Bookfest Trip

Pesemne că numai o zărghită ca mine îşi putea lua bilet de avion luni pentru vineri ca să meargă la Bookfest, dar uite c-am făcut-o şi pe asta.  Băi ce face cultura din om! 😀  Bine, şi cultura de hamei vreau să zic, fiindcă din cele 8-9 ore petrecute la Bookfest sâmbăta trecută am stat înăuntru la cărţi, în total, vreo 40 de minute.  Ce vreţi, era o vreme splendidă, terasele aprovizionate cu bere rece, iar prietenii de milioane.  Cum nu ne mai văzuserăm de cel puţin jumătate de an, aveam o grămadă de povestit şi nu se face să deranjezi lansările serioase de carte, nu? 🙂  Fără prieteni şi fără mama nu ştiu ce mă făceam în weekendul la Bucureşti, pentru că l-am început cu un doctorat în prostie.  Vineri noaptea, pe la 3, după o vizită direct de la aeroport la terasa unde se încheia cenaclul SRSFF, apoi la nişte prieteni unde am jucat iams, am coborât din taxi în faţa blocului meu din augustul cartier Balta Albă.  Mi-am luat trolley-ul, geanta, sacoşa de duty-free de lângă geantă şi am intrat fericită în scară – fericită că de data asta nu mi-am mai uitat cheile de la casă la Viena ca data trecută, aşa că nu am rămas în drum, şi că n-am uitat nimic în taxi (data trecută îmi uitasem Blackberry-ul de birou în taxiul de aeroport din Viena).  Nu mică mi-a fost mirarea a doua zi, după duşul de dimineaţă, când mă pregăteam să plec la Bookfest, că portmoneul meu ia-l de unde nu-i!  Bani n-aveam cine ştie ce în el, însă conţinea absolut toate cardurile mele plus buletinul.  Cum plătisem taxiul din portmoneu cu o seară înainte, am coborât să-l caut în cei cinci metri care despărţeau intrarea blocului de locul unde mă lăsase taxiul. Evident că nu era… Presupun că eşuasem în încercarea de a-l pune înapoi în poşetă şi am nimerit pe lângă.  După un scurt interval de disperare, mi-am dat seama că n-am niciun motiv adevărat de stres.  Cardurile se pot bloca, de bani pentru cărţi aveam eu să fac rost de undeva, paşaportul era într-un buzunar al poşetei, deci puteam să plec înapoi la Viena duminică seara, cool… Buletinul era o problemă, dar presupuneam că sunt în stare cei de la consulatul din Viena să mi-l refacă, plus c-am constatat mai târziu că am avut o inspiraţie fenomenală şi cardul de pe contul curent din Austria era în geantă, deci aveam acces la ceva bani (din fundul overdraftului, cum îi stă bine românului înainte de salariu!).  Bref, l-am rugat pe un prieten bun şi drag să vină să mă ia cu taxiul pe care nu aveam cum să-l plătesc şi am plecat la Bookfest într-o dispoziţie de zile mari!  Pe drum mi-am dat seama că pot să scot chiar bani de cărţi şi de taxi de pe cardul austriac (doh!), aşa că nimic n-a mai stat în calea fericirii mele.

Recolta de cărţi a fost următoarea (am fost fix la trei edituri ca să nu mă dau în bărci, bani cam puţini, cum spuneam!):

Humanitas

Zen. Jurnal 2004-2010 – Mircea Cărtărescu

Opera poetică – Fernando Pessoa

Fenomenul Piteşti – Virgil Ierunca

Cupa de cleştar – Yasushi Inoue

Toate minţile tale – Vlad Zografi

Vinea

Momfa – Ioan Es. Pop

d great coman – Dan Coman

poker face – Rita Chirian

frumuseţea bărbatului căsătorit – Diana Geacăr

limbajul dispariţiei – Angela Marinescu

Amintiri pentru tatăl meu – Radu Vancu (2 exemplare, de-a făcut Radu mişto c-am luat un sfert din tiraj!)

Charmides

Ieudul fără ieşire – Ioan Es. Pop

La două zile distanţă – Marin Mălaicu-Hondrari

Autobuzul cu cocoşaţi – Nora Iuga

Aula

Poeme alese 1966-1989 – Mircea Ivănescu

Poeme alese 1975-2000 – Alexandru Muşina

Poeme alese 1975-1990 – Florin Iaru

Tracus Arte

Cele mai frumoase poeme din 2010, selecţie de Claudiu Komartin şi Radu Vancu

Două povestiri – Cosmin Perţa

Un om din Est – Ioan Groşan

Dacă mai punem la socoteală şi cadoul de la Bebe (Dandysmul de Barbey d’Aurevilly, pe care-l căutam de mult) şi Helionul şi antologia Balaurul şi Mioriţa primite de la Feri, cred că se adună de o grămăjoară bună! 🙂  Sigur c-ar mai fi fost cel puţin 200 de cărţi pe care mi le-aş fi dorit (numai când mă gândesc la Kostas Venetis a d-lui Soviany mă apucă nervii, dar am promis că nu trec pe la Polirom şi CR fiindcă sunt mult mai ieftini pe site), dar atât am reuşit de data asta.  De întâlnit m-am întâlnit cu foarte multă lume, dintre bloggeri cu white noise, dreaming jewel, liviu şi ionuca, iar cu Miruna Vlada am venit şi vineri de la Viena în acelaşi avion!  Îmi mai pare rău că n-am ajuns decât la una dintre cele trei lansări ale d-lui Liviu Radu şi că n-am apucat cumva să-mi iau cărţile, însă mai am timp şi data viitoare – sper să ajung prin iulie din nou.

Saga s-a terminat surprinzător de bine pentru România – luni dimineaţa, după ce eu mă întorsesem la Viena şi îmi blocasem, firesc, toate cardurile, a venit un vecin şi i-a adus mamei portmoneul meu intact (cu excepţia banilor din el, fireşte!).  Îl găsise sâmbătă dimineaţa aruncat în spatele blocului şi mă căutase în fiecare zi (dar cum eu am hălăduit prin târg…de!).  Incredibil, dar adevărat.  Aşa că astăzi, când îmi sosesc nişte prieteni buni în vizită, în drum spre Paris, îmi recuperez actele şi cardurile vechi (majoritatea nefolositoare acum, dar măcar să le tai!) precum şi cardurile noi de pe conturile din România.  Un final neaşteptat pe care cred că, la cât de zăludă sunt, nici nu-l meritam!

Următorul trip, de la care promit că pun şi poze, începe joi dimineaţă.  Plec spre la citta eterna într-un weekend uşor prelungit până luni.  De acolo promit că nu cumpăr cărţi şi că am mai multă grijă de bulendrele de prin poşetă.  Nu de alta, însă mi-e puţin teamă de conaţionalii noştri! 🙂

17 Comments

  1. Balin Feri said,

    05/06/2011 at 9:29 am

    Vreau poze, dar să te vezi si tu, nu doar oraşul. Pentru simplul motiv că de ochii tăi mi-e mai dor decât de Roma.

  2. capricornk13 said,

    05/06/2011 at 10:16 am

    🙂 stii foarte bine ca nu public poze cu mine! 🙂

  3. Balin Feri said,

    05/06/2011 at 11:56 am

    da, draga mea, ştiu, dar ştiu şi că posezi una bucată adresa de e-mail aparţinând subsemnatului şi mai ştiu şi că ştii că vederea ta mă bucură mereu!

  4. 05/06/2011 at 8:29 pm

    Prea multi români, dar mi-e drag să-i văd pe acolo pe Es. Pop și pe Ivănescu! Prea multe poezii, dar, mnoa, gusturile… 🙂 Who the f*** are the others? Iaru?

  5. voicunike said,

    05/06/2011 at 9:27 pm

    Barem trimite-mi poza care mi-ai facut-o, please! 🙂

  6. white noise said,

    05/06/2011 at 9:56 pm

    si eu vreau pozeeeeeeeeeee 🙂
    si astept sa zici cum suna vlad zografi.

  7. capricornk13 said,

    06/06/2011 at 7:24 am

    @feri: negociem 😀
    @cristian: da, in afara de cartile de la Humanitas (si oricum este si Pessoa printre ele) mi-am luat numai poezie; Florin Iaru este unul dintre cei mai cunoscuti poeti – generatia Cartarescu; eu nu l-am citit pana acum decat pe sarite in volumul colectiv Aer cu diamante cu Cartarescu, Traian Cosovei si Ion Stratan, asa ca nu ma pot pronunta; ceilalti sunt aproape exclusiv generatii noi (cu exceptia Norei Iuga si a Angelei Marinescu, desigur); despre Radu Vancu am mai scris vreo trei postari dealtfel, cred ca e preferatul meu 🙂
    @voicunike: se face, ti-o trimit ca e chiar misto!
    @white noise: si dvs. doamna! nu stiu cand ajung la Zografi, ca uite si tu ce prapad e aici! 🙂

  8. liviu radu said,

    06/06/2011 at 1:36 pm

    m-am bucurat mult sa te vad, am fost fericit ca ai fost la lansare… dar de ce domnul liviu radu? sigur, ma straduiesc sa fiu un domn… oricum, ne-ai adus un strop de bucurie tuturor celor care am avut favoarea sa te avem in preajma.

  9. capricornk13 said,

    06/06/2011 at 2:16 pm

    @liviu: îţi mulţumesc mult pentru cuvintele calde! pentru mine a fost o mare bucurie să te revăd şi să constat că eşti la fel de productiv, premiat şi, mai ales, bine dispus! şi desigur că eşti un domn!

  10. 07/06/2011 at 7:35 pm

    Ce fain că ai venit cu avionul! la anul ar trebui să se facă un barter între cursele interne şi târgul de carte! 😀

  11. capricornk13 said,

    08/06/2011 at 5:46 pm

    Monica, pai am venit de la Viena, ca eu aici locuiesc 🙂

  12. ionuca said,

    08/06/2011 at 7:59 pm

    Mi-a părut super bine să te revăd și mi-ar fi plăcut să stăm să povestim, dar noah, așa a fost să fie… Oricum, it was great! 🙂

  13. Octavian Soviany said,

    08/06/2011 at 11:19 pm

    stai linistita, ai un Kostas Venetis pus la pastrare!

  14. of said,

    11/06/2011 at 1:04 am

    Băi, deci, ca să zic aşa, mulţumesc pentru nişte anume cuvinte… 🙂

  15. capricornk13 said,

    17/06/2011 at 9:51 am

    @ionuca: lasa ca n-au intrat zilele in sac! 🙂 ma bucur tare ca ne-am vazut si la targul asta!
    @octavian soviany: aaa, multumesc frumos, m-am emotionat!
    @of: ???

  16. of said,

    19/06/2011 at 11:07 pm

    Pentru nişte anumite cuvinte de la tine, la bucfest. Lasă, tu primeşte mulţumirile, că-s sincere. 🙂

  17. capricornk13 said,

    20/06/2011 at 11:18 am

    🙂 acum m-am uitat la mail, nu-mi dadeam seama cine imi scrie! 🙂 in cazul asta, cu placere si cu drag 🙂


Leave a Reply

