Cum ai putea?

Da, cum ai putea sa-i spui unui copil, un copil pe care-l iubesti pentru cine este, si care te-ntreaba direct, cinstit, ce parere ai tu despre iubire?

O sa-l asculti pe J, si ai sa-i spui, incet, linistit, ca iubirea nu e altceva decat un remediu. Pentru o frica. Frica de moarte, frica de singuratate.

Si dupa aceea o sa te simti prost, incredibil de prost… Cum sa-i iei stralucirea si frumusetea acestui sentiment si sa-l aduci pe el in lumea celor “mari”? Cum poti, si cu ce drept, sa impui luciditatea ca stare?

Si cum sa-i spui ca, in acelasi timp, merita, merita sa fii acolo, si sa fii, si nu sa ai, si nu sa faci?

Ai avea nevoie de poezie.

10 Comments

  1. 23/08/2015 at 10:18 am

    Si-o poveste in care copilul sa fie personajul principal. EROUL! 🙂

  2. cleosejoacă said,

    23/08/2015 at 10:21 am

    Nu putem exporta înțelegere (ori luciditate). Spunem vânt. Dacă ții morțiș să spui ceva poți spune că iubirea e să te sui pe ce e mai mic în tine. Iubirea o primim sau nu și în funcție de inima pe care o crește în noi, apoi o numim.

  3. 23/08/2015 at 11:55 am

    S-ar putea să nu poți să fii fără să ai și fără să faci 🙂

  4. capricornk13 said,

    25/08/2015 at 12:45 am

    @sambure de migdala: mi-e teama ca povestile nu sunt suficient de elocvente 🙂
    @cleo: multumesc! cum spuneam, poezie…
    @valeriu gerghel: s-ar putea, dar nu daca vorbim despre iubire 🙂
    @toata lumea: am spus “copil” de drag, copilul are 30 de ani 🙂

  5. we said,

    28/08/2015 at 10:56 am

    capri, bine ca am vazut la timp specificarea ta. ca m-am speriat initial – sa te apuci sa ii explici unui copil cum e cu dragostea si moartea, eros si thanatos, cam heavy duty si pt. unul ca mine.

    postul cesta e de fapt un argument pt. diferenta dintre diferite iubiri si dragosteli. toate se pupa (pun intended) cu substante si licori, da’ au origini si functii diferite.
    gen agape vs philos vs eros vs infatuation vs…care or mai fi.
    penultima fraza seamana cu o melodie frumoasa a deliei & basarabenii aia.
    oricum, kestii grele:D

  6. capricornk13 said,

    07/09/2015 at 10:26 am

    hei, we, merci de precizari, e exact cum spui, chestia cu iubire vs dragosteala… dar mai are timp, kestii grele 😀

  7. cristians. said,

    13/09/2015 at 9:01 am

    Cred că doar pe copiii noștri (proprii, ca să comit un pleonasm) îi putem iubi pentru ceea ce sunt, dar nici asta nu e un dat, nu e o certitudine.

    Cred că iubirea necondiționată este mai degrabă cea inversă: dinspre copil către mamă. Copilul este mai puțin supus tentației demonice de a-și schimba mama. Or mama (părintele) rareori nu proiectează frustrările proprii în copil, condiționțnd mai mult sau mai puțin subtil iubirea de reușitele progeniturii. De felul cum „îi face cinste” ei.

    Dar iubirea este, realmente, un pansament imaginar pe care-l lipim noi pe necuprinsa rană a fricii de moarte! A fricii de abandon definitiv. Iubind, câteva zeci de ani uităm să ne temem. 🙂 dar nu nemurim.

  8. capricornk13 said,

    14/09/2015 at 4:30 pm

    Oho, nu pot să fiu de acord cu tine cu necondiţionarea dinspre copil înspre mamă, e mult de comentat dar sunt convinsă că ştii ce vreau să spun
    Nu numai că nu nemurim, dar nici nu uităm chiar de tot 🙂

  9. cristians. said,

    20/09/2015 at 4:19 pm

    Nici eu nu pot fi de acord cu mine.

  10. capricornk13 said,

    21/09/2015 at 3:30 pm

    🙂 🙂 🙂


Leave a Reply

