Am tot adus pe-aici argumente pentru titlu de-a lungul timpului, de data asta, însă, prostia şi spălarea pe creier au mers ceva mai departe decât de obicei…
Cum nu mă uit niciodată la TV, am aflat ieri într-o discuţie de cazul Donald Sterling. În caz că nici voi nu urmăriţi ştirile, tipul ăsta e un patron de echipă de baschet din NBA. În timpul unui meci de baschet a făcut comentarii rasiste (privind afro-americanii) în mod PRIVAT, într-o conversaţie între 4 ochi, către “prietena” lui. “Prietena”, care este, atenţie, jumătate afro-americană ea însăşi, a făcut publice aceste comentarii. Se pare că a şi înregistrat câte ceva din comentariile respective, altfel aş fi fost mult mai dură în ceea ce scriu.
Ca urmare a acestui fapt, conducerea NBA i-a dat o interdicţie cetăţeanului respectiv (nu ştiu exact în ce constă, presupun funcţii, roluri în asociaţie etc.) în cadrul NBA şi încearcă să-l facă să-şi vândă echipa de baschet, pe motiv că atitudinea lui este incompatibilă cu valorile NBA (fair-play, blah blah blah).
Ceea ce mie personal mi se pare absolut stupid şi inacceptabil nu numai din punct de vedere legal – nu văd pur şi simplu cum poţi forţa pe cineva să vândă ceva ce-i aparţine!!!, ci şi din punct de vedere social, moral, uman şi, printre altele, şi împotriva spiritului, ba chiar a literei Constituţiei americane, care prevede libertatea de expresie ca unul dintre principiile ei fundamentale în mod expres! Evident că întreaga societate şi mass-media americană ridică în acest moment imnuri de slavă NBA şi conducătorului consiliului care a votat măsurile respective pentru “leadership” şi alte cretinăţii – pentru că americanii au uitat de mult să creadă în adevăr şi common-sense şi dreptate, acum au “valori”…
Da, desigur că şi mie mi se pare că individul respectiv nu e un model de comportament şi caracter! Că e de-a dreptul imbecil, ruşinos şi degradant să ai prejudecăţi cu privire la băieţii ăia de culoare la ora asta, ba mai e şi cinic şi de rahat în situaţia lui, fiindcă se îmbogăţeşte pe spinarea lor (dar şi ei fac acelaşi lucru datorită unora ca el, a felului în care NBA funcţionează etc.). Şi nu mă înţelegeţi greşit, mă doare exact la başcheţi că-i iau banii şi că i-au distrus reputaţia, un capitalist inteligent ar trebui să ştie în ce fel de societate (lobotomată, spălată pe creier) trăieşte şi să acţioneze în consecinţă – deci nu-i plâng deloc de milă lui personal.
Dar… Exact aici este problema. Donald Sterling nu a ACŢIONAT în mod rasist. El nu a COMIS nimic ilegal! Nici măcar imoral. El a SPUS nişte tâmpenii într-o conversaţie privată. Cetăţeanul Donald Sterling are dreptul la opinie, are dreptul la exprimarea opiniei sale inclusiv în public! Iar în situaţia în speţă el a făcut-o în mod privat… el avea dreptul la intimitate, drept care i-a fost grav afectat de o individă care are tupeul să-şi spună “his girlfriend”, care i-a înregistrat comentariile respective şi a ales să le facă publice în perfectă cunoştinţă de cauză, ştiind, ba poate chiar mizând pe consecinţele dezastruoase pe care aceste comentarii private le vor avea asupra întregii lui vieţi. Iar opinia publică americană, instituţile americane şi mass-media americană aleg să-i dea credit individei şi să acţioneze împotriva lui Donald Sterling pentru că, vezi Darwine, ei nu suportă oamenii cu o astfel de atitudine, ăştia trebuie pedepsiţi. Dar o persoană de 20 şi ceva de ani care a ales să fie amanta sau târfa (că nu poţi să fii “the girlfriend” dacă eşti într-o relaţie cu un bărbat căsătorit) unui bărbat de 80 de ani – din dragoste curată, desigur… – şi care, profitând de această relaţie, a înregistrat o convorbire privată şi a expus-o – da, persoana asta merită s-o credităm şi să acţionăm pe baza informaţiilor furnizate de ea! Societatea americană înregistrează că este degradant şi dezonorant să ai opinii rasiste, dar trece cu uşurinţă, fără să clipească, peste faptul că aceste opinii au ieşit la la lumină pentru că o tânără femeie i-o suge contra bani şi avantaje materiale unui babalâc însurat, după care îşi însuşeşte o convorbire privată şi o dă publicităţii… Asta nu e dezonorant şi ruşinos şi degradant…
Exact aşa stau lucrurile: Donald Sterling nu a comis nimic ilegal (poate numai dezgustător). Delictul de opinie se sancţionează numai într-o dictatură. Dar USA participă cu mic cu mare la încântarea generală că “rasistul nenorocit” a fost pedepsit. Cu toate că nu există nici cea mai vagă urmă de temei legal sau legitim pentru o astfel de pedeapsă! Remember People vs. Larry Flint? 🙂 Ipocrizia asta în masă este ceva insuportabil…
În locul lui Sterling aş merge până la Curtea Supremă, I think he has a case… Poate că judecătorii respectivi mai cred în lucruri mai presus de era asta anormală prin care trecem.
gxg said,
05/05/2014 at 7:07 pm
A mai fost de curând un caz foarte similar cu noul CEO Mozilla, despre care s-a aflat că în urmă cu vreo 10 ani a susținut financiar (cu vreo mie de dolari) o inițiativă de interzicere a căsătoriilor same-sex. S-au isterizat întâi niște angajați – vezi Doamne, compania are niște „valori” și el le-ar fi încălcat – apoi toată presa și până la urmă el a renunțat la poziție. Mda, SUA sunt sub orice critică la capitolul ăsta, dictatura celui cu gura mai mare!
capricornk13 said,
06/05/2014 at 7:30 am
@gxg: bine zis cu dictatura celui care tipa mai tare; ridicol, ce sa spun…
cleosejoacă said,
06/05/2014 at 2:09 pm
Toată nebunia cu discriminările, corectitudinea politică & shit au luat-o razna demult, nu doar la americani, ci şi pe alte plaiuri. Îs nişte idealisme care nu au nimic a face cu fiinţa umană şi slăbiciunile ei (ah, cât de biruitoare, ele). Să îţi imaginezi sau şi propui să fabrici o lume în care trăim în bună şi eternă înţelegere oameni şi şoareci, este să gândeşti că tu om fiind poţi sanctifica omul.
Sau, citire din Bulgakov, care mi-a mers la inimă de l-am învăţat plasmodic:
“N-ai vrea să jupoi pământul întreg de toţi arborii şi tot ce e viu de dragul fanteziei tale de-a respira lumină pură? Eşti un prost.”
cleosejoacă said,
06/05/2014 at 2:10 pm
psalmodic :))
Bogdan said,
07/05/2014 at 7:26 am
Mi e dor sa mai vad o recenzie pe aici, sa te mai entuziasmeze vreo carte..mie asa imi placeai, stimata capricoarna!
capricornk13 said,
07/05/2014 at 3:41 pm
@cleo: nici nu ştiu dacă le pot numi idealisme… vorbim despre nişte oameni care vor să ne iubim între noi fără să ştie, să simtă ce este iubirea (sex? plăcere? commitment? dă-mi ca să-ţi dau? cam astea ar fi echivalentele actuale…), să ne respectăm între noi fără să ştie, să simtă în ei înşişi ce înseamnă respectul etc.
exact aşa cum bine spui, nu poţi tu să sanctifici omul, iar cei care pretind astfel de atitudini oricum o fac în mod ipocrit şi fals!
ok, înţeleg că societatea are nevoie la un anumit moment să legifereze anumite comportamente, mereu altele în funcţie de evoluţia istorică, pentru a-şi asigura coeziunea şi continuitatea, iar aceste comportamente sunt de multe ori în contrast cu natura umană, dar în cazul de faţă nici măcar nu vorbim despre încălcarea unei legi…
capricornk13 said,
07/05/2014 at 3:46 pm
@bogdan: a reînceput terorista să scrie despre cărţi 🙂
nu mai am tragere de inimă să mă manifest decât atunci când dau de cărţi excepţionale, dar îţi mulţumesc foarte mult că mă tragi de mânecă, mă bucură că-i e dor cuiva de mâzgălelile mele – vanitatea, bat-o vina – am să încerc însă să transmit lucruri mai adevărate şi mai relevante decât o făceam…
we said,
11/05/2014 at 4:20 am
for what is worth & mai mult pentru cititorii tai, pentru ca pe tine te vad f. hotarata si sigura: individul nu a fost arestat, nu a fost bagat la puscarie pt. ce a spus. asta inseamna libertatea cuvantului.
NBA-ul cred ca i-a interzis prezenta la meciuri, reuniuni, sedinte etc. Caci NBA este de fapt un cerc destul de inchis al unor ciumeci care-si permit sa cumpere echipe. NBA-ul a facut asta mai mult de frica grevei jucatorilor Clippers. Atunci totul s-ar fi dat peste cap, s-ar fi pierdut foarte multi bani etc.
Iar la momentul actual se arunca cu procese si contra-procese, toate civile.
Parerea mea este ca acest scandal ar putea avea motivatii mai adanci. In discutie/scandal s-a pomenit si numele lui Magic Johnson. Posibil ca Johnson sau altii sa vrea sa cumpere pe Clippers si/sau sa ii uneasca cu Lakers. LA-ul cred ca e sg. oras din US care are 2 echipe de baschet in NBA. Aia trebuie sa fie super-proasta ca sa faca de nebuna chestia asta. Sau i s-au dat niste bani frumosi si o sa dispara cu ei, daca nu a facut-o deja.
Din intamplare, antrenorul Lakers si-a dat demisia la 2 zile dupa inceperea acestui scandal. Poate e doar o coincidenta, pentru ca de cand a plecat Phil Jackson de la Lakers, antrenorii isi dau demisia sau sunt dati afara pe banda rulanta.
Deci: libertatea cuvantului s-a respectat, dar asta nu inseamna ca nu se pot incepe procese civile. NBA-ul voia sa il amendeze cu mai mult pe ala, dar au dat inapoi din cauza unui posibil contra-proces. E f. posibil ca Magic Johnson sa aiba un interes in asta, i.e., sa ii cumpere pe Clippers. Sau sa scape de ei, caci poate 2 echipe NBA in LA, in aceste timpuri poate ca nu mai sunt profitabile.
Chestia cu “in privat” etc: pai o persoana privata si nu FBI-ul a pus inregistrarea la dispozitia presei de scandal (asa a inceput). Ala a fost liber sa zica ce vrea, iar ea libera sa il inregistreze. El poate sa o dea in judecata f. frumos. Ceva similar i s-a intamplat si lu Berlu.
gxg said,
11/05/2014 at 10:58 am
Ei, vezi, cum zici tu așa ușor că el poate s-o dea în judecată… tocmai asta e o altă mare problemă în SUA, că totul se rezolvă în tribunale. Nu mai există nici un fel de bun simț a ceea ce se poate și nu se poate face, ci totul trebuie să fie judecat, de opinia publică, la trbunal, etc.
capricornk13 said,
11/05/2014 at 12:53 pm
@we: ai dreptate in ce spui si toate cele mentionate sunt posibile, chiar probabile ref interese;
ce ma irita pe mine este ipocrizia generalizata a societatii – am vazut o emisiune de o ora si ceva pe CNN in care i se ridicau realmente osanale sefului NBA pentru cat “leadership” a aratat… inversarea oricarui bun simt de dragul afisarii, repet, afisarii unui comportament politic corect!
we said,
11/05/2014 at 9:14 pm
capri, pai ala de la NBA daca o taragana se putea trezi cu greva a Clippers in plin sezon. stii ce insemna asta, intr-o liga super-ordonata, cu zeci de mii de bilete vandute cu luni inainte? cosmar e putin spus. milioane pierdute pe meci. si or sa ii sara in cap celelalte echipe, pt. ca toti pierd.
de aceea a actionat repede, ca NBA sa iasa din scandal. cand a fost circul cu reportera aia si cu liga de fotbal american profesionist, liga a taraganat si s-a trezit cu iures. da-i cu PR, da-i cu creme, asta costa.
iuresul a fost in mare parte datorat altui “amanunt”. licuriciul a inceput sa isi dea cu parerea. ei, aici e o problema, intr-adevar…
in fine, poate ca data viitoare ar fi bine sa te informezi un pic mai bine inainte sa incepi sa scrii. inca o data, nu s-a incalcat nicio Constitutie. cat despre ipocrizie etc., hai sa nu intram in amanunte, sa vedem cum e la est de balta.
gxg, nu inteleg ce vrei. da, multe se pot rezolva prin tribunale, pt. ca asta e calea civilizata: legea, regula, nu sa ii dai cu bata in cap vecinului. da, in orice societate vor fi abuzuri pt. ca…urmeaza o lista lunga. una este tabloidizarea, alta este corectarea sau compensarea unor acte prin instanta.
inainte, cei care se certau apareau in fata boierului, sau ciumecului local, sau, daca erau cazuri mai serioase, in fata regelui. tot o instanta.
gxg said,
11/05/2014 at 9:38 pm
we, eu nu „vreau” nimic, tu pari să fie cel care vrea cu orice preț să-i apere pe americani. nu am scris nicăieri că datul cu bâta nu se rezolvă prin legi. sincer, dacă tu asta ai înțeles ești la același nivel ca americanii pe care-i aperi. mi se pare aberant ca singura ta apărare împotriva cuiva care îți înregistrează conversațiile private și apoi le oferă presei să fie „a, păi poți să-l dai în judecată!” – la ce-ți mai folosește asta după ce dauna a fost deja făcută?
we said,
12/05/2014 at 7:26 pm
cum adica la ce mai foloseste? la ce au mai folosit zecile de procese civile impotriva jucatorului ala fotbal american, care a fost achitat de moartea nevestei numai pt. ca legea zice “beyond any reasonable doubt”?
in mod civilizat, numai legea este singura aparare. sau, mai clar, hotararea judecatorului. de aia traim intr-o societate ce se pretinde civilizata si nu fiecare in buncarul sau.
pana acum, ala a fost obligat sa plateasca, da? el poate sa replice ca, exact, lucrurile au fost in private, ca nu se stie contextul, ca s-a incalcat un pact nescris al intimitatii si ca sufera din cauza asta. nu poate sa doarma, are palpitatii. adica ea i-a facut rau in mod palpabil. dupa aia, depinde numai de abilitatea avocatilor si de judecator sa se decida daca intr-adevar plangerea are merit etc.
lui ii foloseste 1 data ca PR, ca uite, moare din cauza ei, a 2-a oara, sa ii plateasca cu aceeasi moneda, luindu-i monedele. cheap shot, asa e, dar asta e societatea: regula, lege, instante neutre pt. rezolvarea problemelor.
capricornk13 said,
12/05/2014 at 7:07 am
@we: elfule, n-ai citit ce am scris (s-a mai intamplat)… pe mine ma dezgusta reactia SOCIETATII americane, a voastra! nu ma intereseaza ce justificari are NBA – iar daca e vorba de bani, cu atat mai putin; evident ca nu s-a incalcat constitutia, nu asta am scris in insemnare, am scris tocmai asta, ca s-a actionat pe baza a ceea ce a spus cineva (perfect legal) si nu a ceea ce a comis; in schimb taratura aia a comis o ilegalitate, insa nimanui nu-i pasa de asta in SOCIETATEA si mass-media americana; da, el poate s-o dea in judecata, insa, intre timp, s-au luat ACTIUNI ireversibile impotriva lui…
exact asta este ingrijorator si penibil, ca se gasesc justificari pentru o crucificare in masa – in cazul tau nu ca sa ne dam mari politic corecti sper, dar in cazul mass-media americana da!
acum sunt constienta ca te simti obligat sa iei apararea “farului democratiei” din moment ce traiesti acolo si societatea respectiva iti ofera, evident, mai mult decat altele “la est de balta”, cum spui tu, dar chiar nu ti se intoarce stomacul pe dos cand ii vezi cat de ingusti la minte au devenit?! chiar nu vezi ca din dorinta de a apara valorile la moda isi incalca propriile principii fundamentale?! ca din disperarea de a spala rusinea sclavagismului de sf de sec XIX au devenit intoleranti si ipocriti in alta parte?!
reactia generala nu a fost cea pe care o ai tu – explicatii cu privire la motivele din care NBA a actionat astfel etc., a fost “e o bestie rasista, bine i-au facut!” – intelegi? asta e diferenta…
we said,
12/05/2014 at 7:12 pm
Deci, a treia oara & ultima.
Capri, tu cu mana ta ai scris: “ba chiar a literei Constituţiei americane, care prevede libertatea de expresie ca unul dintre principiile ei fundamentale în mod expres!“.
Eu la asta am raspuns si nu la altceva. Apoi, am incercat sa dau niste explicatii, parerea mea, ca de fapt gagica a fost pusa. Asta-i tot.
Nu s-a incalcat niciun Amendament 1 sau 5, sau oricare din Constitutie. Nu a venit nimeni peste el si l-a pus in lanturi! Free speech galore. Da’ tre sa si suporti consecintele.
Adica: el a ales sa faca acest comentariu. Iar ea a ales sa il inregistreze si sa il dea ea publicului. Nu vad ce ilegalitate a facut “taratura” aia. Scria undeva, sau semnase undeva ca nu are voie sa inregistreze? A fost optiunea ei, pt. care poate sau poate nu va plati.
Dar societatea nu a avut de fapt nicio reactie! Au fost demonstratii, boicoturi? Nu. De cand CNN sau orice altceva similar este societatea?! Tot ce este zis acum este de fapt despre ce a fost la televizor, la un singur canal. Asta NU este societatea! Ci in cel mai bun (rau) caz, formatori de opinie. Culmea, ca acum, in interior, vin altii si o cam iau in suturi pe ea. Deci exista un raspuns, tot in massmedia.
Nu apar pe nimeni, de fapt am scris ce mi s-a parut mie f. neinregula. Aia da, nu tb. sa se intample. Licuriciul nu tb. sa isi expuna parerile, pt. ca atunci slugarnicii se simt obligati sa faca exces de zel.
Dar, nu stiu, de bun simt ar fi sa vedeti cam ce si cum inainte sa sariti ca arse.
Eu nu am discutat nimic despre morala actelor. Pentru ca nu am date. Evident ca ea e de o anumita calitate daca sta cu unul de 80 de ani, iar el de si mai nashpa calitate daca se apuca sa spuna ca “ii place sa se joace cu fetele” (play with them). In plus, nu am cum sa judec pt. ca ce am citit este scos din context: “don’t bring back …” Bring back from where? Ce s-a intamplat de el a avut reactia asta? Atentie la forma, inca o data: nu este “ever”, ceva similar sau simplul “bring”. Dupa mine contextul e un pic neclar. Si inca o data, sunt sigur ca scandalul a fost mare si pt. ca numele lui Magic Johnson a fost rostit. Nu aveti idee cat de influent a ajuns. De fapt nu sunt sigur ca stiti despre cine vorbesc.
Asa ca nu stiti, dupa cum nici eu, toate detaliile. De aia e si bine sa ne abtinem in judecati f. aspre.
Ultima chestie, aia cu “vai, va dati in giudecata, nu mai sunteti oameni, voi amerlocii”: pe gloabe vecine se povestea mai an despre procese intre proprietari si chiriasi…in Germania. pe 3 rahaturi. in acelasi timp, chiriasul dadea cu qualifiers la tinta, in scris, in public. deci roman, in Germania.
Si alea cu bestii rasiste et al. (la teveu, again), hai sa o lasam. In Franta se trec legi just because, iar in strada sunt sute de mii de protestatari numai in Paris.
mda.
we said,
12/05/2014 at 7:47 pm
si, Capri, ca sa lamurim lucrurile: iti citesc posturile cap-coada, de multe ori de cateva ori. dar nu are sens sa ma iau de toate maruntisurile, ci de lucrurile mai importante.
Nu apar nicio societate americana, pt. ca poate le stiu un pic mai bine decat tine, dupa 18+ ani de trait aici. Dar acum am vazut ca scrii ceva despre cadrul legal, chestie care stiu ca e falsa. Numai ca recunosc am fost iritat de ceva. Nu de ceva din ce ai scris tu, ci de yes-man-ismele postacilor.
Pd alta parte, daca ai o problema cu comenturile mele, sau cu mine, please say so si nu te mai deranjez.
capricornk13 said,
12/05/2014 at 10:01 pm
@we: pai acum nu stiu cum definesti tu “a avea o problema” – as in eu cu comment-urile tale, daca vrei sa fiu eu yes man intotdeauna la ce spui tu, atunci poate ca am o problema, daca nu, n-am si n-am avut niciodata 🙂
ti-am si zis dealtfel dupa primul comment ca mi se pare de bun simt tot ce spui, doar ca eu privisem problema putin din alt unghi; cand m-am referit la constitutie, am facut-o exclusiv ca sa spun ca ce-a facut tembelul ala nu e ilegal, si ca, repet, a fost sanctionat destul de sever practic, prin actiuni (excludere din anumite functii/roluri in NBA, ba chiar poate fortat sa-si vanda echipa) pe delict de atitudine; lucru care nu prea are voie sa se intample daca nu e dictatura, ba tocmai in cea mai democratica tara din lume;
unde e posibil sa gresesc e un singur punct: daca el a dat cu batu’ pe un contract sau un regulament sau conditii generale in relatia cu NBA, ca parte, in care exista o clauza ce prevede in mod expres (repet, expres!) ceva de genul: “daca ma exprim cu vorbe in mod rasist in orice context din viata mea, inclusiv in conversatiile mele private, sunt de acord ca NBA sa ma excluda si sa ma oblige sa-mi vand echipa de baschet” sau “NBA isi rezerva dreptul de a exclude si de a obliga transferul de proprietate al echipei daca un patron de echipa exprima un punct de vedere rasist, xenofob etc. in orice mod, inclusiv in comentarii private”, atunci ce s-a intamplat e perfect justificat; daca el insa nu a semnat asa ceva, nu prea exista temei legal pentru actiunile NBA; iti spun asta in calitate de lawyer.
normal ca stii societatea mai bine si ii intelegi resorturile; iar unde e posibil sa gresesc – normal ca n-am vazut toata mass-media americana si, daca jumatate (sau ma rog, o parte semnificativa) din ea considera ca nu-i normal ce s-a intamplat, atunci imi retrag cuvintele – serios; doar ca mi-e greu sa cred, tocmai din cauza exemplelor din ultima vreme la care si tu te referi
capricornk13 said,
12/05/2014 at 10:15 pm
si mai mult decat atat, tocmai conversatia cu tine e interesanta, fix pentru ca traiesti acolo; eu am opinia mea, care desigur poate fi biased, doar ca posibil sa fie interesant de luat in considerare, fiindca vine din afara – my 2 cents
sunt tare curioasa de ex ce spun colegii/cunoscutii tai americani la taclale la cafea de situatia in speta – fiindca prob e ca un post ca CNN e, asa cum f correct remarci, formator de opinie;
we said,
13/05/2014 at 4:54 pm
ii intereseaza jocul in sine si injura ca se pot face prastie play-offs din cauza scandalului asta de 2 lei.
aseara, inca un interviu cu mosu’ s cui cooper ala de la CNN. mosul e si senil dar si al dracului – misto cum se smiorcaia dupa gagica.
si are beef cu magic johnson, ceea ce banuiam.
dupa mine, ce s-a intamplat a fost o miscare clasica de PR negativ. niciun om serios de aici nu ia chestia aia in considerare ca fiind in mod necesar rasista. pare-se ca chiar magic johnson e bagat in scandal cel putin indirect, si, fiind playoffs, o gramada de spotlight pe echipa asta. care, culmea, si-a schimbat si ea antrenorul! in mijlocul playoffs.
toate astea sunt masuri politice, caci nu te apuci cu iures & sa schimbi antrenorul in echivalentul unui campionat european.
NBA este o afacere f. profitabila si f.f. puternica. nu oricine are echipa de baschet si nu oricine intra in NBA. sunt reguli si para-reguli. si da, cred ca sunt reguli clare impotriva afirmatiilor de orice fel, pt. ca altfel mosul nu ar fi acceptat nicio decizie a NBA. cum am mai zis:NBA a avut initial o amenda mult mai mare pe masa, dar a retras-o pt. ca avocatii mosului au amenintat cu process.
vizavi de libertatea cuvantului, mosul, in interviul de ieri a folosit-o din plin. l-a facut pe magic johnson cu ou si cu otet, ca ce exemplu e el, ca are ce are, ca de unde are nu ii face cinste, ca nu a bagat 1 leu in south LA etc.
apoi a inceput sa se injure finutz cu cooper.
astia de la stirile pe care le urmaream erau dintr-o data prudenti. nu mai comentau.
deci, dupa mine, e politica la greu pt. preluarea clippers. posibil de magic johnson, posibil de altul si magic johnson e la inaintare. miza e uriasa. asa ca toata povestea cu maimuta aia a fost doar salva de incepere a caftului si manevra clasica de PR negativ.
we said,
13/05/2014 at 8:12 pm
nu am cum sa fac later edit, asa ca mai trantesc un coment, scuze: CNN-ul e recunoscut ca fiind 1. circ si mai ales 2. slugarnic cu cei cu putere. Pe vremea lui Dubya erau cei mai razboinici din cartier, la paritate cu Fox. Cel putin Fox sunt constanti. Dar astia de la CNN sunt f. mult boot-lickers. in +, nu stiu daca ai avut timp sa observi, CNN-ul european este destul de diferit de cel de aici si nu numai in accentul englezei.
Dau pe dinafara de deontologie. Nu ii mai urmaresc de cel putin 10 ani, de cand cu razboiul din Irak, atat de tare m-au scarbit.
capricornk13 said,
14/05/2014 at 9:50 pm
da, extrem de interesant ce spui si 100% credibil – iar in ce priveste CNN 100% corect – ass kissers de mare spectacol 🙂
si pacat de joaca – ii inteleg perfect pe oamenii pasionati, e foarte trist
mdea, raman deci cu dezgustul ca, in loc sa deplangem goana dupa aur (scotand la lumina ce spui) care ne corupe experienta autentica a fenomenului sportiv, noi ne dam politic corecti si anti-rasisti; alegem sa dam bine in loc sa alegem adevarul…
merci mult, oricum, pt rabdare si explicatii – acum e mult mai clar; in sensul ca raman cu gustul amar si titlul ramane valabil, la nivel de suprafata prevaleaza ipocrizia si nu adevarul, dar macar stiu ca lumea cam pricepe despre ce e vorba 🙂
capricornk13 said,
14/05/2014 at 9:54 pm
ha, ha, in clipa asta au dat astia la CNN replica lui Magic Johnson – foarte tare 🙂 subtil omu’, se duce ca mine, pe relatia dintre el si domnisoara 🙂 panem et circens, my man!
we said,
16/05/2014 at 8:08 am
eram si eu destul de pasionat de baschet, cand lakersii bateau tot ce misca. in fine, mai erau miami heat, sau cei din philly si boston, meciuri spectaculoase. cand lakersii au luat cupa al doilea sau al treilea an consecutiv, a fost delir in downtown LA. dupa aceea a plecat antrenorul secolului, dupa mine, Phil Jackson, de la ei, Kobe Bryant a inceput sa faca fitze – acum a ajuns sa pretinda ca vrea si el in procesul de numire al noului antrenor… clippers nu mi-au placut cum joaca. in fine, vad ca au iesit din playoffs, culmea, batuti la ei acasa.
si imediat dupa ce clippersii au fost eliminati, mosul a trecut la contra-atac. nu numai ca acum refuza sa plateasca amenda NBA-ului, ba ii si da in judecata pe motiv de partinire, ceva cu “due course”.
cum se stie, conteaza sa ai avocati suficient de buni…
nu am inteles de ce acest episod, de 2 lei de fapt, te-ar fi convins ca nu vei trai in US niciodata. nu mai spun ca US inseamna 50 de state si +300 mil.
sa inteleg ca in austria nu e cu political correctness, e cu rasisme, dar toata lumea e serioasa si se ocupa de salvarea lumii, cultura este precum zaharul langa o ceasca de cafea?
ca sa spui ca nu o sa traiesti niciodata in X nu inseamna numai ca stii acea X in detaliu, ci si faptul ca Y, unde se intampla sa stai acum, ii este superioara in toate departamentele.
daca vrei sa ma lamuresti care a fost de fapt rationamentul tau si de fapt ce ai comparat, ti-as ramane recunoscator. dar daca sunt prea obositor, ignora ce am intrebat.
capricornk13 said,
16/05/2014 at 2:43 pm
Ha, ha, cu placere incerc sa te lamuresc, elfule, dar intai as vrea sa remarc ceva in legatura cu conditiile pe care le pui: “ca sa spui ca… 1. trebuie sa stii cum e societatea in detaliu 2. Y e superioara in toate departamentele”. Da’ de unde?! Fiindca asa ti se pare tie? 🙂 Cum sa spui asa ceva?!!! Pe cuvant, e de ras… Ce, vorbim despre rezultatul unei ecuatii?! Vorbim de o decizie extrem de importanta si eminamente subiectiva, motivele mele vor tine intotdeauna in aceasta situatie de starea mea launtrica, nu de conditii externe care trebuie cantarite ca la farmacie si puse in balanta! De perceptia mea (din nou, strict subiectiva, pe care nu ai cum s-o contesti!) asupra unor aspecte – care pot fi extrem de diferite de cele importante pentru tine sau x sau y – a caror influenta asupra confortului meu sufletesc stiu c-ar fi a.hotaratoare si b.negativa in USA! E suficient sa nu-mi placa un singur lucru care e decisiv pentru capricornk13 si nu mai am nevoie sa stiu niciun fel de detalii suplimentare despre societate.
Conditia nr. 2 sufera de acelasi pacat! 🙂 Cum adica Y trebuie sa fie superioara in TOATE departamentele?! E suficient sa fie superioara in ce priveste un lucru, unul cu greutate majora pentru capricornk13 si gata!
Acum cred ca intelegi ca insasi cererea ta de lamurire e formulata gresit – nu vorbim aici de un “rationament”. Daca iei astfel de decizii pe baza de rationamente, ignorandu-ti chemarea interioara, ajungi ca romanu’ emigrat care trimite acasa mandru nevoie mare poze cu casa, piscina si masina,
dar plange ca prostu’ in fiecare seara in pat de dor de ma-sa si de tarisoara, se uita numai la Romania International, lacrameaza la colinde si traieste tot anul pentru vizitele acasa! Sau reprima toate sentimentele astea, lauda tara de adoptie, priveste scarbit la Romania in timp ce el e un dezabuzat cinic, dezechilibrat si de o rautate pe marginea patologicului 🙂
Deci nici n-am facut un rationament, nici n-am comparat cu nimic. Am declarat cum ma simt eu cand vad reactii ca cele pe care le-am descris: nashpa, scarbita. Tu o sa ma intrebi daca n-am motive sa ma simt asa si in Austria – eu nu mi-am pus aceasta intrebare, nu asa am procedat! Raspunsul e ba da, cu siguranta exista, poate as avea, dar eu nu le resimt cu aceeasi intensitate – traind aici.
Altfel, fiecare dintre noi este responsabil 100% de cum experimenteaza realitatea, e drept. Cu conditia sa nu se minta pe el insusi prea tare ca sa accepte tot ce se petrece in jur. Si cum nu intentionez sa fac asta, consider ca a accepta si intelege “valorile” in care crede societatea ta, astfel incat sa pot inlatura ipocrizii etc si comunica autentic cu persoanele din ea e un efort cam mare pentru mine.
we said,
06/06/2014 at 2:59 am
🙂 tare, capri:)
acum e randul meu sa iti spun sa citesti atenta ce se scrie.
caci eu am scris “ca sa spui ca. mai simplu, ca sa compari. nu am pomenit de nicio mutare:)
deci, dupa ce ai scris tu mai sus, nu mai este nevoie de rationament cand compari ceva. ci arunci cu ce e mai la indemana in secunda aia.
triumful trairismului, in ton cu regula cf. careia opinia a devenit lege, iar ignoranta o calitate.
de fapt, da, vorbim de rezultatul unei ecuatii: este cu rest sau nu comparatia ta cu setul tau de valori, credinte (beliefs) si cunostinte care sunt modelate si de tara in care stai? asta e mecanismul de baza. si pt. a vorbi despre X ca e mai bun decat Y, trebuie sa il stii atat pe X cat si pe Y. Zici de starea launtrica. pai aia se schimba. si daca mergem pe drumul asta, practic e cum “ti se scoala”.
pt. ultima oara: nu a existat nicio reactie a societatii americane la episodul asta. totul a inceput si s-a sfarsit la o emisiune de scandal. aia a ajuns sa isi insceneze batai, numai sa mai fie luata in seama!!
nu s-a comis nicio ilegalitate, libertatea cuvantului (amendamentul 1) nu a fost incalcata, nu s-a dat niciun semn de ipocrizie in afara de cateva statii de televiziune, care din asa ceva traiesc!
oamenii, capri, sunt mai normali decat crezi. nu spun ca nu exista ipocrizie, caci as minti. dar pana si aia, nu stiu, e copilareasca fata de ce am vazut si trait in europa. asa ca lasa-ma cu “normalitatea” europeana.
in fine, ar mai fi si ipoteza ca tu ai scris asta “tintit”, iar eu m-am bagat ca musca in lapte.
capricornk13 said,
16/06/2014 at 9:26 am
@we: elfule, ai dreptate in multe puncte, evident ca exista ipocrizie si-n Europa, cu droaia; cat despre x y si z nu ma repet, am scris clar ce aveam de spus; si nu, opinia nu e lege, ignoranta nu e o calitate, insa in chestiuni atat de personale nu au ce cauta ecuatiile; dar crede-ma, am foarte multe motive concrete, palpabile pentru “opinia” asta a mea; nu mai departe de acum doua luni niste cretini de la un hotel din NYC au crezut ca pot sa-mi bage mana in buzunar si sa ciordeasca la drumul mare 350USD de pe cardul meu pentru ca persoana care l-a folosit “ar fi fumat in camera”; numai ca ei au facut tranzactia dupa ce se facuse check-out, fara nicio notificare prealabila! le-am luat banii inapoi si ma gandesc daca am timp sa-i dau si in judecata pentru interest; aveau impresia ca mizeria asta a lor antifumat le permite sa comita escrocherii – poate cu lobotomatii lor de americani, nu cu mine…
we said,
16/06/2014 at 7:47 pm
ceva f. similar mi s-a intamplat in suedia: au vrut sa ma chargeze pt. niste prostii pe care le-as fi consumat din frigiderul lor. tzepe se incearca peste tot.
ai motivele tale personale, i respect that. nu vrei sa te stabilesti/traiesti aici, si asta e ok, desi e un pic mai complicat, vorbind de un continent si 50 de state, fiecare cu specificul sau. in state mai mari sunt diferente si intre zone. una e in SF, alta e in LA, si cu totul altcv. e in San Diego– subculturi diferite intr-un sg. stat.
Cand aterizezi pe un aeroport din michigan parca esti pe o alta planeta, pe cand Chicago este superb — statul alaturat.
dar nu fac reclama tarii asteia, fiecare sa stea unde-i bene.
numai ca si tu, in exemplul tau cu hotelul, ai facut o comparatie intre un standard personal si realitate. asta e o ecuatie.
problema care m-a facut sa insist a fost ca acest caz cu mosul indragostit de alba ca zapada nu este deloc relevant. in plus, multe chestii factuale pe care tu le-ai scris sunt false. si da, cum ziceam, a fost si yesmenismul si -womenismul la ceea ce ai scris, de catre niste persoane care nu au dat nasul pe aici nici cat ai dat tu.