:39 am

    […] Caprikornk13. Veşti excelente pentru SF-ul românesc […]

  21. mulliganoglu said,

    22/08/2010 at 10:21 pm

    ce mai faci, mai, capri, mai?

    ai mai scris la compunere?

  22. Hoffa said,

    22/08/2010 at 11:01 pm

    Pina la urma e vorba despre o aritmetica elementara: daca la fiecare doua luni editura Eagle “iese” pe piata cu 5-10 titluri… ar stabili un record. Pe varianta cea mai de jos, adica 5 titluri/luna, ar insemna 60 de titluri pe an. Adica productia unei edituri babane. Daca ar sari la 10 titluri pe luna… wow, 120 de titluri pe an. Deja se ingroasa gluma. Asadar, anuntul prin care cartile vor fi disponibile tot la doua luni o data mi se pare o gaselnita isteata: cite edituri se pot lauda cu 5-10 titluri noi la fiecare doua luni (bine, stiu, reeditari… si?). Asta se va vedea in timp. Parerea mea, in acest caz, este ca nu drepturile de autor ar fi problema ci determinarea de a realiza asa ceva. Dar, vom trai si vom vedea…

  23. capricornk13 said,

    23/08/2010 at 10:35 am

    @ bear: sigur, om trai si om vedea 🙂
    @mulli: nu prea am scris la compunere pentru ca m-am lenevit rau in ultima vreme, cred ca ma pune tovarasha la coltz 😀
    @hoffa: si mie mi se pare ca-ti trebuie multa hotarare sa duci la capat o intreprindere asa complicata 🙂

  24. mulliganoglu said,

    23/08/2010 at 10:58 am

    deci ce ma bucur! cre’ c-o sa te-ntrec, ca bag si cu ninja @koziya


Leave a Reply

