Pe nervi

Vaaaaaaaaai, ce mă enervează Paul Cernat!  Vaaaaai! În al şpelea ceas după scripturi i-am citit şi eu cronica la Zen din Observator cultural – aici.   Câtă rea-voinţă, băi tată!  Şi ce absolut nimic nou.  Aceleaşi monede bătute de toţi aberanţii, nimic nimicuţ despre câtă literatură e în Jurnal şi atacuri camuflate până şi atunci când “laudă” câte ceva. 

Un mesaj de la mine: e penibil, şefu’… E penibil rău.  E ridicol să faci miştocăreală până şi de scriitorii care-i plac.  Tot ce face MC e naşpa, nu?  Haide, zău… Şi-mi plăceau unele cronici ale dvs.  Ruşinică mare cu cronica asta, e atac la persoană, nu cronică… My 2 cents

Advertisement

103 Comments

  1. 18/08/2011 at 6:32 pm

    Nu am citit inca jurnalul acesta, am citit cronici despre el. Cred ca m-ar enerva destul de mult, venind din partea unui scriitor “respectabil” ca M. C., consideratiile de teapa blogosferica (adica, OK, din partea mea m-as fi asteptat sa fiu atit de umoral, e felul meu) despre romancieri renumiti ai lumii, mai vechi si mai noi, gazduite in Zen… Nu am nici un chef sa (ma) rid laolalta cu MC de Burroughs, Nabokov, Borges care, pare-se, pentru marele MC al Romaniei, nici nu put pe linga Ian McEwan, de ex. Dar mai bine citesc inainte, nu? 🙂 Insa, mi-e teama…

    • capricornk13 said,

      18/08/2011 at 9:48 pm

      nu pot sa comentez nimic la ce spui fara sa stiu ce gust ti-ar lasa cartea, cum spui si tu; no problem dupa, pot suporta opinii diferite; da argumentate; Paul Cernat are argumente zero, e horrid in “cronica” asta

  2. we said,

    18/08/2011 at 7:43 pm

    curaj bebita, ca nu te musca nimeni.

  3. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 7:51 pm

    lol

  4. we said,

    18/08/2011 at 8:03 pm

    stamate, nu rade, ca e grav! cum isi permite Cernat sa spuna pe fata ca MC a luat-o razna, ca se crede Dzeul Romaniei? Cum isi permite Cernat sa confirme prin aceasta critica comportamentul de “geniu pustiu” al lui Cartarescu. numai fazele pe care le-a facut cand a luat HM Nobelul si cand le-a spus in fata ce au fost, mitlauferi, sunt suficiente. Cum isi permite Cernat sa spuna in fata ca MC a luat-o pe cararea opa-lina a unui leutza?
    chiar CUM? Cernat nu a realizat ca crack-forces formate din MC fans il vor sterge de pe fata pamantului?

  5. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 8:21 pm

    e de ras, WE, pt. ca (sau din cauza ca- are nuanta negative grave) n-ar fi spus asta pe cand traia Mimolanul Totonelle care micorizase esalonul ante ’89 al intelectualitatii. cand am zis ca MC a dat numai gherle dupa poezie, m-au injurat toti (condusi de Mulgatorul de Mosi). daca mai crapa si don gabi liicione, sa vezi puli ce-si ia carta. baterii.

    (sa nu ne grabim, timpul e de partea noastra)

  6. we said,

    18/08/2011 at 8:26 pm

    numai cand vad prima coperta a cartii, cu MC tolanit pe sofaua aia (IKEA?) imi aduc aminte de mimolan intr-o pozitie asemanatoare, in jantelica si flausati.
    si cartea se numeste … Zen! fuckin’ bozos!

  7. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 8:39 pm

    rasu-plansu, miorita, astea

    deci daca ies din ambuscada, din valea mortii, promit sa scriu despre Volumul de Poeme Delicate Fragile Rafinate ale gaozaurului Sandoubelle (asta daca-l ami gasesec, cred ca sunt cozi si noaptea- Pandora M a dat lovitura si, totodata, m-a pierdut de client)

  8. we said,

    18/08/2011 at 8:43 pm

    despre ce pandora vorbesti?!

    eu cred ca ck ne va da afara dupa seria asta de comentarii:) da’ daca nu noi, atunci cine?
    lol!

  9. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 8:52 pm

    Pandora M e o editura florentina… pardon! targovisteana. in fine, o editura fara sforte galacticesti care a publicat o serie de lucrari riscante precum Jurnalul unui hot al lui Genet. Eu sunt – mai corect: am fost – fan pana la imprimarea si distribuirea imbecilitatilor mimolanului. Putem sa pariem pe viata ca aia de la scoala ajutatoare scriu linii muuult mai interesante decat Flawshelle.

  10. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 8:54 pm

    capriii, sa ne pedepsesti! vreau sa simt puterea ta! altu felu: iar te scoate luiza din globroll si iar te cearta taranellul ala de cristian in privata.

    da-ne dovada puterii tale tarantinoase!

  11. capricornk13 said,

    18/08/2011 at 9:58 pm

    @mulli & we: re MC – vai, domnilor, dar va rog sa zburdati – e amuzant; tac si invat
    @mulli: daca ai ceva sa-i spui lui cristian, te rog du-te la el pe blog si fa-o personal; inceteaza cu tampenia asta de ricoseu; dupa cum vezi, spre deosebire de tine, el nu te ataca… daca-ti trebuie scandaluri nu ma mai folosi pe mine drept paravan, ca doar esti fortos enough sa te desfasori singur
    ce mama dracu?!

    • we said,

      19/08/2011 at 4:00 am

      taci & ‘nvatza:)
      pai ce sa te invatam – EVZ-ul e plin de articole de-ale lui MC despre luna & stele, unitate nationala, Base, mitlauferi si ce mai vrei tu. chiar nu vezi niste probleme in imaginea asta de copil intarziat si pretios pe care si-o promoveaza? acum, serios, cand un scriitor a ajuns la momentul pseudo-confesiunilor, e grav – nu stiu daca mai are ceva de spus. unul se admira in oglinda dupa ce isi da cu creme, altul isi numeste “Zen” o carte despre … nu’s ce. ai pus la un moment dat niste pragrafe de asa-zisa literatura din cartea aia. daca ai fi comparat un caiet de “oracole” cu ce a scris ala acolo, liiceanul ar fi iesit mai bine.
      si independent de carte, ultima propozitie din critica lui Cernat mi se pare f. adevarata: “masca a luat locul chipului”. se vede in toata activitatea publica a lui MC de multa vreme.
      Levantul e la cativa ani lumina deja. Asa ca nu ai de ce sa te enervezi. mai bine zis, nu ai pentru ce sau cine.

      cat despre sirb, care nu reactioneaza, poate vreo 2 linkuri, unul de la suciu si unul de la bughi ar fi edificatoare? nu de alta, da’ daca tot pretindea la suciu ca il doare capul de la mucinceai, barem sa profite un pic (si) farmaciile de pe urma presiunii lui mucinceai asupra calotei lui sirb.

      • capricornk13 said,

        19/08/2011 at 8:05 am

        ma ostenesc o singura data, fin’ca te amuzi numai ca sa ma starnesti pe mine – dup-aia te rog intelege ca sterg orice comentariu care are atacuri/referinte de orice fel la c sirb; omul are blog; du-te si spune-i ve vrei tu acolo, nu aici; si te rog politicos: nu mai incerca sa ma faci sa fiu de acord cu tine in orice privinta, ca n-o sa se intample;

        in ce priveste “fondul” problemei; nu, cernat nu are dreptate cu ultima fraza; tu vorbesti din perspectiva cuiva care 1. nu a citit jurnalul 2. nu l-a vazut pe MC manifestandu-se live la evenimente culturale, ci la TV sau citindu-i articolele; e importanta diferenta, sa stii, nu ti-as atrage atentia altfel; eu nu citesc niciodata ziare si nu ma intereseaza opiniile politice ale lui MC; nici nu stiu care sunt; iar la evenimentele la care l-am vazut eu live (lecturi de poezie sau prezentari de carte) omul se poarta si natural si timid si plin de bun simt; deci exagerarile ma vor calca intotdeauna pe nervi; astia care vad totul exclusiv in alb si negru sunt, in opinia mea, ori limitati in gandire ori rau-voitori; repet, we: lipsa de nuante e dupa mine lipsa de inteligenta
        de-aia adaug si ca pot sa fiu de acord cu unele lucruri afirmate de tine sau de cernat; dar atat – unele; enough

        • we said,

          19/08/2011 at 3:45 pm

          noa…as vrea sa ma rogi si ne-politicos:)

          cu restul, mdea, tu le stii mai bine, cel mai bine, mai ales de cand ai plecat din romanica. cat de bine le stii tu caprii. cum e omul diferit la tv fata de live, de parca ar fi demonstratie cu 10k oameni si arata numai primii 500. asa e, timiditatea nu iese la teveu.
          asa e, sunt sigur ca andreea raicu arata si mai bine in realitate decat la teveu; versurile sunt altele si informatia e rastalmacita pe fir. de ionica suciu. iar miyaela radulescu e o doamna pe sticla si in realitate ba. sau invers?

          esti macar constienta de cate goange ai scris?:)) si mai ales cu cata emfaza?

          cartea o sa o iau, o sa o citesc, chiar si cu emetiral, dar ceea ce a spus cernat mi s-a parut cu sens cu totul in afara cartii. asa ca am avut 2 optiuni:
          1. cartea este in acord cu persona (masca) pe care si-a construit-o cartarescu de atatia ani;
          2. cernat nu a citit cartea si a vorbit despre altceva
          3. cernat a citit cartea si a fost rauvoitor.

          numai ca cernat este cat de cat profesionist, deci e clar ca a citit cartea; cartarescu nu era nebun sa isi distruga persona prin carte, cand de asta depind vanzarile – logic, nu?–> versiunea 1 este cea mai probabila. ar mai fi, da, amanuntul ca cernat da detalii suficiente din carte, evident, deci isi argumenteaza pozitia.
          iar alea cu televizorul vs live, da, m-au pus jos. balbaielile sunt taiate din studio, asa e:)) si tampeniile sunt transformate printr-un algoritm euristic in filosofeme platonice.

          lol

          • capricornk13 said,

            19/08/2011 at 4:06 pm

            Chiar ca lol! Care emfaza elfule?! Nu l-am comparat pe MC live cu cel de la TV, m-ai inteles gresit. Spuneam ca probabil tu nu l-ai vazut live si presupuneam ca l-ai fi vazut la TV.
            Experienta mea cu MC live este excelenta si nu prea seamana cu o masca. C’est tout.
            Cernat este profesionist si in mod sigur a citit cartea. Se poate ca, citind-o, sa fii de aceeasi parere cu el – evident.
            Vorbim dupa daca rezisti 🙂

          • we said,

            19/08/2011 at 4:24 pm

            reciteste-ti posturile si comentariile, ck, ca nu am timp acum de subliniat cu carioca rosie.

            nu draga, te-am inteles perfect. MC live nu emite aceeasi info ca la televizor, ca se pierde info pe drum, ca nu stiu eu cum e el de fapt. ca nu a fost el ala care tremura de invidie de cea mai joasa speta cand HM a luat Nobelul si el era pe dinafara, cum dealtfel va ramane si pe buna dreptate.

            experienta ta cu MC live— asta e antologica:))) evident ca experienta nu e o masca. eu vorbeam despre masca pe care a detectat-o cernat, masca vandabila dintr-o tara de mana a II-a, a unui scriitoras plin de refulari si cu un ego din ce in ce mai inflamat.
            cernat vorbea de hubris – da, asta am detectat si eu, de la distanta mare, independent de carte.
            cum ziceam, sunt deja de acord cu cernat, caci asa, exact asa, l-am vazut si eu pe MC citindu-i balariile de ani de zile, sapt. de sapt. in EvZ si aiurea. si, iar, daca mostrele alea puse de tine inainte din carte se numesc literatura, atunci eu ma dau batut. il prefer pe becali.

            “Vorbim dupa daca rezisti :)” –sunt mai rezistent decat crezi. oricum, pana atunci, cernat cred ca a facut treaba buna.
            dar mai ales: mai terminati o data ca orice critica = rautate, atacuri camuflate etc.

          • capricornk13 said,

            19/08/2011 at 6:08 pm

            elfule, poate tu ma percepi emfatica, eu as numi-o pasionata si entuziasta; diferenta dintre ele sta in atitudinea din spate, intelegi tu 🙂
            poti sa fii de acord cu cernat cat vrei, asta nu inseamna ca nu tb sa ma enerveze pe mine!
            cat despre “mai terminati o data cu…” te rog nu vorbi la plural ca detest turma plus te rog remarca faptul ca n-am scris niciodata (poti verifica) pe blogul asta despre un critic rau-intentionat cu 2 exceptii -cea de fata si cronicareasa din insemnarea la Zen; cand m-am plans de critici am facut-o din cauza limbajului neinteligibil, nu a intentiilor

  12. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 10:03 pm

    asa, capriii, indigneaza-te, pune picioru-n prag (vorba lu’ raposatu’ leo), fii barbata (vorba lu’ raposatu’ Nenea Iancu)! vreau sa simt SFortza ta!

  13. capricornk13 said,

    18/08/2011 at 10:08 pm

    P.S.: si da, stiu ca intentia ta era sa ma provoci pe mine – be happy 🙂 vinul rosu hill finest e, insa, exquisite langa dolce latte, bavaria blu si saint agur; si schubert & carson mccullers langa ele; noapte buna! 🙂

  14. capricornk13 said,

    18/08/2011 at 10:13 pm

    lol, te-am anticipat corect – din pacate comentariul meu a aparut dupa 😀

  15. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 10:16 pm

    ce-s alea de le insiri, neamuri de tigani?
    (te rog sa scuzi ignoranta, n-am avut bani de scoli inalte)

    capriii, vreau sa fii capitana noastra, sa ne pui la egzercitii d-alea mersu’ piticului gen. & saritura broastei. vreau sa facem un cuib de viteji cu tine capitanca. ai vana , asa, iti simt puterea dincolo de ecran. ai fost cel putin comandanta de detasamanet (ca sa nu zic mai mult).

  16. capricornk13 said,

    18/08/2011 at 10:27 pm

    am fost de unitate, am scris intr-un post 😀
    branza (alea de le insirai)
    iar viteji sunteti 😀

  17. mulliganoglu said,

    18/08/2011 at 10:39 pm

    (intuitia mea feminina! nu stiu postul ala. oricum, am zis sa nu te defectez)
    (stiam eu ca e cu neamuri tiganesti, cu fungi vinetii, cu astea)

    capriii, vreau sa ne faci program de cazne, ceva, ca pentru comandanti de grupa, sa fim demni de unitatea ta!

  18. capricornk13 said,

    19/08/2011 at 8:09 am

    pai mulli, in anul cand am fost eu comandanta de uni principala mea preocupare era sa chiulesc “legit” de la cat mai multe ore imbecile pretextand ca am treaba cu pionierii si de la sedintele pionieresti pretextand ca am teze sau lucrari de control 😀
    deci nu prea stiu cum e cu caznele, cu asta, da’ cre c-o sa aiba grija Belial pentru ce i-ai facut bietului leo! 😀

  19. mulliganoglu said,

    19/08/2011 at 8:23 am

    capriii, fii comandanta noastra!

  20. capricornk13 said,

    19/08/2011 at 10:19 am

    lasa, ca sunt altii mai doritori de rolu’ asta! 😀

    • mulliganoglu said,

      19/08/2011 at 12:07 pm

      nu ma intereseaza de altii- iw pe tine te vreau. sa ne muncesti cu cazne cumplite

      • capricornk13 said,

        19/08/2011 at 2:28 pm

        daca platiti bine ma mai gandesc… 😀

        • mulliganoglu said,

          19/08/2011 at 2:41 pm

          iw-s sarac, da’ poate obtin o sponsorizare de la ionica suciu

  21. cristian sirb said,

    19/08/2011 at 11:55 am

    Suntem si noi, aparent, macar o data de acord (asupra lui MC) si tot ne scremem sa aratam contrariul. Asta da ambitie!

  22. capricornk13 said,

    19/08/2011 at 2:27 pm

    @cristian: da, exact…

  23. impricinatul said,

    19/08/2011 at 4:36 pm

    🙂 sa aduc un pahar cu apicutza? rece-sloi, de la frigider, parol!
    mi-a placut de mulli, pe bune…
    are direptate osmanlaul de irlanda! fii capitanca noastra, capri! 🙂 hai sa-i belim (nu conteaza pe cine)! de cernat nu mai iau, insa: mi-a facut critica ok, iar eu sunt un romanash in carne si oase! ca dovada, zau, uite, tot la indemnul lui mulli ascult acum “becule”, cu timpuri noi.

    doamne, nu credeam ca o sa ma faca ceva sa am ATATA pofta sa citesc un jurnal contimporan!

  24. capricornk13 said,

    19/08/2011 at 6:16 pm

    impricinatule, pai zic si eu in insemnare ca-mi plac unele cronici ale lui cernat; iar in ceea ce te priveste, mie personal mi se pare normal sa-ti fi facut cronici ok, fiindca tot ce am citit eu de tine mi s-a parut excelent – stii si tu ca singurul text care nu mi-a placut a fost distopia de la cenaclu; in rest jos palaria! deci e simplu: in cazul tau nu a fost rau-voitor! aici e o poveste mai lunga, el i-a ras si Aripa dreapta lui MC si s-a simtit obligat sa continue pe acelasi ton fiindca MC ii rupe capul, la randul lui, in Jurnal! intelegi de ce nu pot sa cred ca e obiectiv in cazul in speta? 🙂
    a, si daca e sa belim pe cineva nu merge cu nu conteaza pe cine! nume, impricinatule, nume – daca vrei sa tin steagu! 😀

  25. mulliganoglu said,

    19/08/2011 at 6:44 pm

    capriii, comanda e la tine!

    • capricornk13 said,

      20/08/2011 at 8:45 am

      😀 cu ce începem?

      • impricinatul said,

        20/08/2011 at 11:55 am

        prin a-l converti pe elful ratacitor sa intre in pluton si sa ti se supuna poruuunciloooor!
        (chit ca n-o sa ne iasa niciodata… 🙂 )

        • capricornk13 said,

          20/08/2011 at 12:01 pm

          n-avem nicio şansă, nici dacă aş deveni “preşedinta” pământului!!!

          • we said,

            20/08/2011 at 9:16 pm

            daca o iei pe bughi-bombardea ca viceprez., o sa incep sa ma gandesc la aceasta optiune:)

            @impricinatule, pai numai “wandererul” ar tb. sa iti zica ceva…

  26. we said,

    19/08/2011 at 8:53 pm

    “mie personal mi se pare normal sa-ti fi facut cronici ok, fiindca tot ce am citit eu de tine mi s-a parut excelent “–aha. deci tu, capri, esti la acelasi nivel cu paul cernat. daca tie ti se pare excelent, atunci este normal ca un critic literar nu de ieri-azi, cu destul de multe la centura, sa fie de acord de fapt cu tine.
    logica ta, @ck, e cam asa: daca mie imi place –> cernat sa se comporte ca atare.
    pohta ce-o pohtim, boala romaneasca foarte veche.
    @ck, un critic literar nu este un critic de film, da? nu este o mazeta formata la mesele Libertatii, inainte lipind pelicule in cine stie ce institut obscur de filme. asta ar fi 1.
    a 2’a ar fi locul unde a aparut critica: Observator Cultural — una din putinele reviste care inca are o coloana cat de cat, le numeri pe degete in Romania, ck. tu chiar crezi ca se publica chiar orice in Obs. Cult? crezi ca Obs Cult e un fel de Dilema?! deci si asta tb. sa te puna pe ganduri si sa nu te repezi chiar cum ai vazut o maraiala la adresa poster boy-ului intarziat.
    a 3’a ar fi ca MC can take a critique – nu poate, atunci raus. critica i-a adus-o Cernat si nu stiu ce fartzangau de la Dilema, ok? ce atata jale si rupere de haine daca MC este criticat, pe buna dreptate (cu argumente)? lasa povestile cu Aripa dreapta si suferintele ulterioare ale lui MC, spuse si in “diary”-ul sau.
    a 4’a ar fi ca aceleasi critici majore: hubrisul si masca ce a inlocuit chipul sunt identificabile independent de carte, din activitatea lui MC de ani buni. MC scrie despre sine in “zen”, da? daca X identifica A si B in darea de seama numita “zen”, iar Y, necitind pe X confirma A si B din activitatea publica povestita in “zen”, tu nu crezi ca ai aici un lant logic?

    capri, eu sunt un om cu ceva rabdare la bord, asa ca iti mai zic 1 data: judeca cu cortexul si nu cu hipotalamusul si amigdala. hai ca ai facut silogismele la facultate, imposibil sa nu fi avut un curs de logica, vezi punctul 4 si gandeste-te 1 minut asupra lui.

  27. capricornk13 said,

    20/08/2011 at 8:43 am

    Loooooool! Pai de-aia am şi pus “personal”, ca să subliniez că nu sunt în niciun caz acelaşi nivel cu PC, însă, în calitate de cititor, îmi place scriitorul Corn, deci mi s-ar părea normal să se scrie bine despre el. Mie însămi. Poate altora nu. Dar ai dreptate, exprimarea este oarecum ambiguă şi se poate interpreta cum ai interpretat tu, mulţumesc pentru ocazia de a lămuri.
    La punctele 1-4 (că şi eu sunt răbdătoare, we!):
    1. De acord cu tine. Şi PC este un critic foarte ok.
    2. Obs Cult e o revistă bună, n-am susţinut niciodată contrariul.
    3. Sigur că tb să ştie să reacţioneze la o critică în public. Asta nu înseamnă că nu poate să sufere în privat!!!! Iar Zen e, totuşi, un jurnal… Marino ţi-a plăcut, nu? Eu cred că şi Marino îşi exhibă suferinţele în Jurnal…
    La mine nu e niciun fel de jale, mie personal mi se pare că această cronică este nedreaptă şi subiectivă, umorală. N-am jelit, am constatat (aşa cum pricep eu). Parcă n-am fi citit aceeaşi carte eu şi PC.
    4. Ai dreptate (nu, n-am făcut logică aşa cum trebuia la facultate, că la Drept erau praf; am făcut la liceu; atitudinea ta e cam de scheisse cand îmi explici tu mie cum e cu logica, nu crezi? 🙂 nu eşti un pic presumptious şi arogant? întreb şi eu… că mă amuză). Te poţi lega de nişte lucruri pe care le-a spus PC şi fără să citeşti zen şi să fii de acord cu ele. Logic. Ce am spus eu este că eu nu le percep la fel ca Cernat şi nu cred că are dreptate. Eu nu cred. Tu poţi să crezi ce vrei!

  28. we said,

    20/08/2011 at 9:39 pm

    3. pana la urma ce i-a facut paul cernat? i-a luat capul? si btw, privatul e privat si nu lamentat in carte publicata (recte in public) despre criticii cei rai. MC nu are 20 de ani, nu e incepator, ce atatea lamentari si ofaieli?
    chestia cu “n-am citit aceeasi carte” e adevarata sa stii. la fel se intampla si cu filmele etc. trece prin filtrul personal – si aici e buba. filtrul asta e unul emotional, sau e cat de cat obiectiv?

    4. nu, nu a fost intentia mea sa fiu scheisse – cand vreau sa fiu asa, cred ca este f. vizibil. imi cer scuze daca am parut asa. chiar am crezut ca la Drept s-a facut logica cum trebuie, caci numai dupa ce faci logica bine poti face sofisme avocatesti.

    nu, nu ma pot lega de niste lucruri etc. ci aceea se numeste confirmare independenta. si nu sunt numai eu, gheorghe dracu’, care zice acelasi lucru.

    Am recitit ieri cu foarte multa atentie articolul lui Cernat – si similar cu impricinatul, mi-a facut pofta sa citesc cartea. Deci punct pozitiv pt. MC, nu crezi?
    Dar iapa pe care o biciuie Cernat e alta, problema f. veche in Romania: narcisismul. Semnele sunt clare: hubrisul, masca ce ia locul chipului, obsesia cu Nobelul, el cel mai sensibil din lumea asta, neintelesul, vrea dar nu vrea la Viena, tendinta de manipulare a publicului – toate astea sunt vizibile la MC fara cartea aia. Sunt vizibile de ani in activitatea sa publica. Granted, orice scriitor are un grad de narcisism (& altele), dar sunt nivele si nivele. Insusi actul de a publica acest “diary”, pretentios numit Zen, este un act narcisistic – fotografia de pe coperta 1 spune multe.
    Ei, acest narcisism este pervasiv in toata lumea “de sus” din Romania. este regula si nu exceptia. si numai pt. asta, cronica lui Cernat trebuie apreciata.
    Si mai e o chestie si cu asta inchei: obsesia asta legata de Nobel si ce a publicat de fapt in ultima perioada – crowdpleasers. MC de multe ori imi pare o jucarie in mana unor samsari de carti fara niciun Dzeu. este un chip, sau asul de trefla din mana unor crupieri ai cartilor. Zarul masluit.
    Si tendinta asta (nu e numai romaneasca) e f. periculoasa in sine, laureati ai premiului Nobel (Harold Pinter) au avertizat.
    Ei, asta este inca un argument pt. valoarea cronicii lui Cernat.

  29. capricornk13 said,

    21/08/2011 at 12:28 pm

    da, acum cam pot rezona cu tot ce-ai zis, ai alt discurs 🙂
    a, cu sofismele avocatesti – pai ce, iti inchipui ca aici e ca in US? LOL! e foarte diferit sistemul romano-german, n-ai mare lucru de zis ca avocat, ca te joci cu judecatorul, nu cu juratii; in plus in RO pana acum vreo 7-8 ani conta cat de bine te cunosti ca avocat cu judele si procurorul (in penal) si cata spaga ii dai, nu ce stii; si in 4 ani de scoala eu am calcat in tribunal o singura data, ca aveam o seminarista foarte misto si mai nebuna, asa, care ne-a luat pe barba ei

  30. andrei said,

    21/08/2011 at 3:37 pm

    Observator cultural nu e revista aia finantata de un fost patriot de la DIE ca sa auda cineva si de nevasta domniei sale?

    Asta apropo de mitlauferi 😀

  31. capricornk13 said,

    21/08/2011 at 4:40 pm

    @andrei: o fi, eu habar n-am de cine e finantata! da oricum pp ca vorbeai cu elful, el cred ca stie

  32. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 5:54 pm

    capri, n-o da pa tiganeste cu mine, nu ma minti in fata.

    nu numai ca il repecta, il si admira:

    cristian.sirb:
    03/09/2010 at 12:05 pm

    Isuciu, cu toata admiratia si cu tot respectul: tocmai am recitit postarea teroristei legata de emisiunea lui IT Morar de la TVR + comentariile. Dar tie chiar ti-a placut o vreme luciat?! Adica, eu nu-mi pot explica ce anume ar fi putut sa te insele in mod favorabil la ea, dintru inceput! A scris mereu in aceeasi nota de eleva de liceu ceva mai isteata decat restul fetelor din clasa.

  33. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 5:56 pm

    aici toata discutia elevata dintre cele doua ciupacabre:

    http://www.isuciu.ro/?p=3111

  34. capricornk13 said,

    23/08/2011 at 6:02 pm

    mulli, am mai avut o data discutia asta; o repetam? 🙂
    nu, multumesc, nu folosesc link-ul – mie nu-mi face placere;

  35. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 7:59 pm

    se pare ca e necesar. doar ai citit declaratiile de vasalitate. cum poti sa-mi spui ca nu e asa?! e inspaimantator ce faci! cin’ te-a initiat in alba neagra?

  36. capricornk13 said,

    23/08/2011 at 8:50 pm

    spre deosebire de tine am the whole picture; te rog nu insista 🙂

  37. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 9:04 pm

    da, esti in zbor de soim. Puternica, Atotcunascatoare.

    mai ai putin si zici ca eu am scris alea.

    constat ca ai invatat bine lectia jigodismului: ai inceput sa bagi sub pres gherlele tovarasilor de yms, sa platinezi imbecilitatile, astea. esti la un pas de ionica suciu. eu atat iti zic: pazea!

  38. capricornk13 said,

    23/08/2011 at 9:22 pm

    dacă pentru tine a-ţi apăra prietenii despre care ştii mai mult decât ceilalţi se numeşte jigodism, atunci am făcut asta întotdeauna; inclusiv în situaţii pe care le ştim amândoi; faptul că tu ai sabia dreptăţii în mână tot timpul nu mă obligă şi pe mine la acelaşi comportament, în special la lipsă de înţelegere şi empatie; cât despre ameninţările tale la mine pe blog… hai să râdem; eu nu sunt agresivă niciodată; te rog 🙂

  39. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 9:32 pm

    amenintari?! lol, okiule-n triunghi! incercam sa-ti arat ca intri in glina, Empatico.

    capri, am o simpla curiozitate – dupa asta promit ca nu te mai deranjez si nu-ti mai incordez nylon-ul care te leaga de tovarasii tai electronici: tu cand empatizezi cu luciat si cu domnu’ cristi, empatizezi pe rand sau in acelasi timp?

  40. capricornk13 said,

    23/08/2011 at 9:40 pm

    😀 😀 😀
    1. m-am referit la amenintare in acelasi sens in care te referi si tu, ca m-as face de scheisse si ai pune artileria grea pe tema intratului meu in glina; spuneam ca nu sunt agresiva in sensul ca accept ironiile la adresa mea cu gratie, ceea ce ar trebui sa stii 🙂
    2. empatizez si pe rand si in acelasi timp 😀

  41. mulliganoglu said,

    23/08/2011 at 9:50 pm

    (nu stiu de ce ai impresia ca mamligile alea ajuta)

    capriii, ma declar depasit. si logic, si tehnologic.

    si invins.

    congrate, victorilor in 4 biti!

  42. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 8:48 pm

    capriii, de ce ai sters gherla semi-alfabetizatului domn cristi?! asta e ultimul trend in cultura? alba-neagra?

    • capricornk13 said,

      25/08/2011 at 11:59 am

      n-am sters nimic, nu era la însemnarea asta, ci la urmatoarea însemnare despre Carson McCullers, verifică te rog înainte de a face acuzaţii aiurea

      • mulliganoglu said,

        25/08/2011 at 5:23 pm

        te rog sa ma ierti!

        nu verific, am incredere in tine

  43. we said,

    24/08/2011 at 8:54 pm

    cine a sters ce? ca nu prea vad motivul scandalului dintre voi.

    @ck, cand se vorbeste despre X, X nu mai exista, asa zice la o carte veche si f. subtire, scrisa la poarta unui imperiu…
    cand repeti atat de des “empatie”, posibil sa nu fie chiar chestia asta si mai ales posibil ca tu sa ceri de fapt asta. 1 singur am mai intalnit in globonia cu empatia-stindard. si ala vorbea despre el tot timpul.

    si daca nu e cu banat, despre ce whole picture vorbesti?

    ps: ti-ai facut bagajele?

    • capricornk13 said,

      25/08/2011 at 12:01 pm

      încă n-am făcut bagajele, doar am mai cumpărat una-alta; mâine seară / noapte o să bag, că vreau să nu dorm înainte de zbor, poate reuşesc să prind câteva ore măcar pe ruta FF/M – SF, că e zbor de zi, deci cam nashpa

  44. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 9:00 pm

    scrisese domnu’ cristi “adanci batranete”, gen si capriii i-a sters gherla – dadea prost la imaginea livresque-kooltourala

    • capricornk13 said,

      25/08/2011 at 12:02 pm

      repet, n-am şters nimic; ba am lăsat şi comentariul tău, ştergând insultele; ceea ce o să fac şi în continuare, fiindcă v-am rugat pe amândoi de nenumărate ori să încetaţi!

      • mulliganoglu said,

        25/08/2011 at 5:26 pm

        repet: aici nu te mai rog s ama ierti, ca nu mi se pare normal sa editezi mesajele altora. mai bine stergi tot, militianco. stiu ca obiceiurile vechi dispar greu.

        n-ai inceput cumva cu controlul la batista si unghii?

        • capricornk13 said,

          26/08/2011 at 6:45 am

          e vina mea că nu eşti în stare să respecţi o rugăminte simplă?!

          • mulliganoglu said,

            26/08/2011 at 12:31 pm

            nu, nu & nu

            numai eu sunt vinovat pentru toate acestea

            pedepseste-ma, Neinduratoareo! cazneste-ma cu munci grele, vreau sa simt mania ta intelectuala!

  45. we said,

    24/08/2011 at 9:08 pm

    hai mai, va certati …pen’ce? si mai ales pentru cine? pt. unul care copiaza stilurile la moda in romanica?

  46. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 9:52 pm

  47. we said,

    24/08/2011 at 10:01 pm

    for your reference: http://travel.blog.cotidianul.ro/2009/01/29/distanta-irecuperabila/

    “fiinta de fala inca neapusa” — no comment.

  48. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 10:06 pm

    loool

    viena oras curat! loool. ma rog, in comparatie cu timisoara, sighisoara, e curat.

    • capricornk13 said,

      25/08/2011 at 12:08 pm

      aici chiar vorbeşti prostii; e curat prin comparaţie cu absolut toate oraşele europene în care am fost eu până acum (nu mai vorbim de Bangkok); e adevărat că n-am fost niciodată în Elveţia sau în ţările nordice, poate ăia să fie mai de soi

      • mulliganoglu said,

        25/08/2011 at 5:30 pm

        e curat in comparatie cu budapesta poate

        sigur, o gonzesa ca tine baladeaza ultracentral, nu vede boraturile din u-bahn

        • capricornk13 said,

          26/08/2011 at 6:27 am

          ha! ha! ha! merg exclusiv cu mijloacele de transport in comun! am văzut de vreo 2 ori în 8 ani de când “baladez” p-aici, din care 3 am şi locuit zi de zi, folosind U-Bahnu zi de zi, şi borâturi; îţi garantez io că-ntr-o oră dispăruseră; las-o jos pe-asta cu mizeria din Viena, că e ridicolă; e relativ mizerie în Prater-parcul de tiribombe, pe Mariahilferstrasse, din cauza turiştilor şi în 10, că e districtul turcilor; iar dimineaţa e lună şi acolo…
          e curat în comparaţie cu Parisul, cu Roma, cu Barcelona, cu Veneţia; pe bune, nu mai abera

          • mulliganoglu said,

            26/08/2011 at 12:27 pm

            eu zic sa largesti putin aria observatiilor

            am uitat sa zic despre Viana ca are si cea mai mare concentratie de betivi

          • zum said,

            26/08/2011 at 1:13 pm

            Venetia e murdara?! am mai auzit asta si ma tot mir. de ce-i murdara, sunt alge in apa?
            (ce-mi plac discutiile astea despre curatenia oraselor, sunt preferatele mele 🙂 )

          • capricornk13 said,

            26/08/2011 at 1:16 pm

            sunt foarte multi turisti si din cauza asta sunt resturi peste tot; in plus, sunt o gramada de vanzatori ambulanti (in special de posete “prada”, “gucci” etc.) care insira kestii peste tot pe trotuare, poduri pe canalutze si arata dezordonat, asa 🙂

          • zum said,

            26/08/2011 at 1:36 pm

            deci e dezordonat, nu murdar.

          • capricornk13 said,

            26/08/2011 at 1:50 pm

            da, sigur; mie nu mi se pare niciunul dintre orasele mentionate de mine “murdar”, astea sunt fitze de romani carcotasi de meserie; mi se pare Viena mai “aseptica” decat ele, atata tot; e chiar enervant de aseptica uneori! mie imi place Tirana, ti-am zis! 🙂

          • mulliganoglu said,

            26/08/2011 at 4:23 pm

            ai uitat sa zici cat de minunati sunt tiganii si cum ne-au imbogatit ei cultura si cum romanii sunt niste primitivi si restul sabloanelor hipsteresti.

            (desigur, turcii sunt jegosi, nu vienezii-artistii-pulii care borasc la 2 p.m. prin augustina)

          • capricornk13 said,

            26/08/2011 at 5:41 pm

            lol! nu sunt hipsteriţă cu ştaif şi nu cre că ţiganii ne-au îmbogăţit noo nimic – nu mie, în niciun caz; şi vienezii da, sunt nashpa – o grămadă dintre ei; borăsc la 2 ziua unii, alţii beau la 8 dimineaţa berea la colţu străzii; firesc; sunt xenofobi şi conservatori; şi turcii sunt jegoşi, da, sunt nişte imbecili care se izolează, nu învaţă germană decât cât să zică trei vorbe, vorbesc tare în metrou, fluieră după femei, sunt libidinoşi şi n-au manere; e bine?

          • mulliganoglu said,

            27/08/2011 at 7:51 am

            parca vorbesti despre bukale

  49. we said,

    24/08/2011 at 10:07 pm

    si inca 1: http://corinamurafa.eu/2008/11/05/november-4th-my-birthday-and-obamas-victory/

    comentariul 3. cum le stie domnul cristian sirb cu obama, cu astea, mai ceva decat Plesu si Bachonschi impreuna. cat scepticism judicios dar si sagalnic…cata sagacitate…ah, unde esti tu leo?

  50. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 10:10 pm

    numai incoronarea unui rege l-ar infiora. democratia nu e demna de domnu’ cristi

  51. we said,

    24/08/2011 at 10:17 pm

    Dar să pun criticismul la o parte (apopos, este unul din principiile din motto), surprinzându-mă de unul singu

    cucubau intelectual. domnul sirb se surprinde singur. he’s dancing with himself. cat de curajos si tandru…

    ma duc la melcii mei.

  52. we said,

    25/08/2011 at 6:54 pm

    uite care e treaba, caprikorn: acest individ, cristian sirb, si-a permis repetat sa glumeasca pe seama mea pe terte bloguri, lingandu-i pe cei 2 care au ras sistematic de tine ani buni. in plus si-a permis sa emita judecati despre mine, eu neavand vreodata vreun dialog cu el. numai ca sa fie in ton cu lumea buna. referitor la tine, tot el era unul din cei tineau hangul vizavi de busirea lucietei. un fel de pirgu de ordinul III.
    despre mine: imi zici sa ma duc la el pe blog – ce dracu sa fac acolo, pe pagina aia imunda, plina de zvarcoleli in fata oglinzii? in plus, daca el s-a apucat sa faca tarantela pe bloguri terte, de ce ma rog sa fiu altfel?
    despre tine: tu cu gura ta ai spus ca treci cu bocancii peste cei care s-au luat de luciat – pai asta a fost unul dintre ei. ca acum sa vad ca scrii “prieten” si “whole picture” (?!) in relatie cu acest personaj. evident ca te intreb ce s-a intamplat. adica, chiar atata nevoie de atentie ai, incat esti sensibila si la un pirgu de divizia C?
    cu alba/neagra – din pacate @m are dreptate – ori stergi totul fara comentarii suplimentare, ori lasi asa cum e. vad ca si comentariile de mai sus sunt editate, nici macar in stilul @bmr cu […] – corect in felul sau.

    asadar, capri, ori e alba, ori e neagra. asa ca te rog nu te mai mira cand iti aduc aminte de acte de ale tale, caci eu sunt mirat la faza asta.

    • capricornk13 said,

      26/08/2011 at 6:41 am

      elfule, cavaler al dreptăţii! după ce eu vă rog pe amândoi de şpe ori să încetaţi cu atacurile la c s, voi o ţineţi langa; şi acum vii să-mi faci procese de conştiinţă! really?! e blogul meu! da, am nevoie de atenţie, e cum zici tu, whatever, chiar nu eşti în stare să respecţi ce te rog? da, e alba-neagra, e şi verde-maro dacă aşa mi se scoală în dimineaţa asta; nu sunt obligată să-ţi dau ţie nicio explicaţie pentru nimic, revino-ţi! şi aşa am dat mai mult decât suficiente; must I spell it? GATA cu subiectul ăsta!

      • mulliganoglu said,

        26/08/2011 at 12:28 pm

        nu te necaji, capriii

        • capricornk13 said,

          26/08/2011 at 1:13 pm

          n-am cum, plec in ameeeeeeerica peste nitzel mai mult de 12 ore!

          • mulliganoglu said,

            26/08/2011 at 4:26 pm

            parca pleci in Japonia

          • capricornk13 said,

            26/08/2011 at 5:45 pm

            nope; nu-mi plac nici americanii cine ştie ce, dar unde merg eu nu prea sunt americani; insa de japonezi – sorry; ştiu că eşti mare admirator al culturii lor, însă eu la jigodiile alea misogine nu calc (nu sunt feministă, e vorba că n-au lungul nasului)

  53. mulliganoglu said,

    27/08/2011 at 7:40 am

    pierderea e numai a lor

    • capricornk13 said,

      19/09/2011 at 3:52 pm

      uite ca io mi-o asum; pe pierderea aia; care desigur ca nu e a lor – vorba bancului, orice probleme existentiale ai avea, exista peste un miliard de chinezi pe care-i doare fix in cot de asta; dar iti zic eu, la pariu, ca nici a mea nu e (pierderea)

      • mulliganoglu said,

        19/09/2011 at 8:35 pm

        m-ai convins; n-ai fi putut castiga nimic

        arde-o pa carta, prust; la foc mic, sa nu faci basici

        • capricornk13 said,

          20/09/2011 at 6:53 am

          într-adevăr, ar trebui să fii convins, chiar dacă nu din motivele din care eşti sarcastic de parcă ai fi de serviciu (marotele dăunează, ştii?); în momentul în care vreau să înţeleg ceva despre o cultură, cea japoneză în speţă (deşi tu probabil nu crezi că sunt în stare sau că mă interesează), poate că nu trebuie să merg exact în locul care m-ar face s-o detest din cauza atitudinii imbecile şi arogante a celor din jurul meu; poate că nu-ţi dai seama că ei m-ar împiedica, de fapt, să pătrund orice are cu adevărat relevanţă; în fine, nefiind femeie, presupun că n-ai avut niciodată ocazia să constaţi cum sunt tratate vesticele de către japonezi, aşa că ai circumstanţe atenuante

          • mulliganoglu said,

            20/09/2011 at 8:28 am

            capriii, asta e ca si cum ai spune ca nu te intereseaza ce-a gandit (sir) Newton din cauza ca a fost o mare jigodie, javra patentata chiar, porc veninos cu 7 coarne.

            era o vorba ca americanii isi mangaie femeile in public si acasa le dau omorul, japonezii facand pe dos. da, generalizand, sunt misogini si xenofobi, dar asta nu cred ca-i face mai mici pe Saigyo sau Uroshige.

          • capricornk13 said,

            20/09/2011 at 9:03 am

            mulli, mai citeşte o dată ce am scris; am spus că nu trebuie să mă duc printre ei dacă vreau să aflu/înţeleg, fiindcă exact asta m-ar îndepărta, nu că nu mă interesează sau că n-au o cultură mare;

          • mulliganoglu said,

            20/09/2011 at 11:33 am

            capriii, ma faci sa rad ca la faza aia cand ai zis ca ai fost la omu kebapu, da’ nu te-ai despuiat, nici n-ai facut kurvaseraye (mi-a placut cum ti-ai intins plasa de siguranta, atat de inocent- se pare ca nu te-a distrus total multinationala)

            asa e, n-ai zis ca nu te intereseaza cultura lor s.a.m.d.
            numai ca ne-avocatul din mine, care este, imi zice ca urasti cultura acestor misogini-xenofobi.

            p.s. in logica ta toti romanii sunt tigani imputiti, hoti, gunoaie

          • capricornk13 said,

            20/09/2011 at 11:58 am

            da, ştiu că sunt al naibii de amuzantă! nu era o plasă de siguranţă, mai degrabă o părere de rău că n-au fost aşa de dibaci ăia să-mi ofere ocazii de a face pe interesanta 😀
            ne-avocatul poa să creadă ce vrea, cum să urăşti o cultură fiindcă are reprezentanţi idioţi?! aşa nici khayyam n-ar trebui să-mi placă fiindcă-şi pun nişte lobotomaţi dinamite pă ei; nu sunt cunoscătoare fiindcă n-am avut ocazia, literatură japoneză contemporană am citit şi mi-a plăcut;
            nu ştiu care crezi tu că e logica mea; eu tind să cred că nu e mai puţin “logică” decât a ta; dacă vorbim de atitudini, şi cred că asta te refereai, atunci probabil că sunt diferite;

          • mulliganoglu said,

            20/09/2011 at 1:42 pm

            poate ai avut norocul sa nu fi avut experiente naspa cu persanii (daca tot suntem la capitolul extrapolari, sunt sigur ca-i intrec pe japonezi la misoginism, ii lasa pe jos chiar)

            ca de obicei, capri, tu esti logica & corecta. comandanto.

          • capricornk13 said,

            20/09/2011 at 1:52 pm

            sunt numai nespus de răbdătoare; şi nu sar la concluzii făcând sofisme ieftine – apropo de logică

          • mulliganoglu said,

            20/09/2011 at 1:58 pm

            io ti-am mai zis: sigur prinzi raiul

        • capricornk13 said,

          20/09/2011 at 2:24 pm

          da, fix ăla în care nu credem niciunul…

          • mulliganoglu said,

            20/09/2011 at 3:57 pm

            ala, ala

  54. 18/09/2011 at 5:58 pm

    […] dedic această cronică capricoarneik13, care știe foarte bine ce știe. Ca să nu mai stea de vorbă cu […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: