Moşmondeli

Mă gândesc, destul de vinovată, la însemnarea despre Corp pe care nu mă îndemn deloc s-o scriu.  Acum sunt pe la sfertul Aripii drepte, însă merge încet şi cu sincope.  Între timp am citit Rădăcina de bucsau aproape până la capăt – sper să scriu o însemnare coerentă la un moment dat, pentru că mi se pare excepţională.  De două zile m-am apucat şi de O limbă comună a lui Sorin Stoica (Rădăcina e puţin plecată de acasă!) şi vreau să cer socoteală lumii literare!  De ce nu este băiatul ăsta cunoscut?  Dacă nu era Florin Lăzărescu probabil n-aş fi auzit niciodată de el – şi este una dintre cele mai cool surprize din ultima vreme!  Dacă vreţi umor necăznit şi inteligent, sinceritate şi spontaneitate fără tuşe de vulgaritate, poveste şi o voce unică, citiţi-l pe Sorin Stoica. 

Printre picături, în paralel cu Orbitor, când eram prea obosită ca să mă concentrez, am recitit Cel mai iubit dintre pământeni.  Poate-mi spune şi mie cineva de ce am fost eu atât de fascinată de cartea asta timp de 15 ani…

Cum într-o seară am descoperit “Sub pecetea tainei” a lui Mateiu, pe care n-o citisem, şi mi s-a părut o bijuterie rară, mi-a făcut poftă de Crai – am cartea la Bucureşti, însă mi-a dat mulliganoglu un link la ea in format electronic.  Mă mai delectez cu câte 5-6 pagini când am o stare propice, mi se par ca un vin bun şi vechi, care trebuie degustat pe îndelete…

Între timp la Viena s-a făcut mai cald decât la Bucureşti, aşa că m-am preumblat prin parcuri şi alei 🙂 sâmbătă şi ieri, întinzându-mă la soare şi povestind ca nişte mori stricate cu un prieten bun sosit în vizită.  Bine c-am apucat să mă bucur de căldură acum, fiindcă în weekend, când plec la Londra, o să fie…ca la Londra, adică 12-14 grade şi ploaie jumătate de zi – aceeaşi prognoză de sâmbătă până marţi dimineaţa când revin.  Sper să reuşesc să fac nişte fotografii cât de cât ok şi să postez şi aici câteva. 

Abia aştept să se coacă cireşele.  Unul dintre puţinele lucruri pe care le regret din România este piaţa în care mă opream în drum spre casă ori spre care purcedeam sâmbătă dimineaţa să iau legume şi fructe adevărate, cu gust,  şi flori din grădinile ţărăncilor (în special toamna).  Aici dai o avere dacă vrei să ai flori proaspete în casă, iar freziile – florile mele preferate – nu au miros 😦

20 Comments

  1. msr said,

    11/05/2011 at 10:27 am

    Sorin Stoica este un scriitor exceptional. Pacat ca s-a stins prea repede (la 28 de ani).
    El a fost totusi semnalat in presa literara si pe bloguri inca de la primul roman: “Dincolo de frontiere” (2002).
    Dupa ce am citit aceasta carte am fost captivat si i-am citit toate volumele, din care, doua postume: Jurnal si Aberatii de bun simt. (dupa “O limba comuna”, de citit neaparat: Jurnal).
    Era preocupat de antropologie culturala.
    Vreau sa-i citesc si cartile din acest domeniu, publicate impreuna cu Zoltan Rostas.

    Cit despre cirese… nu cred ca o sa avem anul asta.

  2. capricornk13 said,

    11/05/2011 at 12:39 pm

    @msr: imi cer scuze daca am gresit, eu citesc bloguri literare din 2007 si nu-mi aduc aminte sa fi vazut nimic nicaieri despre Sorin Stoica; la fel prin reviste – daca a fost ceva presupun ca nu a fost mare lucru…
    de ce sa nu avem cirese?!

  3. mybookishlife said,

    11/05/2011 at 12:44 pm

    Nu stiu cum sunt ciresele la Viena, dar la Bruxelles de-abia ne putem atinge de ele, asa de scumpe sunt!! Visine nu exista, astia nu stiu ce-s alea…Ca sa nu mai vorbim ca aici nu se gasesc fructe de padure decat de sera, buretoase, bune de aruncat la gunoi. E si Romania aia buna la ceva 🙂
    Am citti si eu un Sorin Stoica, poate ar trebui sa scriu despre el.

  4. capricornk13 said,

    11/05/2011 at 12:53 pm

    pai nici eu nu (prea) stiu cum sunt ciresele la Viena, insa ma voi chinui sa merg in Naschmarkt la vremea lor si sunt sigura ca voi gasi ceva care sa semene a productie proprie, nu de sera; mai e o piata foarte trendy mai nou, tot de-asta “bio”, sper sa am noroc 🙂
    da, te rog scrie, deocamdata eu nu am gasit alta carte de-a lui

  5. capricornk13 said,

    11/05/2011 at 12:56 pm

    auzi? dar tu cum de te-ai oprit si-ai reinceput (in ce forta!!! o carte pe zi!) pe blog? uitasem si sa mai trec pe la tine, ca era pauza absoluta! bravo, merg sa citesc! 🙂

  6. mybookishlife said,

    11/05/2011 at 1:02 pm

    aaa, pai m-am oprit ca nu mai aveam timp ma concentrez la scris, si am avut o perioada in care nici nu prea am citit. Prea multe neamuri in vizita, prea multi draci, din astea. Si intr-o zi m-a lovit ca imi lipseste si ca ametitul ala de blog ma face fericita, asa ca am reluat. Iar o carte pe zi, as vreau eu, dar nu citesc asa repede 🙂 Am unele carti citite si pe care nu vreau sa le uit, asa ca am scris repede pana nu imi pleaca din cap.
    Multumesc de incurajari, eu te citesc tot timpul, esti grozava!

  7. capricornk13 said,

    11/05/2011 at 5:21 pm

    Multumesc frumos, nu chiar grozava, dar ma bucur ca ma citesti 🙂
    Asta cu blogul care te face happy e un lucru tare bun, sa te tii! 🙂

  8. A Reader said,

    11/05/2011 at 6:45 pm

    Dragele mele capricorn si Raluca din Danemarca,

    Cum e cu putinta ca amandoua sa uitati de blogul meu de carti electronice, pe care doar amandoua ati comentat si deci ati vazut ca ma ocup acolo cu convertirea cartilor autorilor romani clasici si nu numai in ebooks – si am inceput seria tocmai cu Craii de Curtea-Veche ! E de inteles (in circumstantele actuale) ca mulliganoglu s-a facut ca a uitat de cartea de la mine (desi, cum vedeti, comentase chiar acolo), dar m-a surprins foarte tare ca voi ati uitat de-adevaratelea ! Culmea, se folosesc de cartile convertite de mine necunoscuti care m-au descoperit cu google, iar voi nu…

    • capricornk13 said,

      11/05/2011 at 8:42 pm

      aoleu! ce tampita sunt!!! da, am uitat complet, si doar am intrat de atatea ori – la inceput included…
      vaiiiiii; mii de scuze, bughi, nu stiu ce-a fost in capul meu

    • mulliganoglu said,

      12/05/2011 at 5:22 am

      bughi, sigur ca n-am uitat, dar copia pe care am gasit-o e mult mai buna decat “convertirea ta”; are proza, poezia si doua eseuri cunoscute mai mult fanilor.

      oricum, bughi, confirmi, confirmi

      • we said,

        26/05/2011 at 3:03 am

        stamate, recunoaste ca ai facut-o premeditat! ignori pe bughi! drept pedeapsa, sa-l citesti proust pe telefonul celular.

    • mulliganoglu said,

      12/05/2011 at 5:25 am

      si inca ceva, bughi: cu ce e mai buna “convertirea” ta decat cea de la wikisource?

      • capricornk13 said,

        12/05/2011 at 9:51 am

        inteleg comentariul de mai sus, dar pe asta nu; bughi a facut o treaba buna, de ce sa facem comparatii? e loc pe net pentru toata lumea, nu?

        • mulliganoglu said,

          13/05/2011 at 9:46 am

          tocmai d-aia nu inteleg de ce te cearta; e loc pentru toata lumea, nu?

          m-am gandit ca are un motiv bun, o varianta in care cele cateva minore greseli (mai mult virgule) de pe wikisrc sunt corectate.

  9. Micawber said,

    11/05/2011 at 7:21 pm

    Am scris si eu mai demult despre o carte a lui Sorin Stoica – destul de amestecata, cu lucruri bune si lucruri mai putin bune. Multe senzatii de deja vu (sau deja lu), dar am mai vorbit – originalitatea e floare rara. Pe de alta parte, omul a murit, asa ca n-ai ce sa-i mai ceri, isi poarta si el posteritatea, asa cum e. Poate daca mai traia si scria iesea ceva mai bun, n-o sa stim niciodata.

    http://ce-am-mai-citit.blogspot.com/2010/03/sorin-stoica-aberatii-de-bun-simt.html

  10. capricornk13 said,

    11/05/2011 at 8:31 pm

    @micawber: mie mi se pare foarte proaspăt Sorin Stoica; poate aveţi dreptate şi nu este total original, însă cred că are un stil propriu bine închegat;
    nu ştiam c-a murit, am văzut în comentariul lui msr de mai sus şi mi-a făcut aşa de rău că nici n-am mai comentat; cum să mori la 28 de ani?! offf 😦

  11. mybookishlife said,

    11/05/2011 at 8:55 pm

    @a reader: vai, ce bijuterii am descoperit la tine pe blog!! Mii de multumiri!


Leave a Reply

