Declaratie de razboi!

Indiferent ca sunteti sau nu de acord cu cele afirmate de Claudiu Komartin in acest articol din Romania Literara, trebuie semnalat curajul de care a dat dovada!  Sunt foarte curioasa de urmari… Tot la Claudiu pe pagina veti gasi si link-ul la un editorial al lui Nicolae Manolescu din Rom Lit, care pare sa aiba o legatura cu subiectul :), precum si un comentariu la articolul lui Claudiu, care provine tot din redactie.  Nici comentariile la postare nu sunt de ignorat.

Advertisements

16 Comments

  1. eva said,

    02/02/2011 at 10:15 am

    Merci, caprikornk13. Am o singură observaţie: Claudiu Komartin ,,has balls”,… în traducere=e Bărbat….(= are îndrăzneală şi onoare intelectuală).

    Da, critica ar trebui să se întoarcă în ,,turnul de fildeş” şi de-acolo să coboare doar după ce şi-a scris tratatele nepărtinitoare dedicate Artei şi numai ei. Sună prea modernist, desuet? Las ‘ că postmodernismul ne-a cam zăpăcit. Enough is enough.

  2. capricornk13 said,

    02/02/2011 at 12:31 pm

    Eu nu prea ma pot pronunta despre ce scrie Claudiu in articol, pentru ca sunt complet ignoranta in ceea ce priveste scandalurile din lumea literara sau ce critic ce editura sau publicatie serveste. Habar n-am si nici nu doresc sa stiu. Mie personal Marius Chivu imi place, iar pe D C-Enache nu prea l-am citit. Deci nu prea sunt fit sa comentez – doream numai sa semnalez intamplarea, mi se pare importanta.

  3. eva said,

    02/02/2011 at 2:12 pm

    Exact, gestul mi se pare polemic, îndrăzneţ. Nu e vorba de criticii x sau y pomeniţi, este vorba de ideea de critică. Ea, aceasta din urmă, şi-a cam pierdut din prestigiu.

  4. eva said,

    02/02/2011 at 2:39 pm

    Adaug, nici eu nu ştiu dacă e vorba de vreun,,scandal”. Prefer să cred că e doar o polemică intelectuală. S-a spus în trecut despre Critica de artă ca istituţie că a fost ,,câinele de pază” al Artei. Că ea a promovat valorile etc. Acum critica are concurenţă în fenomenul mediatic. Care e mai bună dintre cele două căi? Cum e mai bine să fie promovată o carte, în speţă? Mediatic(..şi tabloidele o fac) sau ..academic( prea scorţos)?

  5. Micawber said,

    02/02/2011 at 3:32 pm

    Nu ne ramane decat sa ne instalam in fotolii si sa urmarim telenovela. Nu sunt nici eu la curent cu luptele si rivalitatile din lumea literara, dar probabil se vor spala cu ocazia asta mukte izmene murdare in public, asa ca vom mai afla, vrand, nevrand cate ceva si noi 🙂

    In rest, ce sa spun… am vazut recent o emisiune la televizor in care D. Cristea-Enache si M. Chivu (adica cei mai pe val din criticii noi) discutau cartile anului 2010. Emisiunea mi s-a parut gretoasa de multe ori din cauza (auto)suficientei si dublate de lipsa de carisma a celor doi. M-am gandit uneori ca cei doi ar putea face cariera de politicieni daca raman fara slujba de critic la un moment dat.

  6. white noise said,

    02/02/2011 at 3:56 pm

    @capricornk13 – mai sunt articole pe aceeasi tema in RL, in nr 1 e o scrisoare a lui Petru Cimpoesu, care spune cam ce spune si Claudiu Komartin, doar ca el nu da nume

    @Micawber -nu era Marius Chivu, era Paul Cernat

  7. capricornk13 said,

    02/02/2011 at 4:31 pm

    @eva: cred ca raspunsul la intrebarea ta este ambele; si fenomenul mediatic si critica; nici Claudiu, dealtfel, nu spune ca nu este nevoie de critica literara, ci ca nu-i place ceea ce se intampla cu ea; trebuie sa fii complet ignorant ca sa-ti inchipui ca vreo “institutie” mediatica (bloggeri included) poate inlocui cunostintele de specialitate sau instrumentele criticii literare, pe de alta parte nici nu te mai poti astepta in anul 2011 ca mass-media sa nu aiba o influenta (si) asupra receptarii literaturii, iar o parte din aceasta influenta poate fi benefica, in sensul popularizarii unor lucrari de valoare care ar ramane necunoscute publicului larg; stiu ca astea sunt truisme, dar…
    @micawber: eu nu ma pot pronunta atat de categoric, inca o data, chiar nu ma pricep
    @white noise: multumesc frumos pentru semnalare, voi cauta articolul lui Petru Cimpoesu

  8. Micawber said,

    02/02/2011 at 6:51 pm

    @ white noise

    Ptiu, am comis-o – aveti dreptate, era Paul Cernat, dar tot porcarie majora a fost 🙂

  9. white noise said,

    02/02/2011 at 11:55 pm

    @capricornk13 – uite aici linkul [si imi pare rau ca am pus un i in plus in comentariul anterior]
    http://www.romlit.ro/scrisoare_ctre_un_tnr_din_provincie_fragment

  10. capricornk13 said,

    03/02/2011 at 8:23 am

    @white noise: scuze ca intrase la spam comentariul din cauza link-ului; am corectat, si eu facusem aceeasi greseala!!!
    e foarte misto articolul, am ras un pic 🙂

  11. white noise said,

    03/02/2011 at 8:33 pm

    uite si un articol mai vechi al lui Felix Nicolau, tot despre critici
    http://www.revistaluceafarul.ro/index.html?id=1580&editie=73
    si comentariul asta tot in spam va ajunge mai intai 🙂

  12. capricornk13 said,

    04/02/2011 at 9:09 am

    white noise, multumesc, exceptional! ii dedic o insemnare separata, merita!
    vezi, de bun ce era, n-a intrat la spam 🙂

  13. A Reader said,

    05/03/2011 at 9:00 pm

    Ma cam surprinde punctul tau de vedere de aici: adica sa ii apreciem curajul indiferent daca cele afirmate sunt adevarate sau nu ? Caci in cazul in care nu ar fi adevarate, gestul lui ar fi cam trollistic… Din pacate insa nici eu nu sunt destul de in tema ca sa pot estima valoarea de adevar a articolului lui CK. In caz ca lucrurile acelea sunt adevarate, trebuia sa le sustina cu dovezi mai solide, nu doar cu aluzii, ca si noi, cei care nu suntem in tema, sa ne putem da seama cum sta treaba.

  14. capricornk13 said,

    06/03/2011 at 9:22 am

    @A Reader: Povestea era ceva mai veche, s-au desfasurat diverse lupte si dialoguri pe bloguri etc. Exista ceva argumente de partea lui ClK. Nu vreau sa ma justific, e posibil sa ai dreptate si sa fi fost stupid c-am zis sa-l admiram si in conditiile in care ceea ce spune este fals, insa eu ma refeream strict la conjunctura ca, fiind scriitor, si-a cam taiat craca de sub picioare prin acest articol; cand isi va publica urmatoarea carte iti dai seama ce se va intampla – criticii (fiind si ei oameni, ca sa-l parafrazez pe Florin Lazarescu) se vor ralia impotriva lui indiferent de valoarea cartii publicate; iar sa-ti asumi chestia asta nu mi se pare putin lucru

  15. A Reader said,

    07/04/2011 at 12:03 am

    Apropo de declaratii de razboi, ati vazut-o pe a lui Daniel Cristea-Enache catre poetul Dan Sociu ?

    Ei, dar amândoi ştim, dragă Dan, că atunci va fi neplăcut – însă numai pentru unul dintre noi.

    A fost un fel de bomba cu efect intarziat, pornita de la o discutie de pe blogul lui zum, in care Dan Sociu criticase si el criticii (totusi, cu DCE nu fusese asa dur ca CK), si care a explodat abia dupa un an.

    Mie nu imi place agresivitatea, trollismul; de aceea inclin sa consider exagerat articolul agresiv al lui CK, mai ales ca prea dadea in toti si nu lasa nimic in picioare; insa mi se pare la fel de exagerata reactia lui DCE fata de Dan Sociu, la 1 an de la “fapta”. (Sigur, asta il implica doar pe DCE, nu pe critici in general; Marius Chivu, mult mai dur atacat acolo, reactionase mult mai stapanit).

    Sa vedem ce se intampla cu CK & Dan Sociu, insa e o vorba:
    “There is no such thing as bad publicity.”

  16. capricornk13 said,

    07/04/2011 at 10:54 am

    @bughi: am citit acum, multumesc de link-uri – discutia de pe blogul lui zum o stiam, am recitit-o ca uitasem amanuntele!
    mi se pare de o idiotenie fara margini ce a facut Cristea-Enache (pe care nu-l cunosc, nu l-am citit, despre care nu am nicio parere, ca sa se inteleaga foarte clar) in articolul ala; e de un ridicol grozav! mai lipsea sa-i strige “goujat” si sa-i arunce manusa si eram in secolul XIX de-a dreptul; eu pe Dan Sociu nu-l cunosc, proza nu i-am citit-o, iar din poezie numai cantece eXcesive, il stiu mai mult de pe bloguri, unde uneori era ok, alteori putin cam agresiv si cam dus; insa dintre cei doi, in dialogul respectiv, il prefer net pe Sociu;
    cat despre ClK habar n-am ce s-a intamplat ulterior, n-am mai urmarit; sper numai sa nu-l mazileasca total atunci cand publica, desi tu spui ca nu exista reclama proasta! 🙂


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: