PDS cu totul şi cu totul…

Spre marele meu noroc, zilele astea stau de vorbă cu Miruna şi Octavian. Aseară, după lectura lui Filip Florian şi frumoasa tradiţională întâlnire de după, am auzit unele dintre cele mai frumoase versuri (cuvinte, gânduri, spuneţi-le cum vreţi!) de ani şi ani!  Autorul se numeşte Darie Magheru şi, din păcate, trăieşte aproape numai în memoria formidabilă a lui Octavian. Bucuraţi-vă…pe mine m-au mişcat atât de tare, că nu pot să adaug nimic:

Icoană spartă cu ţară

Cad seduse frunze fără fiinţa somnului

Toate ţărmurile Maicii Domnului

Pe ventricul s-a lăsat eclipsă

Pleoapa de la Răsărit e lipsă

Nu muriţi şi var şi var cât numeri

Din conceptul nopţii până-n umeri

Nu-i mai umblă în aval condurii

Geografia sânului şi-a gurii

Bate-un vânt… stă cuarţ în Marte omul

Ape-au curs, dar păstrăvii-s de os

Maica Domnului cu flori şi frunze

Aici, sub cruce, împietri frumos…

11 Comments

  1. Micawber said,

    10/07/2011 at 5:15 pm

    Acum stiti si dvs. ca e chestie de aplecare personala, dar daca m-ati intreba (banuiesc ca nu e cazul!) as zice ca poezia e de un gust indoielnic, un fel de pastisa dupa Blaga si Adrian Paunescu si posibil si dupa altii, cu rezultate modeste. E scrisa, sa zic asa, cu traire, dar e genul de ‘traire’ din oracolele scolare. In rest, nu am motive sa ma indoiesc ca Darie Magheru a fost un om cat se poate de onorabil in viata civila si e probabil firesc ca amicii sa-i pastreze o amintire pioasa.

  2. capricornk13 said,

    10/07/2011 at 6:52 pm

    Gusturile noastre, după cum ştiţi, nu se aseamănă de multe ori! Dar sigur că v-aş întreba, de ce nu? Revenind – a pastişă după Blaga poate sună, fiindcă înţeleg că era un admirator al lui Blaga, dar să mergeţi până la a spune că e pastişă după Păunescu mi se pare o mare exagerare.

  3. mulliganoglu said,

    11/07/2011 at 11:48 pm

    vai tie, capri, daca aste-s cele mai frumoase versuri pe care le-ai auzit “de ani si ani”!, vorba ‘ceea: doamne, ajuta!

  4. mulliganoglu said,

    11/07/2011 at 11:50 pm

    p.s.: am uitat virgula vocativului

  5. capricornk13 said,

    12/07/2011 at 8:51 am

    am corectat virgula;
    am exagerat? 😉

  6. mulliganoglu said,

    12/07/2011 at 9:46 am

    virgula din “doamne, ajuta!”. merci, oricum!

    versurile astea sunt ridicole (Pe ventricul s-a lăsat eclipsă), cand nu-s de o prostie inspaimantatoare (Bate-un vânt… stă cuarţ în Marte omul– cred ca orice om normal se gandeste la pârț). demne de un cenaclu de poezie dan diaconescu.

    iata ca se poate mai rau decat jelaniile doctorului voiculescu, care au fost cosmarul orelor de romana in liceu

  7. capricornk13 said,

    12/07/2011 at 11:00 am

    cum spui tu 🙂
    voiculescu s-a facut in liceu? eu una nu-mi aduc aminte… esti sigur?

    • mulliganoglu said,

      12/07/2011 at 4:04 pm

      eu asa imi amintesc, altfel nu vad cum as fi putut afla de atentate la bunul simt si onoarea limbii romane precum “in gradina ghetsimani”

      • capricornk13 said,

        12/07/2011 at 6:35 pm

        cred că profu meu de română a sărit peste lecţia aia, dacă într-adevăr era în programă… eu n-am citit voiculescu în viaţa mea, de-aia zic şi măcar pentru bac aş fi trecut prin el…

  8. Vasile said,

    12/07/2011 at 2:42 pm

    nu mi-a placut decat randul “Geografia sânului şi-a gurii’ in rest ,frectie antireumatismala pt pensionari cu CASplatit.

  9. capricornk13 said,

    12/07/2011 at 6:36 pm

    vasile: asta e, dacă numai un vers ţi-a plăcut… bun şi ăla!


Leave a Reply

