Nişte zile de târg

Am reuşit să ajung vineri (chiar destul de devreme) la decernarea premiilor SRSFF pe 2010, eveniment găzduit de standul librăriei Nautilus.  Se strânsese o gaşcă destul de extinsă de scriitori şi fani, au prezentat Dănuţ Ungureanu şi Cristian Tamaş (cu ceva prea multă vervă, cred că se auzea de la 10 standuri distanţă! 🙂 ) şi lumea s-a bucurat, a aplaudat, s-a simţit bine şi a putut admira antologia Pangaia, scoasă în condiţii grafice de excepţie.  Lansarea ei propriu-zisă va avea loc vineri la Centrul Calderon, într-o ediţie specială a Cenaclului ProspectArt.

Premiile au fost primite de:

Cristian M. Teodorescu – Cel mai bun autor (pentru volumul său SF2 lansat în octombrie la ProspectArt)

Mihai Dan Pavelescu – Cel mai bun traducător

Ștefan Ghidoveanu – Cel mai bun publicist

Alex Popescu – Cel mai bun artist al imaginarului (el a creat și coperta pentru Pangaia)

Nemira – Cea mai bună editură

După părerea mea nu e nicio surpriză, premiile sunt absolut meritate – m-a impresionat bucuria și sinceritatea din discursul domnului Ghidoveanu, clar un om care a făcut extrem de mult pentru mișcare (nu numai în 2010, ci de muuuuultă vreme).

Apoi am trecut, desigur, pe la standul editurii Millennium, unde l-am salutat pe Horia și pe Bebe, mi-am cumpărat ceva cărți și am primit și mai multe de la inegalabilul voicunike, ca de obicei prezent peste tot și într-o vervă de zile mari.  Mulțumesc din suflet, Nicu!  În aceeași seară mi-am mai făcut veacul pe la Paralela 45 și Nemira, de unde mai aveam de cules câteva bunătățuri.  Mi-a fost și în acest an absolut imposibil să mă concentrez și să merg pe la toate editurile, plus că, oricum, atacul asupra fondurilor mele ar fi fost devastator.

Sâmbătă am descins la 12 la lansarea d-lui Lucian Boia de la Humanitas, am stat cumințică la coadă și am obținut autografele pe Germanofilii pe care i le promisesem unui foarte bun prieten, mare admirator, am ratat lansările de la 2 de la Nemira, pentru că am fost la Radu Vancu cu Sebastian în vis, prezentat foarte frumos de Adela Greceanu și Claudiu Komartin, alături de volumul cel nou, Toți sunt îngrijorați, al lui V.Leac.  A fost toată lumea bună a tinerei poezii românești, însă parcă mi-aș fi dorit să fie și alți cititori în afara lui white noise și liviu.  La 3 am trecut razant pe la Millenium, care lansa în bloc noile volume, inclusiv cel al lui Liviu Radu a cărui zi era chiar atunci – La mulți ani!!! – și pe la Trei unde a lansat SGB noul său roman, Nu știu câte zile.  Mi s-a părut destul de trist că, deși SGB a fost la lansare la Radu, la SGB n-a venit nimeni din grupul foarte mare de poeți, cu excepția lui Gabriel Daliș (mă rog, se explică având în vedere că SGB se ceartă cu toată lumea!).  Altfel, am și citit romanul lui SGB ieri în metrou și am senzația că ori a făcut mișto de noi, ori de el însuși, ori chiar a mizat pe targetul celor care se uită la știrile de la tv și, în cazul ăsta, a făcut mișto de ei.  Altfel nu se explică, după un volum de poeme ca Chipurile, cum a putut publica așa ceva.  Am alergat după aceea să ajung și pe la lansarea lui Gabi Daliș cu :până mereu la stand la un cristian, dar a trebuit să dispar relativ repede – oricum lumea fugea către lectura de la MNLR, unde cred c-a fost foarte frumos.

Cam astea ar fi poveștile din târg, duminică mi-a fost imposibil să mă mai mobilizez și-mi pare rău pentru c-aș fi vrut să merg la Dan Coman la lansare (romanul “Irezistibil” la Cartea Românească), sau măcar să apuc să-mi iau volumul (dar nu-mi fac probleme că nu mă ajută white noise să-l găsesc cumva sau îl comand, ca de obicei, pe net!).

Lista de shopping (complet ciudată, știu, n-am apucat să mă plimb ca lumea, tot între evenimente și întâlniri).

De la voicunike (cadou, mulțumesc mult!):

Lumea pierdută – Michael Crichton

Lumina – M. John Harrison

Lorzii instrumentalității – Cordwainer Smith

Inimi, mâini, glasuri – Ian McDonald

Timpul este umbra noastră, o antologie a anticipației românești – Cornel Robu

De la Paralela 45:

Aisbergul poeziei moderne – Gheorghe Crăciun

Anxietatea influenței – Harold Bloom

Ossi di sepia – Eugenio Montale

De la Millenium:

Modificatorii – Liviu Radu

Compania neagră – Glen Cook

Războiul bătrânilor – John Scalzi

Brigăzile-fantomă – John Scalzi

Galileo nr. 2

De la Humanitas:

Aer cu diamante – Cărtărescu, Coșovei, Iaru, Stratan

Dublu album – Mircea Cărtărescu

Levantul – Mircea Cărtărescu (a mea a dispărut)

Opera poetică – Lucian Blaga

Timpul ce ni s-a dat, vol. 2 – Annie Bentoiu

Jurnal – Oana Pellea

Tragedia Germaniei 1914-1945 – Lucian Boia

Franța, hegemonie sau declin? – Lucian Boia

Germanofilii – Lucian Boia

De la Nemira:

Regii nisipurilor – G.R.R. Martin

Zburătorii nopții – G.R.R. Martin

Copiii minții – Orson Scott Card (am pierdut-o pe a mea)

Wyrm – Orson Scott Card

Asasinul Regal (2 vol) – Robin Hobb

de la Tracus Arte:

Sebastian în vis – Radu Vancu (da, am autograf :))

și de la Trei:

Nu știu câte zile – Stoian G. Bogdan (nu, n-am autograf, era o gașcă de puștoaice chicotitoare la coadă! :D)

Aici aș încheia povestea dezlânată și aș vrea să-i cer scuze lui we, căruia i-am promis că mă uit după traducerile recente – n-am fost în stare, n-am ajuns nici în toate locurile în care doream să ajung, darmite să mai și rețin ceva…

Later P.S.: ar fi trebuit să adaug că mult din bucuria târgului s-a datorat întâlnirii cu alţi bloggeri literari – pe lângă cei menţionaţi mai sus (mulţi de acolo, de fapt, scriitori cu blog) ne-am mai văzut, în compania unor beri sau nu 🙂 cu dreaming jewel, ionuca şi adina b.

15 Comments

  1. eumiealmeu said,

    23/11/2010 at 8:49 am

    Şi eu regret că n-am ajuns ieri la ultima zi, dar adevărul este că anul acesta au trecut mai mulţi pragul targului decât înainte, aşa că poate nu ne-au simţit lipsa tocmai nouă, cititorii fideli din alţi ani. M-am bucurat să descopăr pe cineva care să iubească Gaudeamusul. Eu plec întotdeauna cu un mic geamantan şi un rucsac de la târg, aşa că pot să-mi imaginez cum arătai cu toate în braţe.
    Să ai timp să le citeşti pe toate!
    O zi bună!

  2. capricornk13 said,

    23/11/2010 at 12:37 pm

    @eumiealmeu: că bine zici cu înghesuiala de sâmbătă… era aproape insuportabil, eu chiar am ratat câteva chestii pentru că nu mai rezistam să înot prin valurile de mulţime;
    o să am timp, evident, în vreun an-doi 😀 şi acum mai am cărţi necitite dintre cele cumpărate la Gaudeamus-ul trecut, că doar îmi cumpăr cărţi şi cu alte ocazii…
    mulţumesc pentru vizită şi te mai aştept – spor şi ţie la citit 🙂

  3. Beatrice said,

    23/11/2010 at 1:35 pm

    Excelent post !

  4. white noise said,

    23/11/2010 at 2:29 pm

    au mai fost cititori la tracus arte, cand s-au lansat radu si leac, o sa ma uit pe poze si o sa spun, dar sigur a fost alina tarcoman,
    iar alte lansari s-au suprapus cu lectura de la mnlr. si a trebuit plecat din vreme pt a ajunge la timp

    romanul lui dan coman se va gasi fara probleme, n-am fost nici eu la acea lansare, in acelasi timp era o editie a institutului blecher la mnlr. sper ca a fost prima si ultima data cand a trebuit sa aleg intre coman si komartin.am ales precum se vede, a fost un fel de sophie’s choice

    radu mai are o carte noua aparuta la vinea, cred ca v atrebui sa o cauti la chioscul de la muzeu

    mai vorbim 🙂

  5. capricornk13 said,

    23/11/2010 at 2:47 pm

    @beatrice: mulţumesc, mie mi se pare cam varză! 😀
    @white noise: foarte bine, mă bucur! eu unde mă uitam vedeam numai poeţi, evident (pe restul probabil că nu-i cunosc)
    da, păi la muzeu sper să mai ajung şi să fie şi cartea lui Radu, poate mai prind un Blecher până plec
    tare comparaţia ta cu Sophie’s choice, dar ma sperie un pic!!! normal că vorbim!

  6. liviu radu said,

    23/11/2010 at 5:55 pm

    multumesc mult pentru urari, esti o scumpa!

  7. capricornk13 said,

    24/11/2010 at 8:23 am

    @liviu: ooof, eu sunt foarte jenata c-am aflat abia dupa ce ne-am vazut… sanatate multa, spor la scris, succes cu noile carticele si sper sa ma revansez cu o imbratisare cu proxima ocazie!

  8. voicunike said,

    25/11/2010 at 9:21 am

    Lectura placuta dragul meu Capricorn! A fost un dar din suflet!
    @white noise-De ce nu ai trecut si pe la standul Millennium Books? Chiar sunt curios?

  9. white noise said,

    25/11/2010 at 11:27 am

    @voicunike – am fost luni, am luat 2 carti, a lui florin pitea si o antologie de cyberfiction

  10. capricornk13 said,

    25/11/2010 at 1:25 pm

    voicunike, ai ratat-o…:D

  11. Bear said,

    25/11/2010 at 4:46 pm

    nu, n-a ratat-o, doar ca n-a recunoscut-o. nici eu, de altfel 🙂 mi-aduc aminte cu cita satisfactie mi-a spus voicunike de vinzare: a luat o doamna cartea lui pitea si i-am spus ca fara antologia lui sterling nu se poate 🙂

  12. voicunike said,

    26/11/2010 at 7:15 am

    Da, ai dreptate, imi aduc aminte, era o doamna foarte draguta! Se vedea ca este o pasionata a cartilor!

  13. capricornk13 said,

    26/11/2010 at 7:37 am

    @horia & nicu: pai da, nu cred c-ati facut cunostinta la bookfest, noi atunci ne-am intalnit (putin inainte, la TNCP);

  14. 03/12/2010 at 6:30 pm

    de la tracus arte ai fi put avea și !NFERNUL, chiar și cu autograf, asta ca sa te distrezi dupa sgb. 🙂

  15. capricornk13 said,

    08/12/2010 at 4:36 pm

    @batranutragator: imi pare rau, n-am stiut – oricum am stat acolo foarte putin, cat a tinut lansarea lui Radu; sper sa recuperez cu alta ocazie 🙂


Leave a Reply

