Dis’n dat

Mi-am lăsat blogul în părăsire fiindcă m-a lovit şi pe mine vara, preumblările, altele.  Până ieri nici pe blogurile altora n-am intrat, iar pe mail aproape deloc.  Folosit dragul de Mac numai ca suport pentru lectură, c-am reuşit, în sfârşit, să conving site-ul Humanitas să-mi vândă şi mie nişte cărţi electronice. 

Am revăzut Sarajevo săptămâna trecută – corect ar fi să spun c-acum abia am văzut Sarajevo, o surpriză extrem de plăcută!  Data trecută am stat o zi şi jumătate, numai în birou şi într-un hotel urât foc, plasat într-un colţ de oraş care nu spunea nimic.  Acum m-am plimbat o grămadă prin centrul vechi şi am fost seara la un restaurant pe unul dintre dealurile din nord, cu o privelişte splendidă.  Mâncarea bosniecilor e grozavă, ei sunt plini de viaţă cum numai cei care au luptat prin tranşee şi au scăpat pot să fie (doi dintre colegii mei au făcut exact asta împreună, camarazi de arme) şi mi se pare că n-au agresivitatea sârbilor, iau totul mai lejer.  Am mâncat caimac (kajmak), cevapcici, viţel copt în tigaie de fontă cu jar pe capac (meso ispod saka), plăcintă cu brânză şi spanac (zeljanica) şi cârnaţi picanţi (sujuk), dimineaţa am băut lapte bătut şi seara bere Sarajevska.  Deşi nu sunt prietenă deloc cu dulciurile lor musulmane, baclavalele şi sarailiile fiind mult prea dulci pentru papilele mele, am găsit o specialitate bosniacă de vis: tufahija. E un măr copt decojit, cu o umplutură de nuci şi fistic, în sos propriu, servit cu frişcă deasupra.  Am ascultat chemarea muezinului pe la 9 în fiecare seară, că stăteam chiar lângă o moschee centrală, care locuieşte în bună vecintătate cu o sinagogă, o catedrală catolică şi o biserică ortodoxă.  Ce trist că le-a trebuit un război în care au murit ca fraierii (şi au mai făcut americanii diin marile corporaţii de armament nişte miliarde) ca să constate până la urmă că asta e o privelişte ok…

Ce-am mai citit între timp: am reuşit să termin Pendulul lui Foucault, care m-a distrat teribil, nu mai ţineam minte aproape nimic din el.  În timp ce-l citeam mi s-a făcut dor şi de umorul non-fiction al lui Eco, aşa c-am recitit într-o seară Pliculeţul Minervei.  Acum pot să mă apuc liniştită de Prague Cemetery, nu cred că mai există nicio carte de-a lui prin care să nu fi trecut.  🙂

Înaintez în continuare cu curaj prin Alte Meister a lui Bernhardt, auf Deutsch, dar numai când sunt lângă un computer, ca să-mi şi caut şi notez cuvintele care mă încuie.  Din electronicele de la Humanitas citesc în paralel Radu Rosetti, Ce-am auzit de la alţii, şi Jurnalul esenţial al Monicăi Lovinescu.  N-o să scriu despre ele, fiindcă s-a scris destul, dar credeţi-mă că merită. 

Aşaaaaa… Înainte de a merge la Sarajevo am petrecut un weekend prelungit formidabil la Mamaia, la campionatul naţional de Bridge. Evident, a fost formidabil din cauza bridge-ului & other stuff, că altfel Mamaia e un loc în care n-aş fi călcat nici sub ameninţarea torturii!  Am aterizat la Bucureşti joi noaptea la 11, după ce miercuri spre joi nu dormisem deloc (insomnie, văzut sezonul 6 din Dr. House).  Nu ştiu cum, dar eram în continuare vie, aşa că am profitat de compania extrem de plăcută şi am adormit într-un târziu, pe la 3-4. La 6:24 m-a trezit călăul, în persoana soră-mii, care urma să conducă până la mare şi vroia pesemne să prindă ultravioletele.  Am ieşit din casă înainte de 7  şi la ora 9 intram triumfal în Mamaia, ca să aibă sor-mea timp să stea degeaba încă 6 ore până începea concursul de mixt… M-am resemnat cu trei beri şi un joc de iams tot în trei la care i-am devastat pe oponenţi, însă a trebuit să mă opresc şi să trec pe cafea, pentru că mi s-a găsit şi mie partener să joc mixtul, spre disperarea mea feroce.  Să vă explic: eu am mers la campionatul ăsta ca să joc la concursul de feminin cu soră-mea, fiindcă ştiu că ea înţelege prostiile pe care le licitez şi poate să rectifice, mic geniuleţ cum e.  N-am jucat niciodată într-o competiţie de atare nivel, cea mai bună performanţă a mea fusese cu vreo 12-13 ani în urmă când am ieşit cu sor-mea în prima jumătate la Locomotiva, dar de atunci n-am mai jucat deloc în concurs.  În plus, pe domnul cu care urma să joc nu-l cunoşteam!  Pentru cei care nu ştiu ce înseamnă bridge-ul, va spun doar că asta e o catastrofă – jucătorii de competiţie joacă ani de zile împreună cu acelaşi partener, perfecţionându-şi sistemul de licitaţie.  Iar noi am stabilit ce jucăm în 20 de minute!  Ideea e că n-am ieşit pe ultimul loc, aşa că n-a fost rău, nu mă plâng.  Şi faza cea mai haioasă e că femininul nu s-a ţinut din lipsă de participante doritoare, aşa că mergeam de la Viena la Mamaia degeaba dacă nu jucam mixtul!  Adică, mă rog, nu degeaba, fiindcă mai erau concursurile de seară, dar în primul rând fiindcă oamenii care joacă bridge sunt mult mai mişto decât ce se întâmplă în general prin ţara mea de dor, aşa că ne-am distrat pe cinste.  Şi mi s-a făcut atât de jenă de jocul meu slăbuţ şi atât de dor de senzaţia de la masa de bridge, încât ieri am fost şi m-am înscris la unul dintre cluburile vieneze!  De astăzi capri e la bridge cu austriecii în fiecare seară de la 19:15. 🙂  Să vedeţi voi cu ce poveşti vin! 😀

Ca să nu cumva să mă plictisesc şi să dorm mai mult de 30 de ore pe săptămână, weekendul ăsta am fost la nunta celei mai bune prietene ale mele din Viena.  Cum fericitul câştigător al mâinii ei  este sârb, combinaţia de muzici  şi de oameni a fost de mare spectacol.  Cred că erau icşpe naţii reprezentate pe-acolo (USA, Ucraina, Rusia, Cehia, Germania, Canada, Bulgaria sunt numai cele pe care mi le amintesc pe loc, pe lângă cele trei logice, românii, sârbii şi localnicii). Una dintre cele mai mişto petreceri la care am fost, condimentată spre sfârşit cu nişte trance pe care m-am dezlănţuit şi eu după ce fusesem o doamnă distinsă toată seara!  Gaşca de băieţi sârbi (bucăţele, nu glumă!) a profitat imediat şi a lansat provocarea Bregovici, pe care, evident, s-a bestializat toată lumea, inclusiv mama miresei, cu perlele impecabile de la gât cu tot.  Aveam eu aşa o vagă idee că petrecerile cu sârbi sunt cool, dar acum abia aştept călătoria la Belgrad la sfârşitul lui octombrie – fac research şi mă duc să fac clubbing, e clar!

Şi m-am trezit deodată în septembrie, mi se pare aproape ireal.  A început seria de zile de naştere ale Fecioarelor care mă înconjoară şi urmăresc de când mă ştiu, începând cu propria mea mamă 🙂 Nu ştiu ce au cu mine sau eu cu ei de ne ţinem scai, sunt mai rău decât caprele mele cu corn, unde am o soră, o cea-mai-bună-prietenă şi vreo doi cei-mai-buni prieteni.  Trebuie să pun un sondaj despre zodii, ceva, să ne prostim nitzel…

8 Comments

  1. cinemavictoria said,

    08/09/2012 at 7:45 pm

    frate-meu e în zodia fecioarei … mi-a făcut capul calendar cât am stat amândoi acasă, ba că-s prea grasă, ba prea slabă, ba prea urâtă, ba prea frumoasă, ba prea proastă, ba prea deșteaptă … tot timpul era cu ochii pe mine și mereu avea câte ceva de comentat … 🙂

  2. capricornk13 said,

    09/09/2012 at 8:50 am

    🙂 da, cooomenteaza continuu!

    • MeTAL said,

      13/09/2012 at 10:27 am

      Trasatura de comentator pare una naturala din moment ce autoarea acestui forum dragut este din respectiva zodie.
      In legatura cu bridge-ul: mult succes la concursurile unde probabil ca esti de departe cea mai junioara (ca varsta evident, nu din punctul de vedere al unei experiente de senzatie). Poate reusesti sa iti gasesti o partenera de varsta apropiata, ca daca gasesti un partener se poate sa nu mai fii interesata de actiunea de la masa….sau cine stie. Poate postezi si sistemul pe care il joci pentru cunoscatorii domeniului, daca e loc de asa ceva printre frumoasele carti prezentate.

  3. capricornk13 said,

    13/09/2012 at 12:24 pm

    am zis ca Fecioarele comenteaza, nu eu! 😀 (desi si eu…)
    merci mult, nu ca sunt cea mai junioara, e un hai total, media pe la turnee e de vreo 67 de ani! aseara am jucat la o masa unde Nordul cred ca sarise bine de 85!!!! mi-era o frica sa nu scape cartile din mana de numa, era o aventura pana ataca! 😀
    sistemul e better minor cu ceva imbunatatiri (astia joaca Multi la greuu aici, de exemplu) plus inverted minor – o sa-ti trimit fisa de conventii, ca sa ma dau mare 😀
    altfel, o sa pun in curand pe ecrane o postare despre cele trei turnee in trei zile la care am fost, ca e pacat de asa experienta sa ramana neimpartasita

  4. MeTAL said,

    25/09/2012 at 11:14 am

    Spre deosebire de lunile trecute pare ca blogul se afla in continuare in parasire in ciuda faptului ca vacanta a trecut…pentru unii din noi cel putin. Cu mult timp in urma am citit o carte pe care la momentul respectiv am considerat-o a fi cea mai buna (non-SF) si intitulata: Casa Tunetului de Dean Koontz. Cu ceva timp in urma am imprumutat-o cuiva si spre surprinderea mea profunda, critica a fost una complet nefavorabila. Asa ca m-am decis sa intreb o experta. Tu ce parere ai / cunosti cartea respectiva? Daca nu, o recomand din plin.
    Dar cu bridge-ul, cu bridge-ul cum ramane?

  5. capricornk13 said,

    25/09/2012 at 12:33 pm

    Mie mi-a placut foarte mult Koontz, am citit Casa tunetului, Mr. Murder si Raurile intunecate ale inimii. Ca horror mi se pare mult mai bun decat King. Si francezul Brussolo mi se pare interesant…
    Isi revine blogul, promit! Am o insemnare inceputa de o saptamana, in care zic si de bridge. Sper s-o termin astazi 🙂 Cum aseara am citit 3 carti, pana la 2 noaptea, o sa mai vina si alte insemnari. Pe de alta parte, jocul pe BBO ia o gramada de vreme! 😀

  6. vasilenr5 said,

    25/09/2012 at 6:53 pm

    Inteleg ca esti in mare LoveStory cu un computer? Hi..hi..hi..!O fi el Apple ,dar tot computer este.Te astept in noua mea casa .Poate mai trancanim.

  7. capricornk13 said,

    26/09/2012 at 9:44 am

    Nu, nu sunt in love cu un computer 🙂 Mai degraba cu jocul de bridge 🙂 Misto noul hogeac, am sa mai trec. Cohen rulz


Leave a Reply

