Cumpărătură light

Alatăieri am coborât la Thalia să-mi cumpăr portmoneu (da, am izbutit să mi-l pierd în zborul de la Lima la Paris sau prin Charles De Gaulle – nu mai am buletin, carduri etc; deviza mea pare să fie nicio călătorie fără vreo boime) şi să caut cartea aia cu Priveşte înger către casă a lui Thomas Wolfe, fiindcă-mi făcuse tero poftă de ea.  N-am găsit-o decât în germană şi atât de maniacă n-am ajuns încât să-mi cumpăr traduceri din engleză.  În Peru mi-am ţinut promisiunea de a-mi cumpăra un Llosa în spaniolă şi chiar am citit vreo 30-40 de pagini din carte, o pun şi pe ea în lista de mai jos, alături de ce mi-am luat ieri din lipsă de Wolfe. 

La ciudad y los perros – Mario Vargas Llosa

Dark Matter (Schilf) – Juli Zeh

Austerlitz – W.G. Sebald

The Savage Detectives – Roberto Bolaño

Mother Tongue – Bill Bryson

Trebuie să caut recenzii la Schilf, ştiu că multă lume a scris despre ea.  Nu ştiu ce a fost în mintea mea de mi-am luat-o pe asta în engleză în loc de germană (presupun că e ceva mai uşurică) , în schimb Austerlitz în germană – probabil va trebui să-mi iau şi traducerea românească.  Apropo de asta, m-am ţinut de cuvântul dat în postarea despre Marina şi am reluat Jocul îngerului a lui Zafon (de data asta par să înţeleg ceva mai bine :)), dar nu prea pot să mă concentrez când îl am pe masă şi pe Bill Bryson cu umorul lui genial din Mother Tongue – e o carte foarte mişto şi pentru englezi şi pentru cei care sunt înamoraţi de engleză, ca subsemnata.

13 Comments

  1. mulliganoglu said,

    17/02/2012 at 4:41 pm

    orasul & cainii e buna

    preferata mea ramane conversatie la catedrala; aici e iubirea pudica despre care vorbeste Borges comentand un poem al lui Banchs (o ard romantic si sudamerican): Llosa vede fotografia acelei femei de lume, moarta (un fel de mihaela runceanu), si se indragosteste de ea. si ridica o catedrala cu o fresca grea care sa ascunda fotografia acelei femei. gerontofilii astia!

  2. capricornk13 said,

    17/02/2012 at 5:07 pm

    Ce e interesant e că cei doi peruani cu care am discutat despre cărţi îi negau lui Llosa înţelegerea lumii lor, nu le plăcea foarte mult, îmi spuneau că a trăit prea departe de ei şi nu le reprezintă spiritul. Mă gândeam că e pur şi simplu prea mare, nu poate fi îndesat într-un model naţional. Trebuie să recitesc şi eu Conversaţia, eram mult prea copil când am trecut prin ea.

    • gxg said,

      06/11/2012 at 9:38 pm

      Doar știi cum se spune, nu poți să fii profet în propria ta țară.
      Și mie mi-a plăcut mult Coversația, nu știu dacă aș pune-o pe primul loc, pentru că la Llosa cam tot ce-am citit a fost mult peste medie.
      A, cu excepția „Casa verde”, mi s-a părut groaznic de plictisitoare; a încercat din răsputeri să facă tot felul de legături cu celelalte romane, dar pe mine nu m-a impresionat în nici un fel.

      • capricornk13 said,

        12/11/2012 at 1:57 pm

        Da, trebuie sa ma apuc la un moment dat de Llosa, dar zilele astea vad ca nu ma apuc de nimic!

  3. mulliganoglu said,

    17/02/2012 at 8:55 pm

    asa mi-au zis si mie fo 3 turci despre Pamuk. poate ca au dreptate.

  4. gingav said,

    20/02/2012 at 12:00 pm

    hehe, bill bryson – chiar ma intrebam cind il voi gasi pe bloguri romanesti. l-am ‘consultat’ pentru teme ceva mai prozaice decit limba engleza (calculus – ‘short history of…’ si cartoful – ‘at home’). o incintare.

  5. capricornk13 said,

    20/02/2012 at 2:14 pm

    @gingav: a, pai eu am mai scris despre Bill Bryson, e adevarat, numai in trecere, pentru c-am citit “Notes from a Small Island” inainte de a ma apuca de bloggerit; e mi-nu-nat! 🙂
    Mother Tongue mi-am cumparat-o de vreo trei ori, pentru c-am facut-o cadou de doua, atat mi s-a parut de misto!

  6. dragos c said,

    21/02/2012 at 6:07 pm

    austerlitz rules! astept si eu detectivii salbatici in romaneste la leda.

  7. capricornk13 said,

    22/02/2012 at 9:52 am

    @dragos: da, sa vedem daca si inteleg Austerlitz! 🙂

  8. roberts said,

    10/03/2012 at 6:08 pm

    abea astept sa scrii despre “Jocul îngerului” a lui Zafon , n-am citit nimic de el dar atatea referiri la cartile lui….inca una nu-mi strica:)

  9. capricornk13 said,

    12/03/2012 at 9:52 am

    roberts, sunt un copil rau si lenes, n-am mai citit nimic din ea, am tot recitit Dune-uri si Card-uri in prostie – nu pot sa-mi pun neuronii la mari incercari zilele astea


Leave a Reply

