De data asta BRAVO ROMANIA!

Dragii mei, stiti voi cliseul acela cu “sunt mandru ca sunt roman”? Ei bine, astazi sunt extraordinar de mandra ca sunt romanca si m-am gandit sa va impartasesc si voua din bucuria mea, in speranta ca va veti simti si voi, macar un pic, mangaiati si rasfatati de tara noastra cea de toate zilele.

Poate ar trebui sa fiu mai specifica, sa spun ca sunt, de fapt, mandra de doi romani, insa, cunoscandu-i, m-am gandit ca le-ar placea ca “faptele lor de arme” sa se rasfranga asupra amaratei si hulitei Romanii…

Aseara am fost, aici, in Viena, in MuseumsQuartier, la acest eveniment:

Am mers acolo convinsa ca sala din quartier21 va contine 7-8 romanasi firavi care au aflat printr-o minune de eveniment si spera la un sandvich,  o atentie, o maslina.  Constiincioasa, fiindca ma intalnisem deja la o palavra cu Florin si-mi placuse la nebunie stilul lui insufletit, hatru, sarmant, jucaus si direct, am dat sfoara in tara si m-am prezentat la eveniment cu prietena mea, Maria, careia-i place foarte tare blogul lui Florin, asa ca si-a facut datoria patriotica invitand inca patru amici romani.  Acolo, stupoare!  In primul rand, organizatorii de la quartier21 facusera flyere cu imaginea de mai sus, ce puteau fi gasite chiar la intrarea principala in MuseumsQuartier.  In al doilea rand, la intrarea de langa sala cu pricina erau doua bannere mari, de o parte si de alta.  In al treilea rand, se adunasera vreo 40-50 de oameni – capacitatea maxima a salii, oricum.  Si cred ca jumatate erau austrieci!  In general tineri, insa nu numai. Si nu erau pustoaice giggly atrase de poza lui Florin (desi ar fi fost de inteles!).  In al patrulea rand, prezentarea lui Florin a fost facuta impecabil.  Intai, foarte scurt,  de o domnisoara draguta si profesionista, care se numeste Elke Mitterdorfer si este PR-ul quartier21.  Apoi, ceva mai pe larg, insa relevant si elegant intr-o germana foarte frumoasa, de Gabriel Kohn, reprezentantul ICR Viena la eveniment.  In al cincilea rand, lectura in limba germana a povestii “Ursoaica Lili si balena Goliat”, din care Florin citise un foarte scurt fragment in romaneste, a fost facuta de Daniel Keberle, un actor austriac foarte simpatic.  In al saselea rand, nu toate intrebarile pe care le-a primit Florin dupa lectura si filmul lui Radu Jude au fost atat de idioate pe cat ma asteptam (ca el a raspuns cu un umor teribil si o naturalete debordanta nu a fost nicio surpriza pentru mine!).  In al saptelea rand, spre stupefactia mea totala, organizatorii aveau la vanzare cateva volume din romanul “Trimisul nostru special” in versiune bilingva!!! Traducatoarea, doamna Aranca Munteanu, era dealtfel in sala (s-a ocupat si de traducerea fragmentului citit) si ne-am conversat nitelus la vinul de dupa. Mai pot continua cu al optulea rand etc. pentru c-a fost o seara cu adevarat frumoasa, organizata foarte bine, fara aerul ala festivist imbecil care ma scoate din minti la anumite evenimente culturalnice, stiti voi care.  Bine, nici n-ar fi avut cum, la personalitatea si stilul lui Florin :).  Raportez cu mandrie c-am reusit sa-l scap de cateva cucoane disperate 😀 ca sa-l scot afara la o tigara (ma prinsesem eu ca tanjea grav), iar cand am revenit de acolo l-am incoltit cu Maria sa ne dea autografe pe Trimisul nostru special, pe care ni-l cumparaseram amandoua si pe exemplarul meu din Lampa cu caciula.

Desigur ca orice lectura care se respecta provoaca o nestavilita pofta de palavre si ceva sete, asa c-am purces alaturi de prietenii mei catre Naschmarkt Deli (trebuie sa vizitati locul, e pur si simpu cool) unde ni s-au alaturat putin mai tarziu Florin, Elke si Gabriel Kohn cu sotia.  Ne-am bucurat ca niste copii si ne-am prapadit de ras la bancurile spuse de Florin (are unul cu testoase la care aproape am lesinat), am stat pana tarziu, ma rog, intelegeti voi, dar altundeva vroiam sa ajung.  Inceputul postarii de astazi, ca si titlul dealtfel, mi-au fost inspirate de Florin, care ne-a zis la un moment dat ca, in toate locurile din strainataturi in care a participat la vreun eveniment (lansari, lecturi, vizionari ale filmului lui Radu Jude, premii etc.) a avut cate un conational dezradacinat traitor pe cele meleaguri care a venit sa-i marturiseasca emotionat ca l-a facut sa simta mandru ca e roman… Mi se pare frumos, mi se pare impresionant, asa ca m-am hotarat sa-mi infrang dezgustul / prejudecata fata de aceasta sintagma si sa spun si eu acelasi lucru.

Tot Florin mi-a dat cel de-al doilea motiv al insemnarii de astazi, spunand la un moment dat: “Daca vreti sa vedeti o mostra de profesionalism in jurnalism, uitati-va la emisiunea lui Carmen Avram de pe Antena 3!” Atunci am explodat literalmente! Stiam ca, impreuna cu echipa (de care ea este extrem de mandra), Carmen lucra de ceva vreme in disperare la emisiune, insa n-am stiut ca se lansase deja marti. Iar felul in care a vorbit Florin despre rezultat, un om ca el, care stie foarte bine sa aprecieze ce inseamna profesionalism in film si mass-media, a fost extraordinar pentru mine… Am sa indraznesc sa va invit si pe voi, daca n-ati apucat sa vedeti prima emisiune sau nu stiati de ea, sa o vizionati la http://inregistrari.antena3.ro/view-In_Premiera_cu_Carmen_Avram-41.html
si s-o urmariti pe cea de a doua duminica seara, la ora 21, pe Antena 3. Mie mi-au dat lacrimile de cateva ori…

Carmen Avram este un om minunat, iar ceea ce face ea de multa vreme in mass-media din Romania, cu talent si consecventa, ar trebui sa ne determine sa ne indreptam coloana vertebrala si sa privim cu curaj si un zambet de compatimire in ochii oricui ne-ar vorbi cu dispret pentru ca suntem romani. Exact asa cum Carmen stie sa caute si apoi sa puna in valoare ceea ce are Romania mai de pret, desi stiu ca sufera poate mai mult ca noi din cauza relelor de acolo, nu in ultimul rand pentru ca stie mai multe, ei bine, exact asa ar trebui s-o punem noi in valoare pe ea. Sa vorbim despre Carmen in loc de semi-vedetele de mucava din revistele glossy de la Bucuresti. Sa ne amintim de Carmen transmitand de pe strazile din Egipt, acum nu multe zile. Sa ne gandim la adevarurile spuse de ea in “Romania te iubesc” si la zguduitoarele imagini din “Impreuna dam viata povestilor”… Eu as vrea sa traiesc in Romania lui Carmen, pentru ca aceea este tara adevarului.

Imi dau seama acum cat este de usor sa fii fericit, cat de frumoasa este viata… A mea pentru ca am privilegiul sa-i cunosc pe acesti doi oameni care mi-au daruit atata in cateva ore. Si a voastra fiindca si voi cunoasteti sau veti cunoaste astfel de oameni. Nu-i asa?

11 Comments

  1. mulliganoglu said,

    04/03/2011 at 5:41 pm

    mi se intampla si mie cand beau mai mult

  2. capricornk13 said,

    04/03/2011 at 6:06 pm

    😀
    eviiiiil

  3. minotavr said,

    04/03/2011 at 6:53 pm

    Nu gasesc thumbs up-ul ala cum e pe FaceBook cu “Me Like”. Ce fel de interfata este asta ?
    Anyway, me like, K13. Apreciez in mod deosebit pathos-ul 🙂

  4. Vasile said,

    04/03/2011 at 7:03 pm

    Eu sunt mandru in fiecare zi ca sunt roman.Stii de ce ?Nu ma recunosc in Gigi Becali ,Patriciu sau Ion Tziriac..Vorbesc din punct de vedere SPIRITUAL. Carmen Avram avea o emisiune buna la Protv ,de ce o fi renuntata aia la ea?Din pricina DIAVOLULUI care se numeste BANI?E lucru stiut cultura nu aduce bani.Sau cum zice un banc vechi:”inteligenta lumii e o constanta.Populatia lumii e in crestere” .Si chinezii sunt pe locul unu la inmultire.

  5. capricornk13 said,

    04/03/2011 at 8:00 pm

    @minotavr: vezi ca ai o stelutza imediat sub articol 🙂
    @vasile: da’ tu ce crezi ca eu ma recunosc in aia? nu, da’ nici Carmen sau Florin nu sunt, asa ca…
    nu PRO TV-ul a renuntat la Carmen, stai linistit…
    hai sa nu fim rasisti 🙂

  6. 04/03/2011 at 8:33 pm

    Sunt mândru că Florin Lăzărescu e român (dacă lucrurile stau așa cum zici, capricornk13).

  7. capricornk13 said,

    05/03/2011 at 9:26 am

    @cristian: pai…nu prea am de ce sa mint, nu? 🙂
    In programul acesta “writers-in-residence” vor mai veni aici anul acesta Filip Florian si Dan Lungu 🙂

  8. minotavr said,

    06/03/2011 at 8:18 am

    @K13: Steluta aia imi sugereaza ceva legat de un coniac. Vreau thumbs up, ce e asa neclar ? 🙂

  9. evazionista said,

    23/03/2011 at 2:17 pm

    inimoasă postare ai făcut, se simte şi prin ecran, zău. Carmen Avram este o femeie specială, caut acum, datorită ţie, mai multe despre ea.

  10. capricornk13 said,

    23/03/2011 at 6:29 pm

    @eva: ma bucur ca se simte si prin ecran, chiar e mult inima! tocmai am vazut si a patra emisiune, e geniala!

  11. 26/04/2011 at 7:44 pm

    […] Televiziunile romanesti, ca de obicei de sarbatori, complet nevizionabile (in fine, in opinia mea sunt nevizionabile indiferent de sezon).  Aceiasi reporteri trimisi peste tot prin tara sa ne arate ce mananca romanu’…as vrea sa le atrag politicos atentia ca, si dupa 21 de ani, mananca tot drob, friptura de miel si pasca.  Mai schimbati placa… Singura exceptie, ca de obicei, emisiunea lui Carmen Avram, despre care am scris aici. […]


Leave a Reply

