Cool Shopping

Ieri mi-a venit o idee măreaţă.  Mă enervam de fiecare dată când coboram până la Thalia să mai văd ce cărţi îmi fac cu ochiul că prostănacii ăştia nu mai comandă Carson McCullers în engleză.  Le-am cumpărat eu acum un an sau aşa ceva The Ballad of the Sad Cafe şi de atunci nu mai au nici măcar o carte de-a ei (era ultimul exemplar).  Acum o săptămână, când mi-am luat un album Caravaggio şi un Escher (erau reduse la 9.99; mai au şi Dali – luna viitoare…) chiar vroiam să mă duc, să-mi calc pe inimă şi să mi-o cumpăr pe McCullers în germană.  Nu mai ştiu de ce n-am pus în practică, probabil mă grăbeam.  După care ieri m-a fulgerat cât sunt de tâmpită.  S-a inventat internetul!!! Şi Amazon…şi Book Depository!  Cum Book Depository se laudă că au free shipping, m-am îndreptat pentru prima dată spre ei.  Am făcut comanda aproape imediat.  Site-ul e mult mai user-friendly decât Amazon, unde trebuie să treci prin vreo 6 ecrane şi să spui şi cum o cheamă pe pisica vecinului (chiar dacă eşti user înregistrat).  Plus că, într-adevăr, shipping-ul e pe degeaba – cel puţin către Austria.  Am găsit absolut tot ce-a scris Carson McCullers, inclusiv autobiografia ei rămasă neterminată.  În plus, am dat peste o carte a lui Harold Bloom despre ea.  N-am cumpărat-o, fiindcă era un hardcover de 35 EUR şi mi s-a părut scumpă, în schimb am dat un search pe Harold Bloom, fiindcă de mult vroiam Canonul, şi mi-am luat nu mai puţin de 3 cărţi de-ale lui la nişte preţuri foarte rezonabile.  În continuare lista de shopping şi recomandarea mea călduroasă către site-ul britanic, merită!  Una dintre cărţile lui Bloom a fost 5 EUR, deci cam cât aş fi dat pe ea în România (dacă-mi amintesc bine Anxietatea influenţei a fost cam 20 de lei).

Illumination and Night Glare – Carson McCullers (autobiografia)

The Member of the Wedding – Carson McCullers

Reflections in a Golden Eye – Carson McCullers

Clock without Hands – Carson McCullers

The Heart is a Lonely Hunter – Carson McCullers

The Mortgaged Heart – Carson McCullers

Art of Reading Poetry – Harold Bloom

The Western Canon – Harold Bloom

The Best Poems of the English Language – Harold Bloom

6 Comments

  1. ameer said,

    28/06/2011 at 5:23 pm

    foarte misto Reflections in a golden eye 😉

    Si bookdep rulz, daca pot sa folosesc aceasta expresie profana ;). Si in Romania au free delivery, sunt rapizi, reliable…io ii recomand pe unde apuc :))

  2. capricornk13 said,

    28/06/2011 at 6:03 pm

    Da, ştiu că Reflections… e mişto, a recenzat-o terorista şi de acolo m-am şi hotărât să mă apuc de McCullers – numai că nu am găsit aici decât Ballad, cum spuneam. Mi-a plăcut la nebunie, nu mi-a venit să cred că nu e mai cunoscută, e o scriitoare excepţională!

  3. biancas said,

    04/07/2011 at 9:43 pm

    Da, şi “Reflection”, mă rog, cică e un pic mai sofisticată, – mie mi s-a părut fantastică – însă “Inima e un vînător singuratic” e mi-nu-na-tă. Un soi de Thomas Mann, succint, sau un Faulkner dezvoltat :-)) E super tipa, însă Ballad nu am citit. Doar ce am apucat în traducere la noi.

  4. capricornk13 said,

    05/07/2011 at 11:28 am

    Hei, multumesc frumos, abia astept sa vina transportul atunci! Ballad nu a fost tradusa in romaneste, asa este. E o colectie de povestiri care mie mi s-a parut fantastica. Intetesante comparatiile tale, nu m/as fi gandit la Mann, probabil cel din proza scurta, nu?

  5. biancas said,

    06/07/2011 at 1:50 pm

    Aham. Cea mai drăguţă fază este că i-am împrumutat “Inima…” unei prietene, împreună cu “Particulele elementare” a lui Houellebeque şi “Noua dezordine amoroasă”, a lui Bruckner & Finkielkraut. Prietena, fiind nevastă de preot ortodox şi mamă a trei copii, mi le-a înapoiat înspăimîntată. Zice: “Vai, ce mi-ai făcut, numai “Inima-i un vînător singuratic” am putut să citesc la lumina zilei, pe celelalte le citeam noaptea sub plapumă, să nu mă prindă cineva” :-)) De unde se vede că e o carte de citit la lumina zilei. Oricum, i-a plăcut foarte mult. Şi nu doar din pudoare 🙂 Are pagini de o delicateţe tulburătoare. Aşa că abia aştept s-o citeşti şi să scrii ce crezi despre ea.

  6. capricornk13 said,

    06/07/2011 at 2:24 pm

    🙂 🙂 🙂 fabuloasă povestea cu prietena soţie de preot! săraca! oricum, mie nici McCullers nu mi se pare tocmai de citit la predica de la şcoala duminicală! ok, nu e câte o felaţie pe pagină, ca la Houellebecq, însă e foarte dur substratul scrierilor ei


Leave a Reply

