Not for Me

Not for Sale – Domnica Drumea

Cartea Românească, 2009

Mi-a recomandat-o cineva pe Domnica Drumea, un blogger, nu mai ştiu cine, şi aşa am inclus-o pe cea mai recentă listă de internet book shopping.  Iniţial, după prima lectură, m-am enervat şi vroiam să postez destul de dur la adresa cărţuliei. Nu reţinusem nimic, iar autenticisme, decupaj din viaţă, bla-bla, însă mi se păruseră slabe rău, mă plictisisem citind.  Şi am început să mă uit din nou, atent, prin volum pentru a ilustra teoria pe care vroiam s-o dezvolt în însemnare, şi anume că am senzaţia că orice fătucă sau puştiulică dintr-ăştia care merg pe la un cenaclu-două se trezeşte într-o bună zi plin de elan creator, toarnă niscaiva poeme, găseşte un fraier să i le publice şi fandacsia-i gata – inflaţie de genii.  Şi m-am trezit că nu e chiar aşa, aş fi fost nedreaptă, poeziile Domnicăi Drumea conţin, totuşi, emoţie adevărată pe ici colo, în special cele legate de fetiţa ei (care presupun că este reală) şi cele de dragoste.

Însă nu e pentru mine, în niciun caz stilul ăsta.  Cred că trebuie să mă potolesc şi să mă consolez cu ideea că nu mă pricep deloc la poezie contemporană, fiindcă mie nu-mi plac, dar deloc, “existenţialismele” astea, banalitatea pusă pe hartie în versuri albe şi împănată cu câte o metaforă ceva.  Iar la Domnica Drumea n-am găsit nici măcar un fir călăuzitor, o idee comună, un stil desluşit, ceva care să mă facă să zic – aha, kestia asta e a ei, îi aparţine, e marcă.  Vezi menghinele lui Cârstean sau reclamele lui Vlădăreanu.  Ceva versuri decentuţe şi atât.  Exemplu:

vară

habar n-are

cât sunt

de singură

habar n-are

că nu-mi

mai pasă

eu ştiu

să dansez

încet şi

provocator

sub picioare

asfaltul

încet

mi se topeşte

habar n-are

ca o mlaştină

mă înghite.

Mie, după ce citesc poezia asta, îmi vine să întreb: aşa, şi?  Ce ai dorit matale să transmiţi şi de ce e kestia asta poezie? Că are o comparaţie cu o mlaştină? Hmmm…

Un poem care mi-a plăcut pentru intensitate şi pentru că transmite foarte bine o stare:

ţăndări

cum să-i cer

iertare

fetiţei mele

pentru fluturaşul

de plastic

pe care l-am izbit

de perete până

s-a făcut ţăndări

cum să-mi ascund

lacrimile

fluturaşul-surpriză

pe care l-am cumpărat

din piaţă

cum să-i

explic

sub mine

se cască

nouă etaje

sub mine

stă

fluturele

negru

Uneori foloseşte nişte imagini din care eu nu pricep nimic: “ştiai că pisicile clonate strălucesc în întuneric sufletul tău, spune-mi sufletul tău străluceşte”? Ce caută pisicile alea clonate acolo, îmi explică şi mie cineva? Sau “E ca şi cum aş scrie cu spray-ul pe perete love sucks by piticu” – într-un poem despre dragoste şi toamnă, intitulat “Tu ce zici?”. 

Însă, repet, poeziile de dragoste mi-au plăcut la a doua lectură, sunt sensibile.  Of, cam aiurea însemnarea asta, ştiu.  Dar la fel de confuză sunt şi eu în privinţa cărţii, aşa că…

83 Comments

  1. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 12:48 pm

    cred ca eu sunt vinovatul

    p.s. s-ar putea initia o dezbatere cu teme “delicatetea si vulnerabilitatea intr-o lume a femeilor cu pula”

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 2:26 pm

      😀 😀 😀
      eu ma bag la dezbaterea aia, pe cuvant!
      parca tineam si eu minte ca tu mi-ai spus de ea, de data asta nu ne-am nimerit

  2. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 1:21 pm

    copiez aici un poem al lui leon wahl care, ca si Teleor, reuseste sa exprime delicatetea si complexitatea chimiei carbonului folosind materiale umile, cha-no-yu, gen:

    tristeţe foarte foarte rece

    din cauza vântului
    stâlpii tremură
    nisipul acoperă frunzele

    din iarbă
    ies păianjeni
    o conservă goală se rostogoleşte printre pietre

    pe cerul albastru trece
    mărunt ca un cursor
    un avion deturnat

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 2:28 pm

      nu inteleg metafora ta cu chimia carbonului (ti-am mai zis ca esti prea destept si prea criptic, de la Barbu ti se trage!:) insa versurile sunt foarte misto

      • gg said,

        08/11/2010 at 3:24 pm

        carbonul,element(umil)fundamental al vietii-poezia(haiku,gen),element fundamental al literaturii-cuvantul,elementul(umil)fundamental al poeziei.

        cred.

      • mulliganoglu said,

        08/11/2010 at 6:16 pm

        chimia organica (=viata)

  3. white noise said,

    08/11/2010 at 1:55 pm

    e foarte slaba cartea, dar sa stii ca e mai buna decat cea de debut. dar e mult prea putin pt un volum aparut la CR.
    si eu stau uneori si ma-ntreb de ce anumite texte ar trebui sa fie poezie. n-am gasit inca niciun raspuns.

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 2:30 pm

      aoleu, deci nu sunt nebuna; bine ca m-ai linistit! 🙂 am citit si eu pe coperta ca nu e volumul de debut, dar, sincer, nu sunt curioasa; nici titlul nu mi s-a parut ca are legatura cu nimic din carte… in fine

      • white noise said,

        08/11/2010 at 3:05 pm

        stai linistita, pana la ora asta n-a aparut nicio cronica serioasa despre cartea asta. si cum e aparuta la CR, nu exista scuze de tipul: “pai nu circula cartea, n-au gasit-o, n-au primit-o”.
        si-s de acord cu tine: cei mai buni poeti 2miisti nu au nicio legatura cu 2miismul. dar cred ca multa lume gandeste la fel
        hai ca mai vorbim la “gaudeamus” 🙂

  4. zum said,

    08/11/2010 at 2:00 pm

    haha, vad ca nemultumirile tale seamana foarte mult cu unele de-ale mele. doar poetii difera 😛
    deci nu e ca-s eu rea, cum incepusem sa cred…

    si nu stiu de ce zici ca nu te impaci cu poezia contemporana, am vazut ca sunt poeti care-ti plac. acu’ doar nu vrei sa-ti placa toti, asta nu se poate. e foarte bine asa.

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 2:41 pm

      😛 Da, asa e, nemultumirile sunt cam aceleasi!
      Pai da, sunt poeti care-mi plac, insa aia (dupa mine) nu intra in tiparele despre care ziceam mai sus; dintre cei pe care i-am citit in ultima vreme mi-au placut (mult) ClK (care nu e nici trairist nici mizerabilist, orice s-ar spune impotriva lui), Soviany, Vancu si SGB. Niciunul, cu exceptia, poate, a lui SGB nu are legatura cu stilul asta mega-realist, de emisiune de actualitati, care ma scoate pe mine din minti – iar SGB are cojones si faze absolut geniale in poemele lui (cum mi se pare finalul poeziei pe care am postat-o la mine).
      Dupa cum se vede, sunt cam misogina! 😀 A, uite, am citit insa n-am postat – mi-a placut si o poeta, Andra Rotaru, are o imaginatie incredibila si o relatie speciala cu lemnul si copacii.

  5. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 2:04 pm

    tot CR a publicat poeti mult mai plictisitori cum ar fi angela marinescu, miruna vlada, foarta, brumaru

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 2:44 pm

      Pe Miruna n-am citit-o inca, nici pe Brumaru si Foarta in volume de la cap la coada. Angela Marinescu nu e tocmai stilul meu, insa mi se pare o poeta importanta.
      Vedem daca ai dreptate! 😀

      • mulliganoglu said,

        08/11/2010 at 6:19 pm

        ce e aia “poeta importanta”?! hai, capri, nu veni cu eugensimionizme d-astea! pai pe brumaru si foarta nici nu e indicat sa-i citesti de la cap la coada. ai citit cate o poezie si gata. astia sunt ca banda lui ford.

        • capricornk13 said,

          08/11/2010 at 7:08 pm

          Îţi explic (nu prea l-am citit pe Eugen Simion, îl prefer pe Manolescu :D) ce-am vrut să zic: mi se pare importantă fiindcă versurile ei au forţă, îţi biciuiesc simţurile, ştie să atragă atenţia, să comunice. Mie nu-mi prea plac temele şi stilul, dar asta e problema mea.
          Mie-mi place ce am citit pe blog la Brumaru. Are un stil foarte particular, dar mie nu mi se pare chiar banda lui Ford 😀

          • mulliganoglu said,

            08/11/2010 at 7:13 pm

            “biciuiesc simturile”. loool. ok, am inteles, faceai mishteaux. cu 9 cozi pisica, gen

            da, brumaru e mai artist, mai schimba buci cu bulane, tate cu sani, …

  6. Vasile said,

    08/11/2010 at 2:35 pm

    citind astfel de versuri(sunt si muuulti altii neintelesi) ma intrebam daca m-a parasit memoria si deschid manualele scolare de limba si lit romana.De la cl 9 la 12.Despre poezie acolo scrie altfel.Experiment:luati un articol din presa ,fragmentati textul in parti de cate 2-3 cuvinte si asezati fragmentele pe verticala.Ati obtinut o poezie ultra-modernista-liber-schimbista.Daca mai faceti si niste contributii proprii(2-3 epitete,o comparatie ,o hiperbola) aveti sanse pt premiul literar al anului.Alegeti tema grevelor sau ceva cu FMI ca sunt de actualitate.(riscati sa fiti catalogat poet marxist,dar merita pt putina glorie)

    • 09/11/2010 at 12:41 pm

      De acord. Cam așa ar putea să se facă lesne niște poezii. Mai puțin cu ultima parte, nu cred că prind neapărat temele ”grave”.

  7. 08/11/2010 at 2:53 pm

    Empatizez cu ce ai scris despre cartea Domnicai. 🙂

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 3:21 pm

      😀 aoleu, ar cam trebui sa scriu ceva si despre cartea ta! doar ca nu sunt eu asa de desteapta si mi-e cam frica 🙂

  8. capricornk13 said,

    08/11/2010 at 3:17 pm

    @vasile: ma lasi te rog si cu manualele alea? eu nu vreau poezie ca acum 200 de ani, sper ca nu se intelege asta din insemnarea mea; nu sunt conservatoare, imi place schimbarea, imi plac formulele noi; mi-as dori numai sa aiba si niste fond, iar uneori nu-l percep

  9. Vasile said,

    08/11/2010 at 3:59 pm

    nu ma refeream la exemplele din manuale ci la partea teoretica.

  10. capricornk13 said,

    08/11/2010 at 4:27 pm

    🙂 ok, am inteles; cred ca trebuie sa citesc eu in primul rand ceva teorie ca sa inteleg cum sta treaba mai bine decat o fac acum

  11. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 6:24 pm

    de Marius Ianus, Dan Sociu ati auzit

    (vad ca e la mare moda sgb asta- poate-l voi citi, desi la prima vedere mi-a parut o hibridizare parazitii|r.a.c.l.a.)

    • capricornk13 said,

      08/11/2010 at 7:11 pm

      Am citit cântece eXcesive a lui Sociu. Nu mi-a plăcut în mod deosebit, dar trebuie să mai aprofundez. Ianus, cu scuzele de rigoare, nu am de gând să servesc, e prea ciudat pentru mine.

      • mulliganoglu said,

        08/11/2010 at 7:16 pm

        aman2 sunt tari, pa bune. imi par cei mai buni din generatia xxxxxxx

      • zum said,

        08/11/2010 at 8:15 pm

        pai de unde stii ca-i ciudat Ianus? ai citit sau nu? si daca nu… 😛

  12. Miruna Vlada said,

    08/11/2010 at 7:07 pm

    se comenteaza poezie pe bloguri. asta e bine. desi ies cam sifonata din discutia asta…

  13. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 7:10 pm

    vorba lu’ Calinescu: “numai sa se vorbeasca”

  14. capricornk13 said,

    08/11/2010 at 7:14 pm

    @miruna: păi de ce, doar nu te așteptai să te placă toți cititorii, nu? eu am zis doar că încă n-am citit, deci mai vedem 🙂
    @mulli: da, nene, să se vorbească; și preferabil nu de păunescu, vorba lui ClK, să tăcem nițel despre el

  15. capricornk13 said,

    08/11/2010 at 7:16 pm

    și nu, nu făceam mișto, da accept mișto-ul tău, mi-am luat-o 😀
    ești incorigibil, cozi de pisică, auzi!

  16. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 7:26 pm

    ei… are si paunescu farmecul lui, mai ales mort

  17. Miruna Vlada said,

    08/11/2010 at 8:37 pm

    capri, evident ca nu poti placea tuturor cititorilor 😉 in ultima vreme am invatat sa “incasez” criticile mai bine, de parca numai ele ar exista… in fine, trec printr-o faza de neincredere in poezia mea si astfel de comentarii ma afunda si mai rau.
    trecand la volumul Domnicai: nici mie nu mi se pare 100% reusit, cu oaze de poeticitate adevarata, cum remarci si tu. volumul asta, mai concentrat si mai coerent construit, putea fi o replica feminina la Dictionarul Mara de Dan Coman.

    • capricornk13 said,

      09/11/2010 at 7:23 am

      inteleg ce spui si atitudinea ta mi se pare fireasca, esti mai sensibila si cu antenele pregatite tot timpul, dar poate nu normalul asta e ce-ti trebuie; din cate mi-am putut da eu seama de la alti scriitori, e mai profitabil sa ingrosi obrazul si sa mergi pe drumul tau indiferent de receptare (atata vreme cat privesti in interior si constati ca ai ceva de spus); poate vorbesc prostii, iarta-ma
      da, posibil sa ai dreptate, ai vazut ca si mie mi s-au parut bune bucatile legate de maternitate, dar aici eu nu sunt un judecator foarte bun – in ciuda recomandarilor excelente, nu m-a atins cine stie ce Dictionarul Mara, iar Cerul din burta al Ioanei Nicolaie, de exemplu, si mai putin (cred ca e imposibil sa nu raportezi temele la tine cumva, in special la poezie, iar eu sunt tabula rasa in ce priveste sentimentul matern)

      • zum said,

        09/11/2010 at 5:48 pm

        da’ Dictionarul Mara nu e despre ‘sentimentul matern’ 😛
        crezi c-ar trebui s-o citeasca numai barbatii? sau numai barbatii care au copii?
        (de Cerul din burta nu zic nimic).

      • Miruna Vlada said,

        11/11/2010 at 9:40 am

        da, ai dreptate, trebuie sa mergem pe drumurile noastre.
        si da, trebuie sa empatizezi putin, nu doar cu sentimentul matern, ci cu intreaga atmosfera poetica. daca ea se sprijina exclusiv pe sentimentul matern/patern ca in cele doua cazuri citate de tine, atunci asta exclude o categorie mare de lectori. culmea, Domnica nu mizeaza doar pe asta, si avea sanse mai mari de a-si accesibiliza textul, dar se disipa in prea multe directii. dar eu abia astept sa o ascult sambata 😉

  18. mulliganoglu said,

    08/11/2010 at 8:49 pm

    daca se straduia ceva mai mult ii iesea chiar Joc secund

    • capricornk13 said,

      09/11/2010 at 7:29 am

      😀 malitzios, ca de obicei! eu stiu ca tu esti adeptul ideii de a spune ce crezi fara menajamente, dar o incurajare poate ajuta daca exista valoare pe-acolo si nu e canalizata ok, ma gandesc;

      • mulliganoglu said,

        09/11/2010 at 12:16 pm

        majorete se gasesc peste tot (spre exemplu fanii loredanei lupu- producatoarea de turbo-folk in proza), cu atat mai mult e de apreciat o parere sincera (fie ea fara valoare academica)

        • capricornk13 said,

          09/11/2010 at 2:17 pm

          da, e de apreciat; dar daca e foarte dura stii si tu ca nu se mai uita nimeni la fond, nu se intreaba daca chiar ai dreptate…

          • mulliganoglu said,

            09/11/2010 at 4:05 pm

            mai mult sau mai putin dur, ce conteaza impresionismul naiv? uite, dom’le, pana si critica literara a devenit o stiinta exacta! ma intreb daca se va indura domnul Soviany sa ne explice poezia Angelei Marinescu (intr-o maniera obiectiv-academica, desigur)

  19. 09/11/2010 at 12:44 pm

    Mă scuzați, dar poeziile ăstea mi se par pur și simplu niște asociații libere ca la carte. Psihanaliștii ar fi foarte fericiți să aibă asemenea pacienți, care să spună tot ce le trece prin cap.
    Și în versurile albe găsești mult miez, dacă poetul ăla urmărește, naiba, o idee, nu aruncă așa ce îi vine, că ăla nu mai e lirism.
    Nu ești deloc ciudată capricornk, și eu cred la fel despre foarte multe po-mo-uri.

  20. capricornk13 said,

    09/11/2010 at 2:18 pm

    @Carmen-Corina: Hm, da, dar mie nu prea-mi vine sa dau cu piatra, fiindca nu prea ma pricep, mai am de invatat

  21. 09/11/2010 at 2:36 pm

    Este un blog. Dacă nici aici nu putem să ne exprimăm liber, atunci unde? Și poezia este un produs artistic, deci depinde și cum ne atinge pe fiecare.

  22. Octavian Soviany said,

    09/11/2010 at 2:55 pm

    e bine ca cititorii sa se exprime liber si e normal sa isi dezvolte o grilă proprie de lectură. imi place ca pe acaest blog se strang de obicei comentatori de poezie si proza cu argumente, nu cu impresionisme naive.
    in alta ordine de idei, vroiam sa va informez ca sambata asta, 13 nov, ora 17 la Muzeul Literaturii vor avea o lectura de poezie cateva dintre numele vehiculate aici, si chiar protagonista postarii: Angela Marinescu, Simona Popescu, Elena Vlădăreanu şi Domnica Drumea, prezentate de Miruna Vlada. Nu ar strica să mergeţi acolo ca sa va confirmaţi sau infirmaţi opiniile.

  23. 09/11/2010 at 3:02 pm

    Păi… cine e din București, ar trebui să meargă 🙂

    Până una alta, cred că am găsit și o altă cronică la această carte:

    http://nrv.radiocultura.ro/?p=231

  24. Octavian Soviany said,

    10/11/2010 at 8:19 am

    fiindca zum a cerut-o, uite interpretarea mea la volumul Probleme Personale de Angela Marinescu.http://www.revistaluceafarul.ro/index.html?id=2552&editie=111

  25. Octavian Soviany said,

    10/11/2010 at 8:20 am

    nu zum, scuze. mulligaloglu.

  26. capricornk13 said,

    10/11/2010 at 9:34 am

    @zum: aaaoleu! ce bine ca mai sta omul de vorba cu tine pe blog, ca-l mai asculta si pe mulli sometimes! vorbeam niste prostii cat mine de mari, iti multumesc frumos pentru link; mi se par extrem de misto poemele lui Ianus de acolo, cat am apucat sa citesc! 🙂
    de dictionarul Mara nu, evident ca nu cred c-ar trebui sa-l citeasca numai barbatii, spuneam simplu de asocierile involuntare pe care le fac eu;
    @octavian soviany: va multumesc pentru informatie si aprecieri; daca nu ma ucide corporatismul 😀 poate ajung vineri la lectura, ca tot ii spuneam lui white noise ca mi-era dor;
    @mulli: uite, ai link de la dl. Soviany
    @carmen-corina: merci de link; da, ar trebui, ca sa nu mai vorbim pe langa (cum am facut eu cu ianus…)

    • mulliganoglu said,

      10/11/2010 at 4:24 pm

      ce bine ca mai sta omul de vorba cu tine pe blog, ca-l mai asculta si pe mulli sometimes!

      iti multumesc, capri, pt. cuvintele frumoase!
      si pentru incredere

  27. Octavian Soviany said,

    10/11/2010 at 10:37 am

    nu vineri e lectura,ci sambata 13 nov. corporatismul ucide si in weekend? vineri seara (ora 20), ca tot am prins momentul prielnic, e premiera unei piese de teatru dupa versurile mele, Marii Oameni ai Revolutiilor, in club Other side. gata cu autoadularea…

    • mulliganoglu said,

      10/11/2010 at 2:56 pm

      va multumesc pt. articol!

      termenii geometrici&medicali pe care ii folositi dau, intr-adevar, un aer stiintific analizei. avem un caz: poeta vampir, nosferata cu ovarele inghetate. cu unele deosebiri, fiind ea o marginala printre marginali: sangele ei este aerul rarefiat, poeticesc. mai mult: ii moare muschiul inimii (sau muschii, nu ma pricep la anatomie), ii creste creste forta poetica. in alt paragraf suflul poeticesc si ultimele picaturi de viata se scurg imbratisate – schimbare de perspectiva. e noapte iara. cu reumatismul rasare si steaua poeziei. not dead but dying, sopor aeternus. gen.

      sunt cateve mici inconsecvente, dar trec peste ele si ajung la o alaturare periculoasa intre negatie si negativ:

      Ţinând de condiţia „victimelor” şi a marginalităţii, această asimetrie se defineşte pur negativ în raport cu principiile legislative instituie de „centru”, e semnul distinctiv al unei feminităţi ce nu se poate defini în raport cu autoritatea (care rămâne mereu masculină, mereu „corectă politic”) decât, aşa cum am mai arătat, în calitate de diferenţă. Negaţia rămâne aşadar singura armă a fiinţei „cu handicap” (femeia, negrul, estropiatul) care nu are, nu poate avea o esenţă, tot aşa după cum nu are nici sex, căci (ştim de la Freud) există un singur sex: cel masculin.

      nu reusesc sa inteleg aceasta constructie: “principiul negativ al asimetriei”. de ce e asimetria negativa?!

      in ce priveste sexul, vorba lu’ Paracelsus: depinde de marime. oricum, e mai prudent sa spuneti ca are un sex mai mic, foarte mic, cel mai mic, dar nu zero.

      pana la urma: armele poetei sunt contondente sau taioase?

      Acestei etici a refuzului şi a revoltei îi corespunde, în plan estetic, un principiu al asimetriei, solidar cu actele de agresiune, cu schema tăierii şi cu simbolismul corpurilor tăioase

      Cu menţiunea că pentru Angela Marinescu insolitarea limbajului se integrează în scenariul unei retorici întemeiate pe şocarea ins­tanţei lectoriale, violentată în permanenţă cu ajutorul unor cuvinte ce aparţin de zonele paroxisticului, posedând duritatea obiectelor contondente. (Şi poate că nu e inutil de sem­nalat în acest context că – dacă e să dăm crezare criticii arhetipale – în timp ce armele tăioase aparţin regimului viril şi diurn al imaginarului, armele contondente ţin de lu­mea tenebroasă a inconştientului şi a feminităţii malefice).

      raman la impresia mea: “decat” o fisa de observatie clinica

    • capricornk13 said,

      11/11/2010 at 7:10 am

      da, nu stiu de ce am citit vineri… uneori ucide si in weekend, ca-ti vine sa recuperezi tot felul de lucruri pe care n-ai timp sa le faci altfel… oricum, va multumesc, sper sa ajung

  28. we said,

    11/11/2010 at 6:18 am

    @m:simetria inseamna frumosul, binele intarcat de rau sau invers, sfera, equilibrul. deci e pozitiv.
    asimetria e pe cale de consecinta negativa.
    si da, e principiu.

    vezi daca nu esti poyet?

    ps: inima e muschiuloasa si punct.
    si acum ma duc sa rad.

  29. we said,

    11/11/2010 at 6:19 am

    tot eu: ce inseamna “insolitarea limbajului”??
    ROFL

  30. Miruna Vlada said,

    11/11/2010 at 9:37 am

    Mulli: “această asimetrie se defineşte pur negativ în raport cu principiile legislative instituie de „centru” – asimetria nu e negativa prin sine, ci in acest caz de defineşte ca fiind negativa, in sensul de negaţie a simetriei, si nu ca si notiune (valoare).
    WE: insolitarea limbajului desemneaza un proces prin care cuvintele intra in combinatii insolite (ciudate, neobisnuite) in asa fel incat sa creeze un limbaj strict personalizat, de unica folosinta, doar al persoanei respective.

    • mulliganoglu said,

      11/11/2010 at 10:45 am

      de ce nu individualizarea? sau incoclitarea limbajului?

    • we said,

      11/11/2010 at 7:20 pm

      @miruna, “insolitare” exista in DEX? sunt doar curios.
      ca in versiunea online nu este.

      orice combinatie de cuvinte poate fi conceputa. asta nu inseamna ca e folosibila. insolitarea limbajului este ceva f. ciudat. suna ciudat. nu te supara, e o facatura.

      definitia aia care i-ai dat-o lui @m chiar nu am inteles-o.

  31. mulliganoglu said,

    11/11/2010 at 10:42 am

    Miru, mai citeste o data aberatia:

    această asimetrie se defineşte pur negativ în raport cu principiile legislative instituie de „centru”, e semnul distinctiv al unei feminităţi ce nu se poate defini în raport cu autoritatea

    desigur, exista posibilitatea ca autoritatea sa nu se afle in centrul care emite principiile legislative, dar asta ar fi o asimetrie, neh?

    prefer impresionismul calinescian acestor aberatii obiective

  32. miruna said,

    11/11/2010 at 12:59 pm

    ai pornit de la inceput pe o pista gresita. octavian e poet, nu critic, iar el scrie foarte subiectiv despre poezia altora, in nici un caz stiintific sau obiectiv cum ai vrea tu sa sugerezi pe un ton jignitor. de aici si numeroasele comparatii plastice pe care le face in legatura cu poezia Angelei. dar vad ca o problema cu asimetria, si nu cu argumentele lui…

  33. mulliganoglu said,

    11/11/2010 at 1:07 pm

    poa’ sa fie si vatman, non(x) nu e neaparat egal cu -x. iar cand zici “pur negativ”, se intelege negativ intrinsec, nu negativ in raport cu x. adica -3 e pur negativ, pe cand 3 e negativ in raport cu 4. gen.

    asta daca logica mai functioneaza si cuvintele mai au vreun sens. sigur, putem sa interpretam orice, chiar si vocabulele, numai ca in cazul asta ar trebui sa ne punem serios cu burta pe teoria haosului.

  34. miruna said,

    11/11/2010 at 2:31 pm

    mulli, nu contest demonstratia, ci faptul ca tu afirmi ca astea se vor a fi observatii obiective si nu sunt.

  35. mulliganoglu said,

    11/11/2010 at 3:02 pm

    ok, miru, am inteles. am exagerat. scuze! nu mai bag nimic.

    inchei cu niste vorbe ale lu’ leon wahl:

    o crapă-te establishment
    nu te strica de tot
    crapă-te puţin

    lasă loc pentru furnicuţe
    şi săbii ascuţite
    de samurai

  36. capricornk13 said,

    11/11/2010 at 4:29 pm

    @miruna&mulli: vorba Mirunei, cred ca e mare lucru ca la o insemnare despre poezie sunt asa multe comentarii, chiar daca va ciondaniti nitelus;
    poemul asta e foarte misto; tre’ sa citesc leon wahl presupun…

    • mulliganoglu said,

      11/11/2010 at 7:51 pm

      nu tre’ (si, oricum, au disparut de pe club literar- sper ca-s salvate undeva, ar fi o enorma pierdere)

      confesiune atomica

      par un debutant

      nu sunt un debutant
      sunt un hârsit

      când mâna mea descrie cercuri prin spatiu
      mintea mea se furiseaza în mintea ta
      si face 4 porcarii

      chanson féministe

      ce ma împiedica
      sa-mi pun o zgarda cu tinte
      sa ma fac feminista
      si sa strig
      go girl?

      ce ma împiedica
      sa strâng pumnul
      unghiile sa-mi intre în carne
      dar sa nu-mi pese
      findca atâtea femei
      au suferit înaintea mea?

      voi face o spirala
      voi afla

      fiinta mea culturala

      sunt asa o fiinta culturala
      da-mi sa manânc semne
      înghit informatii ca pestele
      ascuns pe fundul oceanului
      pestele care se repede la pestii mici
      cât ai zice
      f

      uneori sunt ca uliul gainilor
      ciupesc din gaini pâna mor
      se întâmpla ca gainile sa mai scape
      ceea ce vreau sa spun este:
      nu citesc pâna la capat
      cartile care nu-mi plac

      dar în general
      doamne cum mai rup cultura în doua
      ma si sperii

      îm dai o carte
      daca-mi place
      ti-o dau înapoi instantaneu
      o citesc
      ca data din star trek

      filme?
      vad filme când merg pe strada
      am un dar
      emit si primesc semnale corecte
      ca sa trec strada
      dar
      în paralel
      în coltul ochilor îmi ruleaza
      filme clasice
      si underground
      întreaba-ma ceva
      din domeniul cinematografic
      îti raspund

      si nu sunt dogmatic
      nu sunt lipsit de umor
      sunt un tip foarte misto
      pentru care cultura
      e natura
      si natura
      e cultura

      îi cunosc pe toti
      buchinistii
      e unul cu barba
      pe cheiul senei
      îl cheama maurice
      e cel mai tare
      spuneti-i ca veniti din partea mea
      o sa scoata de sub tejghea
      “viata mea sexuala”
      de jean paul sartre
      asta e o carte inedita

  37. Miruna Vlada said,

    11/11/2010 at 4:48 pm

    aici e lectura la care se referea octavian. din pacate doamna Marinescu nu mai poate ajunge. dar celelalte 3 vin 🙂 http://mirunavlada.wordpress.com/2010/11/11/sambata-seara-de-poezie-si-jazz/

  38. Vasile said,

    11/11/2010 at 5:54 pm

    capricornule,mai destinde-te! Uite una din “putzul gandirii'”:
    La Paris am fost aseara
    De trei ori in turnul faimos
    Pana ce vecinii se alertara
    Ca eram prea zgomotos.
    De vina era un mic parfum
    Ce imi iesise in drum.
    Fara graba, incet-incet si delicat,
    Am furat tot ce lumea considera un pacat
    Si miros si gust si culoare,
    Trei petale dintr-o floare.
    …..

  39. mulliganoglu said,

    11/11/2010 at 7:54 pm

    o mai copiez inc-o data aici- mi-e teama ca mai sus n-o va citi nimeni, mai sunt inca doua inaintea ei si astea

    fiinta mea culturala

    sunt asa o fiinta culturala
    da-mi sa manânc semne
    înghit informatii ca pestele
    ascuns pe fundul oceanului
    pestele care se repede la pestii mici
    cât ai zice
    f

    uneori sunt ca uliul gainilor
    ciupesc din gaini pâna mor
    se întâmpla ca gainile sa mai scape
    ceea ce vreau sa spun este:
    nu citesc pâna la capat
    cartile care nu-mi plac

    dar în general
    doamne cum mai rup cultura în doua
    ma si sperii

    îm dai o carte
    daca-mi place
    ti-o dau înapoi instantaneu
    o citesc
    ca data din star trek

    filme?
    vad filme când merg pe strada
    am un dar
    emit si primesc semnale corecte
    ca sa trec strada
    dar
    în paralel
    în coltul ochilor îmi ruleaza
    filme clasice
    si underground
    întreaba-ma ceva
    din domeniul cinematografic
    îti raspund

    si nu sunt dogmatic
    nu sunt lipsit de umor
    sunt un tip foarte misto
    pentru care cultura
    e natura
    si natura
    e cultura

    îi cunosc pe toti
    buchinistii
    e unul cu barba
    pe cheiul senei
    îl cheama maurice
    e cel mai tare
    spuneti-i ca veniti din partea mea
    o sa scoata de sub tejghea
    “viata mea sexuala”
    de jean paul sartre
    asta e o carte inedita

  40. 11/11/2010 at 7:56 pm

    @ vasile, suntem profund miscati 🙂

  41. capricornk13 said,

    12/11/2010 at 11:52 am

    @mulli: multumim frumos (macar ma prinsesem la prima postare ca sunt mai multe!)
    @vasile: Gee, unde ai gasit kestia aia?!!!
    @gabriel: indeed 😀

  42. Vasile said,

    12/11/2010 at 4:51 pm

    CK13:dupa cum am zis, din “putzul gandirii” proprii.Asta “is for you”?

  43. capricornk13 said,

    12/11/2010 at 4:54 pm

    Nope, sir! 😀

  44. 13/11/2010 at 5:08 pm

    Știi de ce scriu asta aici, capricornk? Mi se pare că prima poezie, de la începutul articolului, i se potrivește.

    Anamaria Ivan, ”afreuda”, s-a sinucis în dimineața asta. Pentru mine nu era doar o prietenă virtuală, dar mă întreb dacă și în viața reală a însemnat ceva legătura noastră, din moment ce nimeni nu a putut să o întoarcă din drum.

    Uneori nici poezia nu are cuvinte pentru tristețea sau disperarea pe care o simțim, nu?

  45. capricornk13 said,

    13/11/2010 at 6:03 pm

    @carmen-corina: nu se poate! nu se poate! doamne, m-am rugat de ea imens sa aiba grija de ea… ce lume de rahat!

  46. 13/11/2010 at 6:08 pm

    Și eu sunt pur și simplu stupefiată, distrusă… 😥 Țineam la ea, eram prietene, era un om minunat și în viața particulară, nu doar pe internet, dar în ultimul timp se îndepărtase de toată lumea. Mă simt vinovată… am fi putut să facem mai mult, să avem noi grijă de ea dacă ea nu are, nu știu, sunt atâtea lucruri care îmi vin în cap…


Leave a Reply

