Doo vorbe

Vroiam să zic foarte scurt de Experimentul Piteşti al lui Virgil Ierunca (îl am în ed. Humanitas din 2010).  Nu-l citisem, însă practic toate cărţile despre comunism publicate mai târziu fac referire la el, deci îl ştiam mai mult sau mai puţin.  E atât de horror pe cât vă puteţi imagina – n-aş vrea decât să-i rog pe cei născuţi după 90 să pună mâna să citească această carte.  Trebuie.

Mi-am cumpărat pentru zborul de sâmbătă spre US (probabil şi cel de retur…) A Brief History of Time a lui Hawking plus The Grand Design a lui şi a lui Leonard Mlodinow. N-am găsit The Universe in a Nutshell că mi-o luam şi pe aia.  Mi se pare o lectură potrivită (în special The Grand Design) fiindcă tema de la Burning Man 2011 (motivul călătoriei mele în US) este Rites of Passage.  Dacă tot fac un ritual de trecere, atunci poate mă ajută Hawking să înţeleg spre ce! 🙂  Da,  ştiu că rite of passage e ceva interior, bla, bla, da exact interior aş vrea să pricep şi io care e sensu, or The Grand Design discută şi ipoteze despre why we are here, nu? 😀

Mi-am luat şi Mrs. Dalloway a Virginiei Woolf inspirată de postul andei.  Mă credeţi că n-am citit niciodată vreun rând de Virginia Woolf?  Nu ştiu de ce…

M-am învârtit iar douăzeci de minute pe lângă carneţele Moleskine sau similare, le-am deschis, studiat, mângâiat, m-am minunat iar cât sunt de frumoase, am ajuns din nou la concluzia că de fapt nu am nevoie de carnet de notiţe, deci este ridicol să plătesc treişpe euro pe un carneţel cât palma numai fiindcă are coperta aia superbă cu schiţele lui michelangelo sau treasure-chest like sau leather-like şi se închide atât de dulce cu un magneţel…

35 Comments

  1. 24/08/2011 at 12:30 pm

    Îţi recomand cu multă căldură “A Room of One’s Own”, dacă ţi-ai propus să citeşti ceva de Virginia Woolf. 😉

  2. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 12:43 pm

    mulţumesc frumos pentru recomandare, Florin! cum merge scrisul, ai mai publicat ceva? 🙂

  3. Liviu said,

    24/08/2011 at 12:50 pm

    Ha, nici prin gând nu mi-a trecut că n-ai făcut cunoștință cu Virginia Woolf până acum! Mrs. Dalloway, cartea prin care am descoperit-o și eu, mi-a cam schimbat la vremea respectivă ceea ce mi-aș fi putut de la cărți: personal nu știu ce înseamnă fluxul conștiinței la Proust sau Joyce, dar Virginia Woolf e o mare doamnă a chestiei ăsteia, și din partea mea are parte de toată aprecierea. Nu ți-am zis că și ea e printre scriitorii mei „cult” 😀 Deși cu doar două cărți citite, nu mă pot lăuda ca fiind mare cunoscător…
    Ah, și da, foarte mișto că l-ai luat pe Hawking. ”A Brief History of Time” e un fel de lectură ideală ca să te familiarizezi cu chestii de genul ăsta, să vezi încotro se duce lumea din punctul de vedere al noilor teorii și descoperiri în știință. „The Grand Design” nu cred că a apărut pe la noi, eu n-am auzit încă de ea. Super, mă bucur tare mult pentru achiziții.

  4. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 1:15 pm

    liviu: păi doar tu mi-ai spus că merită să-l iau pe Hawking! citesc şi eu ca amatorii cărţi de popularizare dacă mai mult nu m-a dus capul! 😀
    mă bucur că şi ţie îţi place woolf, asta îmi dă şi mai mare încredere, că uite, în ultima vreme de câte ori m-am luat după tine a fost excelent! apropo, acum m-am apucat de Abbadon, îţi mulţumesc mult pentru ea încă o dată! 🙂

  5. Liviu said,

    24/08/2011 at 1:17 pm

    De fapt dacă mă gândesc mai bine cred că se poate vorbi de flux al conștiinței atunci când e o scriere subiectivă, iar la Virginia Woolf e total opusul… Ceea ce voiam să zic de fapt e că mi-a plăcut foarte mult cum intră în mintea și viața personajelor și le desface bucată cu bucată punându-ni-le pe farfurie, frumos aranjate…

  6. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 1:17 pm

    a, şi despre The Grand Design am să postez, sigur n-a apărut la noi pentru că este foarte nouă, e publicată în 2010; am o ediţie splendidă, pe hârtie lucioasă cu planşe color; cu prima ocazie ţi-o dau s-o citeşti; subtitlul este extrem de atrăgător: “new answers to the ultimate questions of life”

  7. George said,

    24/08/2011 at 1:17 pm

    Hello, de ce nu ai buton de Like pt blog?

  8. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 1:19 pm

    @liviu: ha, ce tare, ai scris între cele 2 comentarii ale mele! 🙂
    mulţam – cred că le iau pe toate trei cu mine, deşi la BM probabil nu voi citi deloc; însă 14 ore de drum la dus şi 18 la întors (stau 5 ore în Frankfurt) probabil fac mai mult de 2 Hawking! 🙂

  9. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 1:22 pm

    @george: pentru că este un blog, nu facebook 🙂 şi mai ales fiindcă habar n-am dacă se poate face asta pe wordpress pentru întregul blog! 😀 ai o steluţă la sfârşitul fiecărei însemnări pentru like 🙂

  10. Liviu said,

    24/08/2011 at 1:29 pm

    Hârtie lucioasă și poze color are și ”Universul într-o coajă de nucă”, ediția Humanitas. Probabil că The Grand Design e un fel de extensie a ei.
    La cealaltă idee, super tare că te-ai apucat și de Abaddon, garantez pentru entuziasmul și răvășirea de la sfârșit 🙂

  11. capricornk13 said,

    24/08/2011 at 1:49 pm

    Da, ştiu că aşa (color, planşe, hârtie bună) e ce a apărut la Humanitas (btw, mai scump decât la Viena…) de Hawking. Posibil să fie o extensie, însă nu cred, ăştia sunt oameni serioşi. Nu contează, oricum o să mi se pară fascinantă!
    Păi da, însă la Sabato chiar trebuie să mă concentrez, s-ar putea să-l întrerup, totuşi, şi să-l las pentru după vacanţă. Nici eu nu mă îndoiesc de entuziasm, ştii foarte bine cât mi-au plăcut celelalte două!

  12. mulliganoglu said,

    24/08/2011 at 8:44 pm

    capriii, sunteti atat da intelectuale! ma excitati rau da tot (i.e. mi se scoala pula cand va citesc), mirificelor.

    cum folositi voi orice minutselle pt. a va imbogati cultura generala, orice pauza dintre compostarile a doua bilete pt. a va adapa din cultura generala! ma simt ca un vietas de pe rahova printre gonzese in uniforma.

    scuzati sinceritateta!

    • capricornk13 said,

      25/08/2011 at 12:14 pm

      tu cu cine te cerţi la plural?! zi-mi domnule mie personal în faţă, care e problema?
      da, am făcut pă deşteapta că citesc o cărţulie de doi lei de popularizare a ştiinţei! 🙂 scuze publice, părerea mea e că e mai bine decât să mă apuc de tratate pe care nu le înţeleg!
      merci de “gonzesă”, îmi place
      şi dacă ţi se scoală e de bine – părerea mea!

      • mulliganoglu said,

        25/08/2011 at 5:21 pm

        capriii, tu esti noua tero!

        (n-am stiut cum sa-ti intorc complimentul, io n-am deschiderea voastra culturala)

  13. Rodica said,

    24/08/2011 at 9:03 pm

    abia aştept să-l citesc pe Hawking-cel-de-acum şi ale lui răspunsuri noi;e interesant ce l-a transformat atât de mult;cărţile lui şi declaraţiile de până acum un an/doi erau ….altfel!

  14. 25/08/2011 at 2:24 am

    Doamne cât călătoreşti 🙂 Şi eu îmi căutam o carte pentru citit bucureşti – cluj. Cred că avem acelaşi timp la dispoziţie ca bucureşti – usa 😀

  15. capricornk13 said,

    25/08/2011 at 12:17 pm

    @rodica: eu nu ştiu cum erau cărţile lui de până acum, fiindcă e prima oară când citesc; sunt cam dezamăgită, sincer…
    @monica: dacă mergi cu trenul de la Bucureşti la Cluj da, probabil că faci aproape la fel de mult cât fac eu de la Viena la SF, chiar cu escala de la Frankfurt cu tot! 🙂

  16. mulliganoglu said,

    25/08/2011 at 5:22 pm

    cum iti ziceam, esti noua tero.

    forfotesc fanele

  17. capricornk13 said,

    25/08/2011 at 6:01 pm

    şi tu nu te abţii să faci pe trollu 😀

  18. mulliganoglu said,

    25/08/2011 at 7:50 pm

    daca tot mi-ai scos costumu’de ninja: fojgaiesc fanele

    capriii, daca asta mi-e educatia… ce-as putea sa fac?! la varsta asta nu ma mai pot schimba. am imbatranit urat, ros de invidie. doamne, ajuta-mi! +++

    • impricinatul said,

      02/09/2011 at 8:21 am

      mulli! hai sa ne infruntam in lupta dreapta pentru capri! daca tu erai ninja, io ma faceam un cavaler cruciat ratacit (ca prostu!) pan nagasaki.
      sau veneai tu mai incoa, spre samarcand, alea-alea…
      io aveam topor de cafteala (francisca, pour les connaisseurs…), spada, scut, cruce templiera, nah, de toate; tu scoteai katana si wakizashi, poate chiar si-un arc, armura d’aia marfa, vedem noi… si eram amandoi frumosi, falnici, bagam priviri patrunzatoare, se uitau la noi domnitzele shi kurwele de pe mal cum ne lupteam ca orbetzii.
      bah, si ne picta utamaro! sau canaletto, macar! in fine, chiar si aman era bun sa ne traga in poza.
      ce zici?

      • mulliganoglu said,

        03/09/2011 at 7:55 am

        deci te-ai gandit tu, impricinatule, in sufletul tau, sa reperezi onoarea lu’ capriii, pe care onoare o voi fi atins-o din cauza impetuozitatii.

        deci daca il combini pe Utamaro, ma bag. si sa am coarne la coif precum Honda Tadakatsu, sa te impung nitel.

        • impricinatul said,

          03/09/2011 at 12:27 pm

          utamaro sa fie!
          si-mi trag si io cuarne, d’alea de viking reformat in templier!

          • mulliganoglu said,

            03/09/2011 at 2:02 pm

            ma gandeam io asa in capul meu ca ar fi bine sa strecoare prin berbeceala si incornareala aia si o ceafa de geisha, sa echilibreze compozitia

          • capricornk13 said,

            08/09/2011 at 9:49 am

            domnilor, ma onorati! 😀

  19. 27/08/2011 at 9:22 pm

    Neapărat zâmbete după fiecare replică, să nu se supere lumea și, ca atare, să nici nu ia prea în serios opiniile care ar putea trece drept ferme. Pun și eu unul 🙂

    Te apropii încetuț de dl Proust, văz. Ori ba? Io zic că dacă ai biruit trei orbitoare cărtăresciene, poți și 6 prousturi. Fluxu-i flux la ambii. Zic să îndrăznești. Nu se îndoiește nimeni, sper, că te descurci mai bine ca unii/unele care au absolvit filologia (moartea literaturii, adică; si a sensibilității).

    • capricornk13 said,

      08/09/2011 at 9:52 am

      Am citit primele doua volume din In cautarea timpului pierdut, despre primul am si postat ceva aproape ininteligibil, despre al doilea n-am apucat. E pe lista de finalizat anul asta. Ma ambitionasem anul trecut sa-l citesc si pe el si pe Musil cu Omul fara insusiri, eram nebuna.

  20. dragos c said,

    03/09/2011 at 10:01 am

    offtopic, ti-am trimis un email.
    l-ai primit?

    • capricornk13 said,

      08/09/2011 at 9:52 am

      da, dragos, l-am primit, iti raspund astazi, nu am fost computerizata aproape 2 saptamani

  21. we said,

    04/09/2011 at 11:14 pm

    stamate, pai vezi ca sunt domnisoare pe aici si cu evantai si cu apasari pe suflet. in distress, ce mai. perfect pt. caftul vostru.

    asa, stiam eu un gheish cu o ceafa fina de alabastru, cu flausate si jantelica_carpita…

  22. mulliganoglu said,

    05/09/2011 at 7:00 am

    daca te referi la acel dan ciotoi al liricii romane, sa stii c-a crapat si s-a dus la Dracul

    oricata tamaie i-am dat, el a ramas in firea lui tot icioglan

  23. ana mică said,

    26/09/2011 at 10:50 am

    ce chestie…am fost la ţară zilele trecute şi am…ăăă…împrumutat din biblioteca lui unchiu’ nişte cărţi, printre care şi fenomenul piteşti. o cărţulie mică, pe care o termini într-o oră-două maxim. şi care te termină la rândul ei. sau te începe, depinde cum priveşti problema. şi mă gândeam exact la ce spuneai tu, că trebuie citită de tinerii de azi. musai.
    cât despre a brief history of time a lui hawking, recunosc, abia o pot citi. (am început-o acum ceva vreme şi o răsfoiesc din când în când).am vrut să dau vina pe traducere sau pe exprimarea autorului, însă n-am putut să mă păcălesc multă vreme: it’s clearly me and my inability to grasp all those notions :))

  24. capricornk13 said,

    28/09/2011 at 7:23 am

    @ana mică: universul ne tot face cu ochiul cu kestiile astea comune, vezi? 🙂 pe mine m-a fascinat A Brief History of Time, încă nu am finalizat însemnarea despre cele două cărţi ale lui Hawking, dar urmează; nu e atât de dificil dacă te concentrezi puţin, însă trebuie să te intereseze subiectul cu tot dinadinsul!
    mai am o însemnare în pregătire despre cartea cea nouă a lui Marin, extraordinar de frumoasă 🙂

  25. ana mică said,

    28/09/2011 at 8:09 am

    ioi ce-mi place când univesul face cu ochiu’! mai rău e când ne scoate limba…:p aşa. da, unele aşa-zise coincidenţe mă bucură tare de tot..:).
    am să încerc să termin cartea lui hawking, deşi sunt o leneşă de proporţii inimaginabile. şi am începute câte şapte cărţi deodată, pe care le schimb după chef şi dispoziţie.
    pe marin încă nu l-am citit, din păcate. dar e un om aşa de frumos încât sunt sigură că am să-i iubesc scrierile cu mare uşurinţă 🙂
    mă bucur mult de tine, să ştii 🙂

  26. capricornk13 said,

    28/09/2011 at 10:24 am

    eu zic să nu te stresezi cu hawking dacă nu ţi-a plăcut din start, că doar nu e obligatoriu, darwin fereşte! cu cele şapte cărţi cam la fel fac şi eu, în special dacă sunt şi d-astea “grele” pe listă; la aisbergul poeziei moderne a lui crăciun citesc de vreo 3-4 luni, aşa! câte un capitol, că altfel îmi mor neuronii! mi se pare muuuuuult mai simplu hawking, jur! 🙂
    bucuria e reciprocă înseamnă! 🙂


Leave a Reply

