My Dear Amy

Ştiu că scriu târziu despre asta, dar câteva zile nu mi-a venit să cred… Parcă aşteptam în fiecare nou ziar o ştire că a fost o greşeală.  Nu ştiu de ce mi-a fost atât de dragă fata asta, nu sunt deloc vreo mare cunoscătoare a muzicii actuale şi majoritatea artiştilor pop mă lasă mai rece decât Antarctica.  Însă Amy Winehouse mi s-a lipit de suflet de la primul cântec pe care i l-am ascultat, iar când am văzut-o şi am citit despre ea, dragul ăsta a crescut exponenţial.  O fetiţă fragilă pierdută într-o lume care n-a ştiut ce să facă cu frumuseţea şi talentul ei, n-a ştiut să-i ofere nimic în schimb.  Nu vreau să mai aud niciodată că era firesc să se întâmple asta la viaţa pe care a dus-o.  E un gând de o răutate gratuită, de o superioritate în care nu cred şi care mă înfioară… Nu toţi suntem atât de puternici încât să facem faţă treji celor din jur… Unii suntem taraţi emoţional atât de profund din copilărie sau adolescenţă, fără nicio vină, încât nu izbutim să ne înţelegem pe noi înşine niciodată.  Nimeni nu “merită” să moară la 27 de ani…

Draga mea Amy, o să-mi fie tare dor de tine.

45 Comments

  1. mulliganoglu said,

    28/07/2011 at 9:28 pm

    capriii, da’ de unde stii tu ca nu-i e mai bine moarta (in sensul ca nu mai simte durerea)?

    e asa… un trend cu aurolacii, cu tiganii- toti hipsterii lesina dupa decreierate ca aurolaca asta de amy, dupa tiganii aia de opereta, bordelii. ma gandesc cat de jos poa’ sa se duca biznisu’ muzichiei. cred ca urmatoarea diva va fi una care-si indeasa pumnu-n pasare pe scena (sau deja a facut-o scarbosenia aia de gaga?)

  2. capricornk13 said,

    29/07/2011 at 7:10 am

    ai un point, posibil să-i fie mai bine; numai că io nu prea cred că nimicul e mai bun decât speranţa, asta-i tot…
    cât despre “descreierate” ai adus în discuţie exact personajul de care mi-e cel mai silă – imbecila aia de gaga; nu amy era nashpa, ci făcătura asta de doi lei; dacă vrei să mă crezi pe mine hipsteriţă cool care moare după aurolaci ok, n-am nimic de comentat 🙂 amy era autentică, mulli, io nu cred că se droga ca să dea bine la ziar

  3. 02/08/2011 at 8:51 pm

    Nu se droga pentru asta, firește! Amy era o artistă, așa cum erau Cobain, Jim… Se perpelea cântând, se topea simțind muzica.

    Madonna, Gaga, în schimb, s-ar droga pentru asta, pentru faima tabloidă, ele fiind doar construcții artificiale ale culturii pop, marfă, comerț! O vede cineva pe Madonna sinucigându-se? În veci! N-are ea trăiri, în afară de superstițiile de țoapă cabalistică, ce cadrează mai mult de o grămadă cu despuierile ei pe scenă – surogat de talent și de voce.

  4. mulliganoglu said,

    02/08/2011 at 10:56 pm

    aha, perpeleala face diferenta

  5. capricornk13 said,

    03/08/2011 at 9:38 am

    @cristian: de acord cu tine in ceea ce o priveste pe amy; partial si cu ce zici despre madonna, in sensul ca este o constructie (n-are voce); in schimb danseaza exceptional si s-a reinventat de 15 ori, reuseste sa fie intotdeauna actuala si sa scoata (cu ajutorul altora, e drept) melodii foarte bune – vezi “give it to me” ca ultim exemplu, geniala; mie nu mi se pare putin lucru…
    @mulli: poti sa faci misto cat vrei, da’ tipa asta chiar avea muzica in cap si o canta cu pasiune; pentru mine astea doo sunt esentiale

  6. mulliganoglu said,

    03/08/2011 at 7:26 pm

    si brenciu, horia, canta cu pasiune. bine, el nu e asa de interesant din cauza ca nu si-o trage in vena. mai era unu’care punea suflet, temisan parca, se facuse gangsta rapeur. ok, amy nu canta ca ciupecaprele insirate mai sus, dar s-o n-o faceti noua Janis, totusi.

  7. 03/08/2011 at 11:04 pm

    Janis… De parca Janis J. e etalonul. Nici măcar nu concurează pe același stil, pe aceeași voce etc.

    Madonna – o biată târfă care nu știe când să se sinucidă naibii! Mai are de căștigat niște bănuți, în numele noii ei „credințe”. Cabalistă, auzi! Și ce dacă dansează? Găsim și-n Ferentari dansatori mai buni.

    Plus că nu s-a reinventat singură, te asigur. Este un simplu produs, again.

  8. ciakanika said,

    05/08/2011 at 12:05 am

    Domnul Sirb dumneavoastră sânteți un bărbat frumos??? Aveți părul lung???

  9. capricornk13 said,

    05/08/2011 at 10:53 am

    @mulli: nu e dom’le Janis, ce treaba are?! 🙂
    @cristian: esti mult prea rau cu ea; e o tarfa desteapta; my 2 cents… plus ca tare-as vrea sa definim conceptul asta de tarfa o data, ca mi se pare folosit cu multa usurinta 😀
    @ciakanika: matale cam ce vrei cu mistocareala aia de 3 lei? pliz la obiect, ca altfel zbori

  10. mulliganoglu said,

    07/08/2011 at 7:35 pm

    capri, nici o asemanare cu Janis, cultilor in ale pop-rocku-ului. aberam.

  11. we said,

    07/08/2011 at 9:11 pm

    concluzie:

    janis era
    o artista
    amy era
    maichal era
    ——————-
    leo era

    madonna nu este
    o artista
    lady gaga nu este
    ———————-
    brenciu poate fi

  12. we said,

    07/08/2011 at 9:11 pm

    awww, mi-a mancat aranjamentul!:(

    lol

  13. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 8:52 am

    😀 😀 😀

  14. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 4:47 pm

    bucata asta a lu’ Amy imi place din ce in ce mai mult

  15. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 5:11 pm

    e foarte misto

  16. we said,

    08/08/2011 at 6:23 pm

    @ck, abuzul/dependenta de substante nu are nimic de-a face cu talentul. sunt indivizi talentati care nu au dat coltul <30 ca le-a facut poc ficatul. si sunt indivizi total ne-talentati care au dat coltul la 30 de ani.
    in clipul, winehouse e manga, varza, cingo, praf facuta. nici nu mai poate canta, cred ca asta e f. vizibil. asa ca nu vad de ce tre plansa atata. culmea, cand era in viata, era subiectelor caterincilor iar acum ca a crapat, vai cat de artista era ea. cat de sensibila. nu a rezistat la lumea asta rea.

    e acum moda cu pseudo-artiste din astea care isi fac reclama prin "bad girl imagel" dupa care isi continua reclama prin "remorseful girl image". it's a marketing/publicity stint ce se foloseste de ficatii amaratilor astora ajunsi in ultimul hal.

    X nu se drogheaza pt. ca e artist(a) ci pt. ca e dependent de droguri.

  17. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 9:01 pm

    we, nu stiu ce vrei sa demonstrezi, asa, in general pare ca ai dreptate;
    dar – eu cred ca sunt mult mai empatica decat tine cu dependentii (btw, tu ar trebui sa stii mult mai bine decat mine cam ce zone afecteaza o adictie)
    cineva care e dependent nu ramane dependent pentru ca e slab (intreaba orice psihiatru cu creier si-ti va spune ca vointa nu are nimic de-a face cu asta), ci ramane slab pentru ca e dependent; e foarte usor sa judeci din afara; lupta cu adictia nu e o gluma…

  18. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 9:11 pm

    capriii, cand o vad pe Amy cu fata aia Ferentari ’85, citesc black in back

  19. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:12 pm

    muuuuli, e bine ca ferentari 95 te poate face sa creezi asociatii; pe mine m-a facut s-o pun de o emigrare; fiecare cu alegerile lui 😀

  20. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 10:24 pm

    ’85, ’85

    eu n-am avut de ales, capri. Vlaxia m-a ales, sunt al ei.

  21. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:43 pm

    fair enough

  22. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 10:48 pm

    sa lamurim: ma consider norocos. sa ma fi nascut in alta limba, sa nu-l fi citit pe Mateiu, … brrr!!!

  23. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 10:54 pm

    brrr? doar pentru că nu-ţi poţi imagina altă paradigmă? nu pot să cred…

  24. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 10:58 pm

    ce e aia paradigma? nu ma zapaci! ba sa crezi ca nu pot sa-mi imaginez cum ar fi fost fara Mateiu, Radu Popescu…

  25. capricornk13 said,

    08/08/2011 at 11:06 pm

    o, sigur că poţi; născut în Albion, ne-ai fi predat acum Shakeaspeare şi Donne; eşti convins că nu ar fi avut aceeaşi expresivitate sau acelaşi stil, precum şi impact asupra interiorului tău, în condiţiile în care tu te-ai fi hrănit din versurile lor?

  26. mulliganoglu said,

    08/08/2011 at 11:18 pm

    eu nu predau nimic, ci imi trambitez vasalitatea fata de doi Mari Stapanitori.

    nu-nu-nu, ar fi fost o nenorocire. universul nu e infinit, deci e minunat ca m-am nascut in Vlaxia si am avut inca si mai marele noroc sa-i cunosc, cat de putin, pe Mateiu Caragiale si Radu Popescu.

  27. we said,

    08/08/2011 at 11:38 pm

    @ck, cred ca stii mai bine decat mine ce inseamna sa fii victima individualismului consumerist – e o sintagma f. cultural-stiintifica, am uitat-o, imi aduc eu aminte…
    asta voiam sa iti zic – about u. nu mai plange pe cine nu prea tb. plans. my 2 cents.

    daca tu crezi ca esti mai empatica decat mine, cine sunt eu sa te contrazic?:) hai sa ne intrecem in empatii! cine e mai empatic primeste premiu.

    sa nu uit: vocea si dependentele – 2 different systems. trust me:)

  28. capricornk13 said,

    09/08/2011 at 9:01 am

    @mulli: 🙂 nu poate decât să mă bucure că cineva e atât de fericit că s-a născut în România…
    @we: poate că nu plâng pe cine trebuie, elfule, dar e alegerea mea 🙂 plus că nu m-am dat de ceasul morţii, să fim serioşi!
    sigur că vocea şi dependenţele sunt 2 diff systems, eu insistasem pe partea cu dependenţa fiindcă am impresia că se tinde a judeca foarte tranşant un dependent…

  29. seherezada said,

    09/08/2011 at 11:24 am

    Amy … un mare talent, mie’n suta ! In afara talentului, nici nu exista.
    Era “carne vie”, nu avea nimic “construit”, promitea o viata scurta…,
    de aia o urmaream cu caldura si tristete. Muzica este a ei, versurile sint ale ei … ce mai vreti ?

    Lady Gaga … este o artista a acelui “janră” de poarta numele de “burlesque”. Este un stil crud, brutal, inteligent, construit (de acolo si personajul “gaga”).
    Nu toti il gusta, nu toti il pricep, de aceea confuzia cu “vulgarul” cu “tirfa”…
    Insa (de ex.) cehii il adora, au multe cafenele cu astfel de show’uri…, frank zappa il avea, freddie mercury il avea.
    Lady Gaga nu este “carne vie”, nu este vulnerabila…, insa apeleaza la multa lume care apreciaza “the show”…
    Este de ca si cum ai asculta la basmele mele…

    Hai, nu fiti răi… Bye bye, my dear Amy !

  30. capricornk13 said,

    09/08/2011 at 1:46 pm

    @seherezada: eu nu sunt rea 🙂 interesant ce spui despre gaga, cred ca ai dreptate, dar mie tot horrible mi se pare

  31. we said,

    09/08/2011 at 9:05 pm

    @ck, mi se pare mie sau ai dezactivat nested threads?
    pai da, dar de la opinia ta la declaratii gen “arta” e o distanta, nu crezi?
    apoi, ca vad ca insisti cu dependenta – pana la urma ce o chinuia pe amy asta? era batuta cu carpa uda peste fata, facea 2 schimburi in mina?! ca tot scriai ca era fragila, ca nu a facut fata etc.
    dependenta e data in f. multe cazuri de pura ingestie si punct. in context de peer-pressure. ai luat pe nas ce nu trebuie ca asa e “cool”, hasta la vista. & de ce nu zici nimic despre cultura alcoolului din anglia, ca tot vad ca ai luat-o cu shakespeare?
    in + amy nu e singura “imagine” care baga alcool pana cadea in cap, dupa care la rehab, dupa care din nou etc. si cand nu se mai scot bani din imaginea asta de “rebela”, se face dintr-o data fetita cuminte, i se da vreo emisiune culinara si dupa aia trece la sfaturi despre viata.

    asa ca 1 este discutia despre substance abuse/drug seeking behavior, alta este discutia despre subst. abuse in contextul boemei (locale) si cu totul alta este discutia in contextul mulgerii de bani. hai sa nu le mai amestecam cum ne dicteaza amigdala si hipotalamusul.

    freddie mercury lady gaga — tare!:))

    • capricornk13 said,

      10/08/2011 at 9:51 am

      Nu le-am dezactivat, uite încerc să-ţi răspund să văd dacă merge…
      Da, cred că ai dreptate cu amestecatul. Sigur că mulţi abuzează din boemă, bla, bla, alţii fac marketing. Mie fata asta îmi plăcea ca artistă şi impresia mea despre ea rămâne ok în general, atâta tot. Nu ştiu ce a împins-o la abuzuri, dar am un filing că nu ceva de bine.

  32. mulliganoglu said,

    09/08/2011 at 11:06 pm

    propun sa revenim la cazul horia brenciu

  33. we said,

    09/08/2011 at 11:28 pm

    horia brenciu e vesel.
    horia brenciu canta.
    horia brenciu danseaza.
    horia brenciu are barba.

    horia brenciu pt. presedinte!
    si lady gaga prim ministru!

  34. mulliganoglu said,

    09/08/2011 at 11:31 pm

    deci chiar nu mi se pare corect ca se discuta despre toate droghistele cand avem si noi artistii nostri. sobri, implicati emotional in actul artistic. poate uneori prea voiosi, dar asta e alta discutie.

  35. we said,

    09/08/2011 at 11:40 pm

    eu sunt sigur ca brenciu indeplineste criteriile de arta atat ale lui suciu, cat si ale…altora.
    uite-l aici, in plin act artistic – i-a scapat si pantoful din piciorul stang (ceva semnificatii mistice?): http://horiabrenciu.ro/
    praful ala cred ca e pudra de talc si nu altceva mai nashpa…

    mai era unu’, un plavan, am uitat cum il cheama, tot asa f. implicat emotional, avea si pletane la un moment dat. tot un pop-rocker mioritic – cum naiba il cheama? are o fata mai lunga, asa, mai de cavallo.

  36. mulliganoglu said,

    10/08/2011 at 7:46 am

    nu stiam ca e si mason. pe mine horia ma induioseaza, are ceva genuin; inca nu a aflat ca e ocna (spre binele tuturor, spre sa nu afle niciodata, ca ajunge ca domnu’ leo, se apuca si de poezie si fotografie) si chiar crede ca face muzica.

    p.s. de la Amy imi place si you know I’m no good

  37. capricornk13 said,

    10/08/2011 at 9:53 am

    mulli and we: LOL re brenciu! btw, l-am cunoscut la un bairam şi nu părea deloc fiţos, cred că e un băiat de treabă da mai nevinovat, aşa 🙂
    da, mişto cântec

  38. seherezada said,

    10/08/2011 at 10:41 am

    Cind Stefani Germanotta nu este “lady GaGa”

  39. capricornk13 said,

    10/08/2011 at 10:48 am

    merci seherezada

    • seherezada said,

      10/08/2011 at 10:59 am

      cu placere.
      sorry ca s-a etalat chiar “clipul”, eu am scris “link`ul”

  40. Arthur Suciu said,

    10/08/2011 at 2:16 pm

    A fost genială, dar insuficient iubită de cei din jurul ei. Oamenii care beau, care se droghează trebuie să fie iubiți mai mult, după cum a spus Bill Clinton după o întâlnire cu… Boris Elțîn.

  41. capricornk13 said,

    11/08/2011 at 10:20 am

    @seherezada: nicio pb!
    @arthur suciu: 🙂 🙂 🙂

  42. we said,

    16/08/2011 at 8:33 pm

    umm, scuze ca intervin tocmai in mijlocul bucuriei generate de orasul Reichstagului…

    @ck, am gasit inlocuitoare la amy: http://www.myspace.com/lanadelrey/videos/video/107963769

    Lana del Rey isi zice, am senzatia ca e tot englezoaica.
    e frumoasa, stie sa cante, se uita in ochii tai, e trista-emo-bine-temperata. ce conteaza ca melodiile sunt super-imbecile, ca una canta, alta e imaginea, conteaza efectul emotional. canta si despre video-games, daaa….
    Lana asta e ce vrei tu: lolita, american beauty etc. sau invers, the american beauty learned to sing…ce progres cultural artistic.
    asa ca @ck, nu mai fii trista ca amy a murit de prea mult crack. uite ce noua vedeata frumoasa desteapta si sensibila. crezi ca lumea va fi cruda cu dansa?

    chiar o sa scriu un post Dear Lana in care o sa demonstrez ca Lana e mai tare decat amy si freddie mercury impreuna.

  43. capricornk13 said,

    16/08/2011 at 10:12 pm

    merci, elfule! misto lana asta… 🙂 mai vedem!


Leave a reply to we Cancel reply