Ich liebe diese Stadt!

O să-mi fie destul de greu să vă explic de ce Berlinul este, posibil, cel mai cool oraş în care am fost eu până acum.  Degeaba o să vă pun poze, e prima dată când simt că sunt complet irelevante.  Dealtfel am petrecut fix două-trei ore prin locurile “turistice” şi acolo am făcut fotografii – în rest nu avea sens şi nici n-aveam chef, sunt lucruri mult mai mişto de făcut în oraşul ăsta! 

Am ajuns în Berlin sâmbătă, pe 13 august, adică la exact 50 de ani de la ridicarea Zidului.  Găsiţi amănunte la zum aici.  Cu ea am preumblat şi da, ne-am şi oprit timp de 1 minut la ora 12, ascultând clopotele din Dom.  Mă gândesc cât de science fiction mi s-ar fi părut posibilitatea de a petrece acest weekend într-un Berlin fără zid acum 21 de ani.  Venind eu de la Viena, unde locuiesc… Bollocks, man!  Aşa că le mulţumesc mult berlinezilor c-au fost cei care au dat startul distrugând the first brick in the Wall.   

Revenind – dacă sunteţi turişti din aceia clasici cu ah! oh! vai! şi aparatul foto de gât în căutare de oraşe cu arhitectură perfectă şi istorie de sute sau mii de ani, părerea mea este să nu mergeţi la Berlin.  Nu că acest fel de turism n-ar fi totalmente respectabil din puntul meu de vedere, l-am făcut şi eu.  Mai mult decât atât, în ciuda părerilor aproape unanim contrare pe care le auzisem, mie Berlinul mi se pare un oraş foarte interesant şi din punct de vedere estetic/urbanistic datorită spaţiilor largi, eclectismului şi faptului că e atât de evidentă întâlnirea a două lumi.  Ce vreau să spun, citând-o un pic şi pe zum, este că Berllinul e departe de a fi Paris sau Roma, iar cine se aşteaptă la un peisaj similar şi îşi doreşte aşa ceva, trebuie să meargă acolo, nu aici.  Evident că, dacă vrei la muzeu, Berlinul este foarte ofertant – există Museum Insel cu cel puţin 4 muzee pline de kestii mişto, precum şi Gemälde Galerie care are vreo 10 tablouri pe care mi-aş fi dorit mult să le văd (Caravaggio, Breugel, Rembrandt etc – dar nu faci asta când ai mai puţin de 48 de ore la dispoziţie).  Dacă vrei istorie şi clădiri impresionante ai Humboldt Universität, Domul, Rotes Rathaus, Schloss Charlottenburg etc.  Numai că Berlinul nu trăieşte pe Unter den Linden şi nici în Charlottenburg!  În Berlin te duci să simţi atmosfera (ceea ce ştiam), să asculţi muzică, să vezi locurile underground şi cartierele cu străini, studenţi şi artişti; să umbli din bar în club în bar şi să ţi se spună poveşti.  De-aia am şi fost atât de norocoasă să fiu cu zum, probabil n-aş fi înţeles mare lucru altfel.

La ora 3 dimineaţa străzile din locurile cool despre care vă povesteam sunt pline!  Muzică peste tot (şi ce muzică!  incredibil de bună în orice gen de local te duci!), tineri sau nu, oricum fără nicio grijă pe lumea asta.  Berlinezii sunt o specie aparte iar turiştii lor cam la fel.  Eu una m-am simţit extraordinar şi tocmai am mai descoperit un loc unde mi-ar plăcea la nebunie să locuiesc.  Nu ştiu dac-aş rezista în ritmul Berlinului, e adevărat, mie mi se pare că acolo nu prea munceşte nimeni!  Probabil combinaţia ideală ar fi să stau în cumintea mea Vienă în timpul săptămânii şi în weekend acolo!  Oricum, această fugă a mea de weekend e un început, e un loc pe care vreau să-l explorez mai îndeaproape!

Închei sub poza asta făcută într-un loc cool, chic, old and retro în Kreuzberg, de unde a început hălăduiala de sâmbătă seara, adăugând că duminică spre luni n-am mai dormit, fiindcă ne-am prins la 3:30 a.m. (în oraş, evident, ascultând jazz şi povestind) că trebuie să plec spre aeroport peste mai puţin de două ore…

11 Comments

  1. zum said,

    16/08/2011 at 1:41 pm

    ma bucur ca ti-a placut. si sa stii ca se rezista foarte bine si muncind, ca nu te obliga nimeni sa iesi in oras in fiecare zi 😛
    (plus ca poate multi oameni nu muncesc de la 8 la 18, da nu-ti imagina ca-si petrec viata in club-bar-club. nu-s 4 milioane de trantori 🙂 )

  2. Rodica said,

    16/08/2011 at 2:06 pm

    Berlinul e pe wishlistul meu;Germania,posibil loc de rămas…
    am simţit şi eu un pic din starea ta berlineză….
    baftă în USA!

  3. capricornk13 said,

    16/08/2011 at 2:54 pm

    @zum: păi de obligat nu mă obligă nimeni, în afară de propriul temperament, căruia mi-e de foarte multă vreme greu să-i rezist! 😀
    iar de plăcut… cum să nu-ţi placă?! e puţin spus, ştii asta 🙂
    plecăciuni, my lady! 🙂
    @rodica: dacă rămâi în Germania prin alte oraşe s-ar putea să fii dezamăgită!
    mulţumesc frumos pentru urare… AMR 10 zile până la zborul spre US şi deja au început să-mi tremure nitzel picioarele 😀

  4. impricinatul said,

    16/08/2011 at 3:35 pm

    Incet-incet, redevenim germanofili…
    Si asta ti-o spune un fost germanofob!

  5. capricornk13 said,

    16/08/2011 at 4:20 pm

    Hm, eu n-am fost niciodată germanofobă. Cel mult rusofobă!!! 😀
    Şi cred că nu mi-a trecut…

  6. impricinatul said,

    17/08/2011 at 8:50 am

    ei, asta cu rusofobia are si ea nishte corectii pe ici, pe colo.
    de exemplu: Tolstoi e inclus in pachet? aber Tchaikovsky?

  7. capricornk13 said,

    17/08/2011 at 9:37 am

    @impricinatul: da, vroiam sa fac si eu corectiile alea cand am scris, cam la d’astia ma gandeam! 🙂
    m-ai innebunit la tine pe blog cu mancarea proasta din austria (am incercat sa comentez, dar mi-a dat eroare dupa ce scrisesem juma de pagina, asa c-am renuntat!); te rog eu frumos, data viitoare cand vii da-mi un tel inainte sa-ti fac meniu, ok? mancarea e excelenta, doar ce tb sa stii ce sa comanzi! (no-no la carnati albi – care-s bavarezi oricum, la mustar zici ca vrei scharf etc.)

  8. impricinatul said,

    17/08/2011 at 6:09 pm

    pai acum, nu mai am ce sa fac… trebuie sa mai vin in austria si oriunde s-ar mai trai in limba germana, if i may say…
    si eu trebuie sa fac o corectura: cred ca in germana se scrie… Tschaikowsky? nu stiu… intreb 🙂
    cat despre erori de la chez moi, sa vorbesc cu tapirosul…

  9. capricornk13 said,

    18/08/2011 at 10:34 am

    🙂 pentru data viitoare – am zis!
    da, asa se scrie in germana, lol! 🙂
    nu stiu daca eroarea a fost de la tine, poate s-a prostit computerul meu, cine stie?

  10. ralucasd said,

    17/11/2011 at 9:13 am

    Am avut aceeasi senzatie de oras”cool”cum ai spus tu…noi am ales sa inchiriem un mic apartament in Kreutzberg,un loc plin de cafenele,terase nepretentioase,magazine de carti,multi studenti sau familii tinere,biciclete…superb;

  11. capricornk13 said,

    17/11/2011 at 11:11 am

    @raluca: da, desigur, şi noi am fost în Kreuzberg, am mâncat, baruri, cafenele! grozav… 🙂


Leave a Reply

