Impuls de moment

Iarăşi am intrat pe site la Polirom şi am făcut prăpăd.  Motivul nu-mi este cunoscut, fiindcă în ultima vreme n-am reuşit să termin nici măcar o carte nouă (mă chinui la The Heart Is a Lonely Hunter a lui Carson McCullers de aproape 3 săptămâni, deşi este splendidă).  E adevărat că am recitit, în nopţi insomniace, Jocul lui Ender, Vorbitorul şi jumătate din Xenocid, dar asta cred că nu se pune.  În fine, lista e mai jos, am pus pe ea şi împricinaţii de la care am aflat despre sau care mi le-au recomandat.  Dacă simţiţi nevoia să faceţi vreo recomandare, vă invit cu mare plăcere.  Doar ţineţi minte că trebuie să vă gândiţi, eventual, la nişte nopţi ploioase de toamnă, fiindcă am comandat cărţile în România, unde habar n-am când ajung.  Oricum, după ce plec într-un scurt concediu în US, pe 27 august.  Mâine merg la ambasadă să-mi iau viza (poate n-o iau, ha!ha!) Dacă vreţi să vedeţi cam ce fac acolo, mergeţi pe www.burningman.com 🙂  Nu vă mai spun că mi-e de pe acum o silă grozavă de zborul acela de 11 ore de la Frankfurt la San Francisco…

Între timp mai stau să mă gândesc dacă să dau o fugă până la Berlin weekendul ăsta.  Fascinant oraş, însă n-aş avea decât două zile şi e cam puţin… Globul de cristal mi-a zis să merg, dar nu plăteşte el avionul, fir-ar să fie! 😀

Lista de pe www.polirom.ro:

Memorii, Amintirile peregrinului apter, Rotonda plopilor aprinşi, De dincolo de ape – Valeriu Anania (via bughi)

Numele mierlei – Radu Pavel Gheo (via tero)

Venea din timpul diez – Bogdan Suceavă (via mihaela ursa şi eva)

Cu puţin timp înaintea coborârii extratereştrilor printre noi – L.D. Teodorovici

Cine adoarme ultimul – Bogdan Popescu

Amor intellectualis. Romanul unei educaţii – Ion Vianu (via micawber)

Planeta mediocrilor – Ioan Groşan

Simion liftnicul – Petru Cimpoeşu

Prinţul din negură – Carlos Ruiz Zafon

Harta şi teritoriul – Michel Houellebecq

Toate numele – Jose Saramago

Minciuni de vară – Bernard Schlink

Dialoguri – Jorge Luis Borges, Ernesto Sabato

Familia lui Pascual Duarte, Stupul – Camilo Jose Cela

Cât de mult o iubim pe Glenda, Bestiar – Julio Cortazar

Vorbeşte, memorie – Vladimir Nabokov

Versetele satanice – Salman Rushdie (ei bine, da, tocmai pe asta n-am citit-o…)

Teorema – Pier Paolo Pasolini

18 Comments

  1. we said,

    08/08/2011 at 7:50 pm

    harta si teritoriul, cumva de la isuciu?:) nu da!!:))

  2. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 8:03 pm

    io zic sa intri si la pandora m, sa iei poemele lu’ domnu’ leo (niste kkturi, gen kardiogramele unui robot injunghiat in qur sau ultimele imagini ale basculantei in cadere pe Saua Dichiului)

  3. 08/08/2011 at 8:38 pm

    felicitări pentru ultimele 8-9 dăraburi. Dar Teodorovici?! Din nou, cine?

  4. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:20 pm

    @we: desigur, doar nu de la goncourt! 😀
    @mulli: omule, omu’ s-a dus; enough…
    @cristian: e un link la site-ul lui la mine; foarte bun scriitor – http://teodorovici.ro
    mie mi-au placut foarte mult povestirile si romanul lui
    multumesc frumos pentru apreciere 🙂

  5. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 10:29 pm

    eu comentam poemele, nu JaPizza. si, oricum, conteaza? vorba lu’ Ieyasu (Tokugawa): daca iti iei H-ul sau ramai, e totuna. sunt convins ca i-ai auzit pe unii vorbind foarte urat despre Porkul Paunescu si despre zeul sau, Niku Chau. si la fel de convins sunt ca nu le-ai zis sa inceteze, ca “oamenii” sunt morti si astea. deci?

  6. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:49 pm

    deci nimic; nici la paunescu n-am zis altceva decat nimic (atunci cand a murit, in rest oi fi zis, darwin stie); m-a plictisit subectul, atata tot; sunt convinsa ca esti capabil sa gasesti un inamic viu 😀

  7. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 10:53 pm

    nu se mai naste ca sandelle. cum ameninta ba cu bataia, ba cu tribunalul, ba cu contabilul della sts, ionica suciu. nimeni nu se jiqneste ca domnu’ leo. pacat ca moartea l-a luat atat de repede, mai avea mult de suferit p-acilea.

  8. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:58 pm

    să ştii că am senzaţia că lui i-ar fi plăcut că tocmai tu îl readuci în discuţie continuu; noroc cu duJmanii, nu-i aşa?

  9. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 11:02 pm

    vorba lu’ calinescu (alt pripas): numai sa se vorbeasca. crezi ca ma deranjeaza senzatia ta?! lol! pe mine ma amuza Sandu Belle si prajit. stii ca nu-mi pasa de ce crede lumea buna, cititoare de carti si astea. cred ca tactica ta e gresita.

  10. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 11:16 pm

    n-am nicio tactică (aia pe care o presupui tu, anume că încerc să te dezarmez cu presupunerea că ar fi penibil să continui cu atacurile împotriva lui fiindcă astfel ar câştiga el);
    doar m-am plictisit

  11. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 11:22 pm

    eu nu. chiar mi-e nitel dor de bietu’ leo. cum s-a stins el… precum becul dintr-o halta in care nu mai opreste nici personalul (aste e deja elegie, sa ma opresc aici).

  12. capricornk13 said,

    09/08/2011 at 8:58 am

    aha, cum spui tu…

  13. Beatrice said,

    10/08/2011 at 9:15 pm

    Vorbeste, memorie de Nabokov mi s-a parut excelenta, mai ales primele doua treimi.

  14. capricornk13 said,

    11/08/2011 at 10:21 am

    @beatrice: eu inca nu am avut curaj sa ma apuc de alt Nabokov in afara de Lolita… si toata lumea mi-a spus ca fac rau, asa c-am pus mana sa fac bine 🙂

  15. 06/10/2011 at 10:31 am

    Ai aflat vestea cea buna ? 🙂 🙂 🙂 (daca nu, vezi postul meu de azi 😉 )

    Deci am avut dreptate atunci, in aprilie… si nu ma pot abtine sa-ti zic “ti-am zis eu” 🙂

    Pacat ca n-ai tinut pariul – dar am constatat cu placere ca una din cartile pe care le aveam in vedere ai cumparat-o tu din propriul imbold. Abia astept sa vad ce scrii despre ea… desi ma cam tem ca daca cumva n-o sa-ti placa… si ai dat pe ea cat pe 2 carti normale…

    Si btw, merci pt mentionare…

  16. capricornk13 said,

    06/10/2011 at 5:12 pm

    multam de veste (si aici)
    n-ai de ce sa-mi spui “ti-am zis eu”, sunt absolut convinsa in continuare, ca si atunci, ca evenimentul despre care vorbeam nu are nicio legatura cu hotararea ei!

  17. mulliganoglu said,

    06/10/2011 at 10:30 pm

    v-ati scos, a inviat goddessa

  18. capricornk13 said,

    07/10/2011 at 1:28 pm

    @mulli: ei bine, da! ne-am scos!


Leave a Reply

