Pastele la Bucuresti – dare de seama :)

Zburat scurt (de vineri dimineata pana luni la pranz) pana la Bucuresti, caci mama ar fi fost absolut devastata dac-ar fi pierdut prilejul sa ma indoape de Pasti (si dac-as avea 70kg i s-ar parea ca sunt slaba, cunoasteti modelul, nu?).  Prima mea vizita de la revenirea la Viena in ianuarie.  Niste impresii.

Stiu ca v-ati saturat de vesnicul discurs al romanashului plecat in Vest caruia totul ii pute in Romania cand se intoarce inapoi, precum si de cel contrar, al celui caruia totul ii pute in Vest si nimic nu e ca acasa.  Incerc sa fiu impartiala, dar nu promit 🙂

  1. Am aterizat pe ceva ce pare sa fie un nou terminal (in fine, nu nou, marit si renovat cred) in Otopeni. Misto, aerisit, occidental, in sfarsit la burduf, scapat de autobuz si urcat doo etaje pe scari cu bagajul de mana in brate. 
  2. Soc total la traficul de vineri din Bucuresti – inexistent!  Am strabatut orasul pe vreo 3-4 trasee care in mod obisnuit m-ar fi demolat nervos (pe taximetrist ce sa mai vorbim) si a fost total gol!  Un’ v-ati dus, bre?!  Ce s-a intamplat cu shoppingul compulsiv dinainte de sarbatori?! 
  3. La mine in scara blocului mirosea a gunoi.  Era, desigur, o flegma pe oglinda din lift.  A trebuit sa astept 5 minute sa se incalzeasca apa pentru a face dus.  Nimic nou. 
  4. O bere la crasma costa tot un euro si ceva.  Bravo, dom’le!
  5. Mama gateste senzational;  am reusit sa-i evit incercarea de a-mi plasa cateva oua vopsite in valiza! 😀
  6. Am jucat bowling dupa o gramada de vreme – la Texas.  Misto, chelneritza ok, lume ok, muzica ok.
  7. Am vrut sa cumpar si eu o sticla de Prince Matei, sa-i cinstesc pe austrieci la intoarcere cu ceva fin, ca tot se lauda ei nevoie mare cu vinurile lor.  Stie cineva daca mai exista vinul asta?  Ca de ani de zile nu mai dau decat de var-su, Prince Mircea. 
  8. Au scumpit astia leul, ceea ce mi se pare un afront!  Cand am venit in Romania aku 2 ani si ceva sa lucrez pe lei s-a ieftinit! 😀
  9. Nu am auzit nicio manea de la vecini si tin sa le multumesc foarte frumos pe aceasta cale.
  10. Televiziunile romanesti, ca de obicei de sarbatori, complet nevizionabile (in fine, in opinia mea sunt nevizionabile indiferent de sezon).  Aceiasi reporteri trimisi peste tot prin tara sa ne arate ce mananca romanu’…as vrea sa le atrag politicos atentia ca, si dupa 21 de ani, mananca tot drob, friptura de miel si pasca.  Mai schimbati placa… Singura exceptie, ca de obicei, emisiunea lui Carmen Avram, despre care am scris aici.
  11. Cu capul in traista si in graba plecarii, am uitat ca am doua pachete noi de carti, nu unul si am pus in bagaje numai cartile de la Nemira.  Nu ca cele de la Polirom ar fi incaput toate, dar… 
  12. Am primit anul asta numai 3 sau 4 SMS-uri de-alea cu “lumina care pogoara” trimise catre toata agenda de familiile Vasilica si Costica (pe care eu nu le identific decat daca semneaza, ca n-am de-astia in agenda).  Nici acum nu le-am raspuns.  Va mai sfatuiesc o data, dragii mei: daca doriti sa-mi comunicati ceva cu ocazia sarbatorilor sau, asa, in general, asigurati-va ca acel ceva mi se adreseaza mie personal. Regret, dar refuz sa fac parte din orice fel de turma.
  13. O discutie foarte cool cu tata, care tocmai se pusese la punct cu ultimele teorii despre originea universului!  Se petrecea pe deasupra oualor rosii si a drobului 🙂
  14. Statul la cafele, beri si barfa cu prietenii.  Priceless.
  15. Frigul inspaimantator de duminica spre luni noaptea!  Bai, cand mai vin eu la Bucuresti doar in sacou si decid sa schimb locanta de pierzanie la 3 dimineata sa fie mai cald, da?! 

63 Comments

  1. Liviu said,

    26/04/2011 at 10:03 pm

    Eu am ajuns la concluzia ca trebuie eu sa dau un mesaj inainte de sarbatori in care sa rog sa nu mi se mai trimita mesaje 😀 In alta ordine de idei, cred ca tatal tau ar fi un bun partener de discutii si pentru mine :))

  2. capricornk13 said,

    26/04/2011 at 11:15 pm

    O, Liviu, dar tu esti un specialist, tata e amator! Asta e tot amuzamentul, ca nu e deloc “firesc” sa stie astfel de lucruri, omul e creator de crossword puzzle, are o stiinta a limbii romane cu greu egalabila (firesc), este, ca urmare a studiilor, economist si jurist :D. Da’ considera ca la 70 de ani e rusine sa nu stii ultimele descoperiri!!!! Fiind si agnostic declarat si convins, cred ca simtea ca trebuie sa se puna la punct ca sa poata castiga (o, sabiile, duelul intelectual intre masculi!) si ultima reduta a credincioseniei in care au cazut prietenii si cunostintele lui! 🙂

  3. capricornk13 said,

    26/04/2011 at 11:19 pm

    a, sa nu uit: plus ca trebuie intotdeauna sa aiba un motiv de a ma (re?)educa pe mine, doar nu poate risca sa fie plictisitor sau sa nu vina cu ceva nou sau cu ceva profund la oricare dintre singurele lui doua fiice favorite! 🙂

  4. Zee said,

    27/04/2011 at 4:37 am

    Hristos a Inviat!
    Misto relatarea de la Romanica. Ma intreb cum ar fi daca tatal matale (si altii) ar raspunde convins de semnificatie “Adevarat a Inviat!” Ca asa, oua rosii si drob de “traditie”, nu numa’ dupa 21 de ani ci si mai de demult… Apropo de originea universului, ii recomand cu caldura tatalui tau cartea lui Jean Kovalevsky Taina originilor (Ed. Anastasia, 1996). Si tie, desigur, daca n-ai citit-o.

  5. capricornk13 said,

    27/04/2011 at 8:26 am

    @zee: Multumesc pentru recomandari; te rog nu ma intelege gresit, dar cam cum ar fi sa ma intreb si eu ce parere ai avea tu de Originea speciilor, Gena egoista sau The God Delusion? Cred ca te-ar deranja putin, nu? 😀
    Atunci te rog frumos sa-i lasi pe oameni sa gandeasca de unii singuri si sa-si faca propriile alegeri. Macar noi nu batem matanii nevoie mare dupa care otravim pisica vecinului.
    In principiu eu m-as bucura alaturi de tine daca toti oamenii ar raspunde “Adevarat a-nviat” patrunsi de semnificatie, am avea o sansa la o lume ceva mai buna. Din nefericire procentul celor care au senzatia ca sunt “adevarati crestini” inchinandu-se in tramvai, dupa care merg acasa si spumega fiindca le-a luat vecinul locul de parcare este covarsitor… 🙂
    Pace! 🙂

    • andrei said,

      02/05/2011 at 5:29 pm

      locull de parcare pentru tramvai sau care? 😀

      • capricornk13 said,

        02/05/2011 at 5:48 pm

        of, andrei, tare frustrant tre’ sa fie sa astepti asa, cate 6 luni – 1 an (de cand n-ai mai comentat tu pe-aici) ca sa gasesti o aparenta eroare de logica de taxat… bucura-te de ea! 🙂

  6. minotavr said,

    27/04/2011 at 10:34 am

    K13: Flegma gasita de tine in lift mi-a adus aminte de un prieten foarte bun care de asemenea locuieste acum in Austria. Cand la un moment dat s-a intors in Romania si a dat de un lift nefunctional a reactionat foarte violent, a dat un picior in usa liftului de era sa iasa pe partea cealalta, a injurat foarte romaneste si a zis ca in Austria sa moara el daca a vazut un lift care nu merge acolo. Ideea e ca liftul nu avea nicio vina though 🙂 Gandeste-te ca in plus in anumite culturi (vorbesc de Dune aici) scuipatul avea o valoare inestimabila 🙂 Cine stie ce a vrut de fapt sa exprime domnul/doamna respectiva ?
    In alta ordine de idei, data viitoare cand iti va mai fi frig gandeste-te ca ce simti tu este pur si simplu o informatie pe care ti-o transmite corpul. Te vei simti mult mai bine. Sau cand schimbi locanta la ora 3 pleaca cu un pahar de tarie in mana. La ora aia oricum nu te vede nimeni.

  7. capricornk13 said,

    27/04/2011 at 3:35 pm

    @minotavr: da, il cunosc si eu pe prietenu’ ala; dastept bajat! 😀

  8. Zee said,

    27/04/2011 at 5:35 pm

    Nu ma deranjeaza deloc sa ma intrebi despre Originea speciilor, Gena egoista sau The God Delusion. Domnul Darwin insusi a declarat ca ce-a compus el e o simpla teorie (care de altfel nu a fost niciodata demonstrata cu date concrete – vezi si filmul Expelled: No Intelligence Allowed). Pe gena cu pricina n-am citit-o, ce-i drept, dar o sa rasfoiesc (cum ii zice in engleza? – ca s-o gasesc aci la Canada in biblioteca. Mersi.) Iar nea Dawkins are o problema de inconsecventa (again, vezi filmul Expelled).
    Nu incetez sa ma mir ca oameni care nu cred neaparat in Dumnezeu (ca tine?) sunt atit de intransigenti cu ai care cred – dar pretind ca declaratii crestini sa fie perfecti. La urma urmei, toti suntem niste pacatosi si cadem mereu. Da, unii isi fac cruce si pe urma spumega ca le-a luat altul locul de parcare (asta si pentru ca in Ro nu e reglementata problema acestor parcari – ca daca ar fi, respectivul spumegant ar chema towing truck si s-ar rezolva problema fara injuraturi – la Viena nu e asa?) Dar te-ai uitat vreodata la cei care incearca de-adevaratelea sa fie mai buni? Sau astia sunt neinteresanti…
    One more thing: si adica voi astia din categoria ta omoriti pisica vecinului fara sa aveti probleme de constiinta? Just kidding 🙂

    • balinferi said,

      27/04/2011 at 7:56 pm

      Dragă zee, dacă te-ai familiarizat cu “Despre evoluţia speciilor” atunci cu siguranţă ştii că însuşi Darwin şi-a început cartea cu “Dumnezeu a creat primul organism viu” …care apoi a evoluat. În concluzie cine neagă existenţa lui Dumnezeu exemplificând cu teoria darwinistă, acela n-a citit opera lui Darwin. Dar pe aceaşi idee mergând mai departe trebuie să spun si că potrivit ultimelor cercetări în domeniu şi a aşa numitei teorii a evoluţiei în salturi organismele vii au o capacitate de adaptare la schimbări ale mediului mult mai mare decât se credea înainte, motiv pentru care dovada concretă sub formă de fosile a foarte multor verigi ( forme intermediare) pot lipsi, nu de alta dar dacă o un organism viu reuşeşte să-şi schimbe forma radical în decurs a câtorva zeci sau sute de generaţii şi nu a zeci de mii cum se credea înainte, atunci probabilitatea ca fiecărei forme intermediare să i se fi păstrat şi descoperit un reprezentant fosilizat, este extrem de mică.
      Nea Dawkins Richard poate avea probleme de inconsecvenţă, dar în comparaţie cu câte inconsecvenţe are Creaţia Biblică, este totuşi un monument al logicii. Nu uita că potrivit Creaţiei la început a făcut Dumnezeu Cerul şi Pamântul. Apoi a făcut lumină. Adică Pământ înaintea sistemului solar şi lumină fără nici o sursă..Nu uita nici că deja în ziua întâi a existat ziuă şi a existat noapte, deşi de-abia în ziua a patra s-a făcut Soarele şi Luna. Cred că nu are sens să continuu…
      Aşa că…am o propunere. Haideţi sa ne bazăm pe ştiinţă cât ea există şi să apelăm la credinţă în problemele la care ştiinţa nu poate da un răspuns. Poate procedând astfel vom vedea peste zece ani mai mulţi oameni care merg să se trateze în spitale decât vedem că se târâsc în coate si genunchi în jurul bisericii, după ce au făcut donaţiile cu care prea-sfinţii merg să se opereze în Wiena. Aşa că eu, deşi sunt credincios, nu pot să nu condamn religiile care exploatează credinţa oamenilor.

      • capricornk13 said,

        27/04/2011 at 8:13 pm

        uite, zee, vezi ce prieteni am? 🙂

        • balinferi said,

          27/04/2011 at 8:29 pm

          A vrut să zică: “ce hal de prieteni am ” 🙂

    • Vasile said,

      27/04/2011 at 9:17 pm

      Lucrarea domnului Darwin care supara si azi multa lume,publicata in 1859 se numeste:” On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life. “-retineti ca acesta e titlul complet .Semnalez acest lucru deoarece este un lucru omis si de manuale de liceu.De ce este si a fost contestat Darwin:1.contrazice Biblia 2. implicatii in sfera sociala.[Cititi pe en.wiki-Darwin].Sintagma “lupta pentru existenta” va este cunoscuta?Exista “rase”(nu cititi conform DEX) favorizate azi?

      • capricornk13 said,

        27/04/2011 at 9:52 pm

        multumim frumos, Vasile;
        da, sigur ca exista rase favorizate; e o consecinta a religiei 😀

  9. capricornk13 said,

    27/04/2011 at 6:44 pm

    Ti-am modificat eu in comentariu, banuiam ca asta ai fi vrut sa spui oricum:) Daca imi dai voie acum, o sa sterg erata.
    In primul rand scuze, prezum de multe ori ca lumea stie ca sunt agnostica, fiindc-am afirmat asta in mod repetat pe blog – desigur ca cei care au venit relativ mai recent, ca tine, nu au de unde 🙂
    Cartea lui Dawkins se numeste in engleza “The Selfish Gene”.
    Am sa vad filmul, multumesc de recomandare. Tu ai vazut Agora? Nu sunt sarcastica deloc, mi se pare un film foarte bun, atat. Nici Die Päpstin nu e rau deloc. Sunt niste filme care ilustreaza foarte bine atitudinea mea – eu nu sunt deloc impotriva credintei, ci impotriva religiei organizate, a institutiei.
    Nu sunt deloc intransigenta cu cei care cred, ci ii admir si ii invidiez. Sunt, insa, foarte intransigenta cu cei care incearca sa faca prozelitism cu mine sau cu cei care incearca sa-mi demonstreze cat de proasta sunt fiindca sunt agnostica. Atunci avem o problema.
    Ma mai deranjeaza foarte tare atitudinea celor credinciosi (crestini, de fapt, cu altii nu prea am vorbit) care prezuma ca, daca esti agnostic, nu ai cum sa faci diferenta dintre bine si rau (mai mult, prezuma si ca alegi sa faci raul).
    Sigur ca nu pretind ca adevaratii crestini sa fie perfecti, le pretind, insa, sa incerce sa aiba atitudinea pe care o predica religia lor – toleranta, dragoste de aproape, mila, dorinta de desavarsire personala. Mai mult decat atat – nici nu-i discriminez! “Pretind” asta oricarei fiinte umane! 🙂 Incercarea – nu reusita, sigur ca suntem failibili. Dar mi-as dori sa vad ca vor cu adevarat sa fie buni, ca incearca. Ca se simt vinovati cand acuza, cand judeca. Ca se uita in oglinda inainte de a da cu piatra.
    De aceea m-am uitat de nenumarate ori la cei care chiar incearca sa fie mai buni. Prietena mea poate cea mai apropiata este credincioasa si este o persoana pe care o admir enorm – din cauza ca ea incearca si chiar reuseste sa fie mai buna in fiecare zi. Si se lupta cu demonii din ea cinstit, la drumul mare, cu toate armele pe care le are. Si face atata bine in jurul ei…
    La intrebarea cu pisica 🙂 – sigur ca stiam ca e o gluma, se vede din atitudinea ta ca nu dai cu parul – ti-am raspuns mai sus: credinta mea este ca nu e necesar sa fii credincios pentru a putea sti diferenta dintre bine si rau. Ca sa fiu putin rautacioasa, daca esti credincios este numai un pic mai usor – ti se da de-a gata. 🙂

    • Zee said,

      28/04/2011 at 5:26 pm

      Hei,
      (poti sa stergi erata, da. multam.)
      N-am vazut Agora ca citisem niste critici cam proaste la adresa-i. Rotten Tomatoes nu-i da prea multe puncte (54%) si eu am destul de mare incredere in site-ul asta. Da’ poate intr-o zi o sa-l vad – daca-l iau gratis de la biblioteca 🙂 Expelled e documentar, deci cumva din alta categorie.
      Vezi ce de comentarii suscita un astfel de subiect… de unde si succesul lu’ de-alde Dan Brown, de ex.
      Chestia cu a fi capabil sa faci diferenta intre bine si rau e valabila si pentru necredinciosi, desigur, pina la punctul in care esti in dilema mare si nu stii care-i calea (mi s-a intimplat, d-aia zic; n-am fost mereu o credincioasa). Si la punctul respectiv, trebuie sa alegi. Cum stii? Eu personal m-am ghidat (volens-nolens, recunosc) dupa ce zice Hristos: pentru voi ce e da, sa fie da, ce e nu, sa fie nu, si ce e mai mult decit asta, de la cel rau este. In aceasta linie, toata povestea cu geneza, teoria speciilor etc. Cum a facut Dumnezeu lumea? Pai daca am sti, am fi ca Dumnezeu. Sf. Pavel zice ca acum cunoastem in parte, dar in imparatia lui Dumnezeu o sa cunoastem pe de-a-ntregul. Eu as vrea sa ajung acolo si pentru ca-mi place sa aflu. Aici pe pamint, imi place si cind nu aflu neaparat (in sens rational) dar imi spune ceva in suflet ca asa e, ca e bine. Credinta are o poezie nespus de frumoasa. E ca atunci cind iubesti pe cineva tare-tare si nu stii daca el/ea te iubeste inapoi, dar tare ai vrea sa fie asa. In ceea ce-L priveste pe Hristos, pentru mine si pentru altii pentru care m-am rugat chiar a facut niste minuni – mici, dar tot minuni au fost, ca nu se pot explica stiintific. Greu de intrat in amanunte, si oricum, nu-i locul.
      Sigur ca nu vreau sa conving pe nimeni, dar nici nu ma mai pot lasa convinsa de teorii partiale cind am simtit intregul in inima mea (aia pacatoasa si incompleta, aci sta minunea). E nemaipomenit de misto sa ti se dea de-a gata, da. Merit? Nu. Da’ asta nu inseamna ca nu ma pot bucura de cadou.

      • capricornk13 said,

        28/04/2011 at 5:43 pm

        Da, normal ca poti sa te bucuri de cadou! 🙂 Si ma bucur pentru tine ca poti 🙂
        Cand esti in dilema mare si nu stii care e calea, pana la urma faci o alegere, nu? Ceea ce spun eu este ca, in inima ta, tu de fapt stii clar ce e bine si ce-ar trebui sa faci. Doar ca uneori nu poti. Da-mi te rog un exemplu de dilema insolvabila. O sa mi-l dai, probabil pe cel din Sophie’s Choice (daca stii filmul/cartea) – si ai avea dreptate, insa situatia respectiva este generata de un RAU aproape inimaginabil, in fata caruia cred ca sunt pusi extrem de putini oameni. Sper…
        Mai sunt cele in care ai de ales intre a face rau cuiva pe care-l iubesti si rau cuiva pe care nu-l iubesti. E clar ce alegi, sigur ca, in principiu, “nu e bine”, dar iubirea e cea mai importanta si pentru Cristos, nu? Stie si el, cred, ca nu poti alege altfel…

        • Zee said,

          28/04/2011 at 7:00 pm

          Nu-mi arde sa scriu despre dileme. Ca tocmai ce-am aflat de pe blogul tau moartea lui Leo Serban si i-am citit articolul lui Plesu din Dilema veche (na dilema!) L-am cunoscut pe Leo. Era un tip tare misto. Am pierdut legatura cu el de cind am plecat din tara acu’ citiva ani, si n-am stiut ca era asa de bolnav. Ma simt rau acum.

          • capricornk13 said,

            28/04/2011 at 10:44 pm

            of, zee; imi cer scuze, chiar ai nimerit in locul nepotrivit 😦
            imi pare tare rau c-a trebuit sa afli in conditiile de aici dac-ati fost prieteni; sincer 😦

  10. mulliganoglu said,

    27/04/2011 at 7:03 pm

    a propos de prozelitism si astea, ferparul popii ciachi mi se pare de o colosala impertinenta:
    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/leo

    “Am încercat să-i spun că e „subiectul“ ideal al îngrijorării divine. Că tocmai oamenii ca el, excepţionali, dar recalcitranţi sînt „ţinta“ acţiunii sacre. Nu adormiţii în certitudini, nu cei bine instalaţi în „cursa“ mîntuirii proprii, nu cei „rezolvaţi“ şi senini pînă la nesimţire. Ci chinuiţii, ezitanţii, risipitorii. Nu cred că l-am convins. Dar sînt sigur că va reevalua lucrurile din perspectiva pe care i-o deschide noul său voiaj. După cum sînt sigur că Dumnezeu îi ştie inocenţa de fond şi se amuză de farmecul inimii lui. “

  11. mulliganoglu said,

    27/04/2011 at 7:07 pm

    p.s. asta mi se pare chiar blasfemie “După cum sînt sigur că Dumnezeu îi ştie inocenţa de fond şi se amuză de farmecul inimii lui”

  12. capricornk13 said,

    27/04/2011 at 8:00 pm

    articolul e foarte bun (si ambiguu); dealtfel stii ca n-avem aceeasi parere despre Plesu
    mie blasfemie mi se pare “dar nu putea fi nici crud, nici prost-crescut”; asa sunt eu…

    • mulliganoglu said,

      27/04/2011 at 10:35 pm

      n-a fost in stare sa taca. nu l-a iertat pe leuta pentru faza cu pozele, alta chestie care a mazgalit profilul ortodoxos al dilemei cu un corn rupt.

      • capricornk13 said,

        27/04/2011 at 10:49 pm

        mulli, asta chiar e un comentariu foarte sincer de la tine; asa e, nu s-a putut abtine sa i-o dea pe cand, pasamite, il elogia; dar esti rau 🙂 oameni suntem, cred ca nici Plesu nu stie ce a scris… subconstientul, alea?

        • mulliganoglu said,

          27/04/2011 at 10:59 pm

          bietul ciachi…
          capri, ai asa niste naivitati (nu c-ar fi un lucru rau)… tu chiar crezi ca plecarea lui leo de la dv a fost din cauza ca se plictisise, astea? dupa faza cu HM si don gabi, ciachi a facut un turneu prin marile centre culturale ale rrominiei sa explice oamenilor de bine, culturali, ca HM e o japita si ca don gabi e un sfantul stefan. jigodie mai mare decat ciachi nu exista in rrominia, e un pirgu imbunatatit (proces in care s-a pierdut umorul).

          • capricornk13 said,

            28/04/2011 at 12:04 am

            Aici ma pierzi; in opinia mea, aia penibila (da rau!) la Ateneu a fost HM. Si nu numai acolo. De curiozitate, tu ai incercat sa citesti ceva din ce scrie?

          • mulliganoglu said,

            28/04/2011 at 9:09 am

            n-am inteles ce ai vrut sa zici.

            am spus ca dupa circul de la ateneu, in care liiceanu a incercat sa atraga spoturile, sa-si lamureasca siesi perioada, rezultatul fiind kaki (se astepta, pesemne, ca HM sa faca frumos in fata Editorului, Boazului Kulturii Rromine), plesu s-a dus la iasi unde a tinut o conferinta in care le-a explicat alora ca Herta Mueller n-avea nici o cadere sa vorbeasca despre rezistenta din cauza ca ea s-a carat etc. nu s-a oprit aici, ci a mai fabricat vreo 3 articolase si inca fo doua conferinte. eu despre asta vorbeam. tu ce ai inteles.

            din ce scrie cine? ciachi? da, am citit pitoresc si melancolie si despre ingeri. gretoase.

          • mulliganoglu said,

            28/04/2011 at 9:18 am

            nu m-am trezit. acum am inteles. am incercat sa citesc. nu-mi place. dar asta n-are nici o legatura cu adevarul si faptele. tu sau familia ta ati avut probleme cu securitatea? ai idee ce inseamna sa fii amenintat in fiecare zi, sa traiesti cu sentimentul ca ti se poate inscena un proces maine? alimentarele erau goale, se gasea numai praf de creveti din vietnam, se facea foamea (sigur, existau descurcaretii de genul cafegiului florescu), iar rezistenta prin cultura balada prin germania federala cu scurte excursii in franta (desi, atentie, nici macar ofiteroii die nu se miscau atat de usor in zona capitalista).

            incepi sa repeti teza gunoaielor cum ca Paul Goma nu conteaza, ca scrie prost.

          • capricornk13 said,

            28/04/2011 at 9:55 am

            Nu, n-am avut probleme cu securitatea. Au incercat sa-l racoleze pe tata in repetate randuri, s-a pishat pe ei, insa nu aveau ce sa-i faca fiindca nu era membru de partid. Deci i-au luat boii de la bicicleta. Probabil o fi fost supravegheat, habar n-am, ca vorbea numai nenorociri, da’ deja prin 70-80 ii lasau in plata domnului pe-aia care doar dadeau din gura.
            Nu repet nicio teza, intrebam dac-ai citit-o de curiozitate, fiindca, in putinul pe care l-am citit eu, lasand la o parte complet valoarea literara, ca evident n-are nicio legatura, am gasit lucruri care m-au facut sa cred ca e nitel deraiata. Mie-mi plac oamenii rationali in spatiul public, atata tot.
            Cat despre baladatul lui Liiceanu stiu marotele voastre. Ma intreb insa cum de nu ti-ai pus tu intrebarea cea mai simpla: daca a colaborat cu Secu de ce n-a iesit asta la iveala pana acum? Ca erau interese…mama, mama!

          • mulliganoglu said,

            28/04/2011 at 10:24 am

            unde vezi tu interese?! a, te referi la circul mediatic? asta e, asa, de democratie. ies numai dosarele unor scriitorasi. plesu parca a fost si prin cnsas. in fine, discutia asta nu duce nicaieri. au m-am inarmat cu rabdare. sunt convins ca in cele din urma, cand nu va mai interesa pe mine, se vor ivi si dosarele marilor oamnei de cultura (care, totusi, exista, chiar daca plesu se plange ca el nu are dosar, desi a avut domiciliu obligatoriu la konaque).

            in lumea asta tre’ sa fii putin deraiat ca sa spui adevarul

          • capricornk13 said,

            28/04/2011 at 10:42 am

            da, plus ca fiecare are adevarul lui! 😀

          • mulliganoglu said,

            28/04/2011 at 11:19 am

            da, capri, HM e o nebuna, Paul Goma la fel. sa ne intoarcem catre rationalii dinescu, grosan, balaceanu-stolnici, breban, pop, …

          • capricornk13 said,

            28/04/2011 at 12:43 pm

            n-am spus asta, mulli; chiar nu;
            nu sunt de partea Fiarei securiste, sa stii! 😀
            doar ca incerc sa fiu impartiala; eu pot, pentru ca n-am suferit ca altii, de pe urma lor, si nici n-am profitat, ca ceilalti; asta-i tot

  13. balinferi said,

    27/04/2011 at 8:02 pm

    Dragă Capricoarnă, pe cât de rău mi-a părut că n-am reuşit să ne vedem, chiar asa mă bucur acum. 🙂 Altfel citeau toţi despre mine că în ce hal m-am îmbătat, cum m-am târât către casă şi pe unde am vomitat.
    Dar poate facem asta la târgul de carte…daca îmi promiţi că nu divulgi secrete.

  14. capricornk13 said,

    27/04/2011 at 8:09 pm

    🙂 daca ajung in Ro la targ, atunci promit 🙂

  15. we said,

    28/04/2011 at 11:38 pm

    @ck, ca sa fii impartiala atunci nu tb. sa scrii ca HM a fost penibila. e un qualifier.
    2. scriitorii depindeau direct de PCR, eu ti-am mai zis asta, aici, si ti-a scapat. toti, dar toti, care plecau peste hotare in stilul asta tb. sa dea cu pixul. culmea, Lii & P zburdau cu avionul pe unde voia el si se ducea la…cea care a fost calcatata in picioare la fizic de secu. ce dracu’ mai!

    impartialitate inseamna ca sa te uiti la ansamblul faptelor in contextul lor. ce naiba, parca suntem la gradinita. faptul ca nu s-a gasit un dosar nu inseamna ca nu exista (stii cine a fost/este la CNSAS, da?).

    apropo, vezi ca Plesu a pierdut un proces la CEDO pe tema asta, poate ar tb. sa te pui la curent cu ce se intampla. la castigat in tara, la pierdut la CEDO – ce tb. sa iti zica asta?

  16. we said,

    28/04/2011 at 11:43 pm

    si ca tot e vb. de HM – astia o urau pe HM inainte sa ia Nobelul, pt. ca a fost cea care a fost scandal imens cand Pata, cu banii ICR, adica ai statului roman, ducea la Germania un securist notoriu & un mincinos la fel de notoriu. a fost scandal in presa, a fost taraboi peste tot.

  17. capricornk13 said,

    28/04/2011 at 11:51 pm

    elfule, daca opinia mea e ca a fost penibila ca manifestari, asta nu inseamna ca incalc vreo impartialitate de principiu; nu contestam fondul a ceea ce sustine HM – ca Secu inca e peste tot etc. – ci forma;
    incerc sa ma uit la ansamblu, insa voi sunteti mult mai informati si priceputi decat mine la politica; in consecinta, poate ar fi mai bine sa tac – vorbesc cam ca blonda-n tramvai

  18. vlad said,

    29/04/2011 at 12:02 am

    Hristos a inviat!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    • capricornk13 said,

      06/05/2011 at 11:11 am

      vlade, dac-ai fi citit atat de atent blogul meu, ai fi vazut si link-ul la voi pe partea stanga!
      LOL!

  19. we said,

    29/04/2011 at 12:17 am

    nu e vorba de asta. totul e la vedere. cautabil, public, ckicluibil. nu e vorba de cine e mai priceput decat cine.
    mai, cand nu iti iese mancarea, nu dai vina pe sf. duh, ci pe ingrediente-calitatea lor, ca puteai sa fii atent ce cumperi, sau pe aiurirea dozajului, ca nu ai citit cat trebuie sau nu suficient de atent.

    si aici e la fel: citeste ce este disponibil – si e la greu – si iti vei face singura parerea.

  20. we said,

    29/04/2011 at 12:28 am

    si ce are scrisul ei cu caftul cu troica de aur? a luat Nobelul, ok?
    ca tie nu iti place sau place e irelevant atat fata de Nobel cat si fata de discutia care a avut la Ateneu. Lii a incercat sa ii adauge capul la colectia personala si a dat chix, pt. ca nemtoaica are coloana.

  21. capricornk13 said,

    29/04/2011 at 8:04 am

    @we: aoleu, am explicat si mai sus – fireste ca n-are nicio legatura cum scrie! intrebam de curiozitate, unora le place altora nu; in ce ma priveste n-am confundat niciodata “omul” cu “opera” 😀
    si pe mine nu ma poate acuza nimeni de fariseism, fiindca scrisesem cu exact cu an inainte sa ia HM Nobelul despre o carte de-a ei, nu m-am apucat s-o citesc dup-aia si sa mananc bors fiindca nu-mi placea coafura dumneaei sau cum a vorbit cu Liiceanu 🙂
    la fel, insemnarea pe care am scris-o cu ocazia Nobelului am scris-o in ziua aia cu ce aveam eu in cap, fara sa citesc nimic altceva inca;
    elfule, mie imi place sa citesc, nu sunt o specialista in masinariile de culise si nici nu vreau sa devin;
    cat despre mancare si ingrediente ai dreptate perfecta, insa nu stiu unde vrei sa ajungi 🙂
    iti pun si eu o intrebare: tu de ce nu incerci sa separi “omul” si “opera” in cazul lui Lii, de exemplu? tie nu-ti place omul, fine; poti recunoaste ca are pagini extraordinare?

    • we said,

      29/04/2011 at 5:33 pm

      la lii am separat deja, am spus deja chiar repetat: am separat fenomenologia de rest. mi se aia de cateva pagini extraordinare. de literatura, de stil, de blabla.
      ma uit la fiecare in primul rand in ce este specializat, daca, si ce a facut acolo – in nisa lui. mi s-a luat de personalitati multiple mioritice, ok? intrebarea e simpla, futu-i: e bun in ceva sau nu?

      lii are fenomenologia.
      plesu nu are nimic.
      pata si mai rau – NIMIC
      ——
      jalnic.

      revenind: HM da, nu e intreaga, si? are Nobelul, nemtii ne-au facut un mare cadou prin ea, iar noi ne-am pishat pe el, ca deobicei, la scena deschisa. prin cine? prin eternii Lii & Plesu.

  22. gingav said,

    29/04/2011 at 1:51 pm

    si, pina la urma, de ce ne chinuim atita sa demonstram ca avem dreptate?…

  23. 29/04/2011 at 2:02 pm

    Şiiii eu am primit doar 4 sms-uri! Mi s-a părut o îmbunătăţire remarcabilă faţă de anul trecut. Iar mesajele erau personalizate, sau conţineau doar “Hristos a înviat!” 🙂 Viitorul sună bine.

  24. mulliganoglu said,

    29/04/2011 at 2:25 pm

    cum ai inchis comentariile la topicul dedicat tsugulanului, semnalez aici o noua productie umoristica de la ionica suciu, zis beci:

    http://www.isuciu.ro/?p=4381

  25. Raluca said,

    30/04/2011 at 12:46 am

    …Capri, intrasem aici la tine cu ”gura plina” si am ramas… bouche-bee si pe drept socata sa aflu (acum,dupa trei saptmani) ca a murit ALS! Dumnezeu sa-i odihneasca sufletul in pace , ca PACEA pare sa-i fi lipsit,cel putin in ultima perioada, mai mult decat orice…

    Ai avut sarbatori frumoase- punctul 13 mai ales.. peste ani ,sunt convinsa, va capata si el un ”priceless”:))… Si e frig la Bucuresti? Pana si aici,in DK ,a fost mai cald ca in RO,eeeeh!
    A propos HM, am citit 3 volume si recunosc ,nu auzisem de ea inainte de povestea cu Nobelul :n-as zice ca a fost tocmai o placere ( la deprimare,ce-i drept, HM mai lipsea) dar din loc in loc exact asta a fost: o placere…are cateva pasaje memorabile, m-a facut sa ma opresc, sa recitesc si mai mai sa fluier admirativ-nåh, zic si eu ca o profana! Cred ca limba romana, oricat de dibaci ar fi traducatorul, ii face o mare nedreptate – ma intreb cat s-a pierdut pe drumul de la germana la romana- cu siguranta suna absolut altfel in original; de aceea nici nu ma mir ca cumnata-mea,care o citeste, firesc, in daneza, a pus-o pe lista favoritelor si chiar mi-a recomandat ”Mennesket er en stor fasan i verden”(cat e de frustrant de aproape de titlul original!!). M-am intrebat cum ar suna HM in romana in original? Daca vreodata ar scrie in romana? Si -cel putin in ceea ce ma priveste- nu pare sa scrie pentru citit in fotoliu/pat/locu´cu tabietu&ritualu´…mie,care urasc sa citesc altundeva decat acasa,”Calatorie intr-un picior” mi-a priit,la recitire si re-recitire in tren-cuvintele se leaga altfel,ritmul e altul (nu credeam ca voi spune asta vreodata).
    A propos de dialogul pomenit HM- Liiceanu( in care eu sunt de partea HM) povesteste Patapievici (stiu ca mulliganoglu si we nu-l plac ,dar totusi…) o intamplare oarecum (oarecum,da?) asemanatoare – e in colectia de eseuri ”Cerul vazut prin lentila”; asta a propos de ton -de durere- de urlet, de reactia publicului la toate astea ”urechile noastre fine se zbarceau neplacut impresionate” (III.18 Urletul/Urletul celor morti fara stire). Concluzia povestii suprapusa dialogului HM-GL ar credita-o,inca o data, pe HM.
    w-end frumos iti doresc!

    • capricornk13 said,

      02/05/2011 at 5:50 pm

      merci, raluca si scuze de intarziere!
      mie nu mi-a placut deloc HM, dar o sa mai incerc la un moment dat

  26. andrei said,

    02/05/2011 at 5:47 pm

    Adica citesc tot, inclusiv comentariile, si nu aflu esentialul: nici care sunt ultimele descoperiri despre originea universului, nici cate kile ai? 😀

  27. minotavr said,

    05/05/2011 at 11:47 am

    De 1 mai ai facut ceva deosebit ?

  28. capricornk13 said,

    06/05/2011 at 11:09 am

    nu 😀 😀 😀

    • minotavr said,

      08/05/2011 at 10:13 am

      Too bad. Ai un talent inascut de a povesti… Orice intamplare netraita si implicit nerelatata de tine se cheama ca este o pierdere pentru noi toti 🙂

  29. capricornk13 said,

    08/05/2011 at 12:55 pm

    multumesc frumos! 🙂


Leave a reply to capricornk13 Cancel reply